آموخته های مدیریتی از یک مدیر ارشد فعال

پنجشنبه ، 25 تیر 1394 ، 09:29

به تیم خود اعتماد کرده و مزاحم کارشان نشوید1.
بانکی دات آی آر: وقتی برای اولین بار مدیر شدم به سختی به  کارمندانم اعتماد می کردم و خودم سعی داشتم تمام امور محوله به انها را انجام دهم و فضای فعالیتی زیادی به انها نمی دادم. اما اکنون پس از  کسب تجربه  بیست و دوساله در سمت مدیریت،به کارمندانم اعتماد می کنم،قبل و بعد از پایان کار به انها نصایحی ارائه می کنم و اجازه می دهم خودشان کارها را بدون دخالت من انجام دهند.
با محول کردن وظایف اجرایی به کارمندان و انتقاد از انها پس از پایان پروژه می توانید بهتر از هر روش دیگری به انها نکات لازم را بیاموزید.
2.برای اخذ تصمیمات از پشتیبانی کمی استفاده کنید
با توجه به پیشرفت فناوری و وجود ابزارهای مدیریتی گوناگون سعی کنید از انها استفاده کنید تا تسلط بیشتری بر انجام امور داشته باشید.در کنار اگاهی از شرایط بازار سعی کنید همیشه از اوضاع فناوریها و ابزارهای کمک مدیریتی که ابداع شده اند باخبر باشید.
3. نحوه مدیریت نیروی کار پرتحرک را یاد بگیرید
شکی نیست که محیط کار بسیار تغییر کرده و همین تغییر باعث شده تا بسیاری از مدیران نسبت به بازار کار جهانی پویا و متغیر با چالشهای زیادی مواجه باشند.به همین علت شما به عنوان مدیر باید شرکت و خودتان را برای برآورده سازی نیازهای بازار کار کنونی انطباق دهید.
4.وقتی کارها پیچیده می شوند به مسایل پایه برگردید
وقتی پای فناوری در میان باشد مردم تمایل دارند روال مدیریت را پیچیده کنند اما گاهی فقط کافی ست ذهنیت و شیوه مدیریتی خود را به ساده ترین شکل پیاده کنید.با کارمندان خود ارتباط صریحی داشته باشید چون به واضح ترین شیوه می توانید پیامها و اهداف خود را انها منتقل کنید.با استفاده از روش قیاسی به کارمندان خود نشان دهید که نسبت به گذشته تا کنون چقدر پیشرفت داشته اید.چیزها تغییر می کنند اما همیشه شبیه به موقعی هستند که  در گذشته رایج بوده اند.مثلا گوگل  توضیح می دهد که با گسترش دسترسی به برق، دسترسی مردم به اینترنت افزایش خواهد یافت،به همین سادگی!
5.باید اگاه باشید که از نظر احساسی ضربه خواهید خورد
وقتی در سمت مدیریت فعالیت دارید باید اگاه باشید که گاه گاهی از نظر احساسی  به شما اسیبهایی وارد خواهد شد.اما اگر بخواهید به خاطر ناراحت نشدن،به خبرهای بد گوش ندهید بدانید که فرصت متمرکز شدن روی امور واقعی و یادگیری نکات ارزنده را از دست خواهید داد.من خودم همیشه  ابتدا پیگیر خبرهای بد می شوم چون دوست دارم روی احساساتم کنترل داشته و با  تمرکز بهتر به حل مشکلات بپردازم.
6.به تازگی مدیر شده اید؟بیش از حد به همه جا سرک نکشید
اگر به تازگی به عنوان مدیر وارد شرکتی شده اید طوری رفتار کنید که گویی مدتهاست انجا حضور دارید.نظارتهای مدیریتی خود را با روال شرکت هماهنگ کنید و اوضاع را تحت کنترل داشته باشید تا بیش از حد زیاده روی نکنید.بهتر است تنها مواقعی حضور پررنگ داشته باشید که بحرانی به وجود امده است مخصوصا در دو تا شش ماه اول ورودتان به شرکت.


► درسهای مدیریتی که به عنوان زیردست استیو جابز از او یاد گرفتم
پرداخت غیرحضوری ۹۸ درصد قبوض در بانک ملت ◄

مطالب مرتبط
بنر