مردم طلای دست دوم نخرند

سه شنبه ، 8 مهر 1399 ، 12:13
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: اگر چه خرید طلای دست دوم همچنان قانونی است، اما به مردم پیشنهاد می‌شود که این معامله را انجام ندهند.

ابراهیم محمدولی در خصوص خرید و فروش طلای دست دوم اظهار کرد: از سوی اتحادیه به تمام واحدهای صنفی طلا و جواهر تهران پیشنهاد داده شده است که هیچ گونه معامله طلا و جواهر دست دوم را انجام ندهند تا هیچ یک از طرفین معامله مشمول ضرر نشوند.
او افزود: خرید یا فروش طلای دست دوم بسیار تخصصی است، همچنین این امکان وجود دارد که طلا یا جواهر مورد نظر مشکل فنی داشته باشد و تشخیص این مشکل برای مردم بسیار سخت و تقریبا غیر ممکن است.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران بیان کرد: در این بین نیز افرادی وجود دارند که از عدم شناخت کافی مردم سو استفاده می‌کنند که این موضوع یکی از مهم‌ترین دلایلی است که اتحادیه پیشنهاد ممنوعیت این معامله را به واحدها داده است.
محمدولی ادامه داد: از سمت اتحادیه به وزارت صمت نامه‌ای تحت عنوان «غیر قانونی اعلام کردن خرید و فروش دست دوم طلا» داده‌ایم که امیدواریم این وزارتخانه با این پیشنهاد موافقت کند و در نهایت قانون مربوطه تصویب شود.
به گفته این مقام مسئول در صورتی که مردم از واحدی به دلیل تخلف در خرید و فروش طلای دست دوم شکایت دارند، می‌توانند به اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر مراجعه کنند.

► فقط صرافان مجاز اجازه فعالیت در سامانه نیما را دارند
ریزش سنگین نرخ دلار نزدیک است؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر