بدترین بدبیاری های دنیای فناوری در سال 2012

چهارشنبه ، 8 آذر 1391 ، 08:12

هرچه به پایان سال 2012 میلادی نزدیکتر می شویم، بازار ارائه آمار و صحبت درباره ترین ها داغ تر و پررونق تر می شود.

به گزارش بانکی دات آی آر، ارائه اطلاعاتی راجع به بدترین ها و بهترین ها در پایان هر سال کاری تکراری و در عین حال هیجان انگیز است که باعث بالا رفتن اطلاعات ما می شود.

یکی از زمینه هایی که در روزگار کنونی به شدت به چشم می آید، عرصه فناوری است و برای خیلی ها جالب است که بدانند مثلا بهترین یا بدترین اتفاقات سال 2012 این عرصه چه بوده است.

در این گزارش به صورت مختصر و مفید از اتفاقاتی برای شما می گوییم که به مزاق دنیای فناوری در سال رو به پایان 2012 خوش نیامد:

 

1. عشق خانم اوپرا به تبلت Surface مایکروسافت


خانم اوپرا در حالی همه را به داشتن Surface تشویق کرد و این محصول مایکروسافت را مرسدس بنز می دانست که خود از آی پد استفاده می کرد!

 

2. Reach Generator فیسبوک

یکی از شکست های فیس بوک برنامه تبلیغاتی پیچیده این شرکت برای حضور پررنگ تر برندها در نیوزفید کاربران بود که به دلیل همین پیچیدگی شکست خورد.

 

3. آمدن جان براوت به بخش خرده فروشی اپل

وی از شرکت دیکسونز به اپل آمد و مسوول بخش فروشگاه ها شد. او تلاش می کرد تا استراتژی شخصی خود را در یکی از موفق ترین مجموعه فروشگاه ها درسراسر دنیا پیاده کند و با کم کردن ساعت کاری کارکنان در صدد سود بیشتر بود که البته این سیاست او چندان پایدار نبود، چراکه چند ماه بعد از اپل رفت.

 

4. Nexus Q گوگل


این محصول گوگل قرار بود یک دستگاه تفریح خانگی خوب از آب درآید، اما آنقدر باگ داشت که گوگل پیش از عرضه به مشتریان آن را کلا حذف کرد.

 

5. جنگ پتنتی یاهو و فیس بوک

اسکات تامپسون، مدیر پیشین یاهو که بعد ازمدت کوتاهی به خاطر جعلی بودن مدرکش کنار رفت، دادخواستی را تنظیم کرد که در واقع شکایت از فیسبوک بود، اما این دادخواست به هیچ کجا ارسال نشد و اصلا مسکوت ماند.

6. نوکیا لومیا 900

این گوشی هوشمند را نوکیا با مشارکت مایکروسافت به بازار عرضه کرد، اما هیچکس آن را نخرید! و حالا مایکروسافت سهم کمتری در دنیای گوشی های هوشمند دارد و نوکیا هم کم کم به سمت مرگ پیش می رود.

 

7. اپلیکیشن نقشه اپل


در وصف این اپلیکیشن همین بس که تیم کوک، مدیرعامل اپل، رسما به خاطر نقص های این اپلیکیشین و عدم توانمندی اپل در برآوردن خواست مشتریانش از مردم عذرخواهی کرد.

 

8.  سهام فیس بوک

یکی مهمترین اتفاقات سال جاری میلادی بود که با قیمت 38 دلار برای هر سهم آغاز شد، اما آنقدر وضعیت بد شد که این قیمت حتی تا نصف هم کاهش یافت و درمقطعی به 19 دلار رسید.

 

9. مدیرعاملی اسکات تامپسون در یاهو

زمانی که یاهو اسکات تامپسون را به عنوان مدیرعامل این شرکت برگزید، خیلی ها شوکه شدند، اما تعجب بیشتر زمانی بود که مشخص شد، مدرک تحصیلی اقای تامپسون جعلی است و همین امر باعث برکناری زودهنگام وی شد.

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

► ابلاغ و تکذیب مصوبه های اقتصادی همچنان ادامه دارد
از این حرف ها هیچوقت به مصاحبه کننده نزنید! ◄

مطالب مرتبط
بنر