یک راهکار ساده برای اینکه سرمان کلاه نرود

شنبه ، 17 دی 1390 ، 14:34

انگلیسی ها یک ضرب المثل بسیار جالب دارند؛ مفهوم این ضرب المثل آن است که"  هیچ چیز گراني بي حکمت نيست و هيچ ارزاني بي علت" . اما متاسفانه عدم توجه ما به همین مفهوم ساده برای بسیاری از افراد مشکلات جبران ناپذیری به بار آورده است.

به گزارش بانکی دات آی آر, یکی از ساده ترین راه هایی که کلاهبرداران به ویژه کلاهبرداران اینترنتی از آن سود می برند، استفاده از طمع کسانی است که قصد کلاهبرداری از آنها را دارند.

کلاهبرداری

در هر کلاهبرداری اینترنتی دو مقصر وجود دارد:

1. کلاهبرداران


کسانی هستند که کلاهبرداری می کنند

مجرمینی همواره در پی دستیابی به خواسته های خویش اند تا از کوچکترین غفلت ما نهایت سود را ببرند.

2. کسانی که سرشان کلاه می رود(فریب خوردگان)

 

افرادی هم که موقعیت سودجویی و سرقت اموالشان را فراهم می کنند به اندازه هکرها مقصر اند. بیشتر این افراد با مشاهده عرضه و فروش کالاهایی با قیمت بسیار پایین تر از قیمت های واقعی، طمع کرده و به راحتی اطلاعات و رموز بانکی شان را تقدیم هکرها می کنند.

به عنوان مثال خیلی واضح است که یک کارت شارژ 5 هزارتومانی تلفن همراه زمانی که 4 هزار تومان به فروش برسد یا فروشنده چوب حراج به اموالش زده و یا اینکه حتما کلکی در کار است! چراکه خود اپراتور های تلفن همراه و نمایندگی ها یشان هم تنها با 200 تومان سود مبادرت به فروش کارت شارژ می کنند.

این در حالی است که بسیاری از خریداران با دیدن قیمت 4 هزار تومان به اصطلاح" ذوق زده" شده و دیگر به عواقب کار فکر نمی کنند و همین امر سبب از دست رفتن اموالشان می شود.

"خرید اینترنتی" هم در هزینه ها صرفه جویی می کند و هم در وقت، اما این امر زمانی محقق می شود که کلیه نکات ایمنی را رعایت کرده باشیم در غیر اینصورت حتما نمی توان از یک خرید آسان و مطمئن سود برد.

مجرمین همواره در پی سودجویی از سهل انگاری ما هستند.از این روی به آنها نمی توان خرده گرفت, این ما هستیم که همواره می بایست با پرهیز از طمع کاری مراقب اموالمان باشیم.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► سرقت اطلاعات بانکی خریداران بلیت جشنواره فجر
توصیه های پلیس فتا درباره نگهداری اطلاعات خانوادگي ◄

مطالب مرتبط
بنر