صدور حکم اعدام برای 4متهم فساد مالی بزرگ

دوشنبه ، 9 مرداد 1391 ، 14:43

سخنگوی دستگاه قضا از صدور حکم اعدام برای 4 تن از متهمان پرونده فساد بانکی بزرگ خبر داد.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در سی و سومین نشست خود با خبرنگاران افزود: یک بخش پرونده که 39 متهم داشت در دادگاه رسیدگی و قاضی حکم مربوط به متهمان آن را صادر کرد. این حکم در مرحله تایپ است و بزودی به وکلا و متهمان ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: براساس رای 4 نفر از متهمان به اعدام محکوم شدند. دو نفر نیز به مجازات حبس ابد و بقیه به زندان از 25 سال تا کمتر محکوم شدند. همچنین متهمان به جریمه نقدی و رد مال به همین میزان محکوم شده‌اند.

محسنی اژه‌ای با اشاره به مستندات قانونی این احكام از جمله قانون تشدید مجازات مرتكبین اختلاس، ارتشاء و كلاهبرداری و قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی خاطرنشان كرد:‌ در خصوص پولشویی هم مجازات پولشویی تعیین شده و بسیاری از متهمان به پرداخت یك‌چهارم از مبالغ پولشویی محكوم شده‌اند. همچنین افرادی كه كارمند دولت و در سمت معاون وزیر یا مدیركل بوده‌اند، علاوه بر حبس، شلاق و جزای نقدی، به انفصال دائم از خدمات دولتی و رد مال محكوم شده‌اند.

وی یادآور شد: دست‌نویس این رای تا كنون به چند صد صفحه رسیده و هر برگ آن كه تایپ شود به طور رسمی ابلاغ خواهد شد تا مردم در جریان آن قرار بگیرند.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه به ارائه توضیحاتی پیرامون رای صادره از سوی دیوان عدالت اداری علیه سعید مرتضوی پرداخت.

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به غیرقانونی اعلام شدن مدیرعاملی سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی، گفت: بعد از اعلام شكایت چند نفر از نمایندگان مجلس نسبت به جناب آقای مرتضوی در دیوان عدالت اداری، امروز جلسه‌ هیات عمومی دیوان تشكیل شد و بعد از رسیدگی‌های مقدماتی آن‌طور كه از ریاست محترم دیوان عدالت شنیدم دو بحث در آنجا وجود داشت؛ یكی اینكه آیا اصلا دیوان عدالت صلاحیت رسیدگی به این امر را دارد و ثانیا آیا شكایت وارد است یا خیر.

وی افزود: هیات عمومی دیوان عدالت اداری به این دو مورد رای داد و شكایت را وارد دانست و در واقع انتصاب جناب آقای مرتضوی را خلاف دانستند و حكم به نفع شكات دادند.

فرارو

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

► ارسال رزومه های گسترده ی کارجویان بانکی
در قاب تصویر/ خداحافظی با فروشگاه 224 ساله ◄

مطالب مرتبط
بنر