بانک توسعه صادرات؛ بازارگردان بازار متشکل ارزی

دوشنبه ، 14 مرداد 1398 ، 12:25
دکتر علی صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد این بانک بازارگردان بازار متشکل ارزی می شود. وی در جمع کارکنان شعبه کرج بانک توسعه صادرات ایران از تصمیم جدید بانک مرکزی در مورد انتخاب بانک توسعه صادات ایران به عنوان بازارگردان در بازار متشکل ارزی خبرداد و گفت: در جلسه اخیر بازار متشکل ارزی در بانک مرکزی تصمیم گرفته شد بانک توسعه صادرات با عاملیت بانک مرکزی، نقش بازارگردان را ایفا کند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران افزود: بر اساس مقررات، بانک توسعه صادرات مجاز است روزانه با همکاری و هماهنگی بانک مرکزی اقدام به خرید و فروش ارز نماید؛ قیمت های خرید و فروش بر مبنای سیاست های بانک مرکزی و با هدف ایجاد تعادل در بازار ارز خواهند بود.

صالح آبادی در ادامه خدمات صرافی توسعه صادرات را تشریح کرد و گفت: صرافی توسعه صادرات ایران به عنوان صرافی منتخب بانک مرکزی آمادگی دارد به صورت نامحدود، ارز حاصل از صادرات را از صادرکنندگان به نرخ روز بازار آزاد خریداری کرده و در همان روز معادل ریالی آن را به صادرکننده بپردازد.

رییس هیات مدیره بانک توسعه صادرات یادآور شد: علی رغم سیاست های انقباضی صندوق توسعه ملی در سال جاری، توانسته ایم منابع جایگزین را برای بانک فراهم کنیم و پیش بینی شود بانک توسعه صادرات، در سال جاری نسبت سال گذشته به لحاظ منابع در وضعیت بهتری قرار بگیرد.

وی امتیاز برخورداری از منابع کافی بانک را امکان مناسبی برای جذب مشتری تازه برای بانک دانست و گفت: جا دارد شعب با این منابع در بخش بازاریابی فعال تر عمل کنند و به زودی شاهد حضور مشتریان معتبر و خوش حساب در لیست مشتریان بانک باشیم.

صالح آبادی در خصوص منابع ارزی بانک گفت: قبل از شروع تحریم ها، منابع ارزی خود در خارج از کشور را جابه جا کردیم تا بتوانیم از آنها استفاده کرده و نیاز ارزی خود را برطرف کنیم؛ بانک توسعه صادرات برنامه ریزی حساب شده ای برای مدیریت منابع ارزی در دسترس دارد.

► قیمت طلا، دلار، سکه و ارز امروز ۹۸/۰۵/۱۴
قیمت طلا، قیمت سکه و قیمت مثقال طلا امروز ۹۸/۰۵/۰۹ ◄

مطالب مرتبط
بنر