اینترنت بانک موسسه مالی و اعتباری مهر

دوشنبه ، 14 مرداد 1387 ، 17:17
 
اينترنت بانك مهر 

اینترنت بانک سرویسی است که به مشتری امکان می دهد از طریق برقراری ارتباط توسط اینترنت بتواند امور بانکی خود را انجام دهد. پس تنها با داشتن یک ارتباط اینترنتی در هر کجای دنیا می توانید از خدمات اینترنت بانک استفاده کنید. کافیست ارتباط اینترنتی رایانه خود را برقرار کرده سپس با مراجعه به سایت موسسه و یا بانک خود و وارد کردن شماره مشتری خود و رمزی که توسط موسسه و یا بانک به شما ارائه می شود از خدماتی که در ادامه به آن اشاره می شود بهره مند شوید. در حال حاضر برخی از خدمات بانکداری اينترنتی فعال و آماده ارائه به مشتریان بانک می باشد که به زودی سایر خدمات اینترنتی نیز آماده ارائه خواهد شد.

جديدترين تكنولوژي روز، مدت كوتاهي است كه به خدمت بانكداري نوين درآمده است، با آرامشي كه اكنون در اينترنت بانك مهر براي شما مشتري ارجمند ايجاد كرده ايم. اطمينان حاصل كنيد يك گام جلوتر از هميشه در جهت برآورده كردن نيازها و تعاملات بانكي بدون مراجعه به موسسه به اهداف خود خواهيد رسيد.

1-1 آشنايي با سرويس اينترنت بانك

اين سرويس به مشتري امكان مي دهد از طريق برقراري ارتباط اينترنتي بتواند امور بانكي خود را انجام دهد. كافيست ارتباط اينترنتي رايانه خود را برقرار كرده سپس با مراجعه به سايت موسسه مالي و اعتباري مهر    (www.mehr-fci.ir ) و وارد كردن شماره مشتري خود و رمزي كه توسط بانك به شما ارائه مي شود از خدماتي كه در ادامه به آن اشاره مي شود در هر جاي دنيا كه باشيد بهره مند شويد. شماره مشتري خود را مي توانيد به شكل زير از شماره حساب خود به دست آوريد :
شماره حساب = شماره سريال سپرده – شماره مشتري – كد نوع حساب- كد شعبه
به عنوان مثال اگر شماره حساب شما 2-201197-20-6001 باشد شماره مشتري برابر با 201197
مي باشد.
1-2- امكانات موجود در اين سرويس
1-2-1 انجام عمليات بانكي
توانايي سيستم در انجام عمليات بانكي در ذيل آمده است. اعلام موجودي صورتحساب به صورت پرينت و فايل انتقال وجه بين حسابهاي يك مشتري انتقال وجه از حساب خود به حساب سايرين پرداخت قبوض ( در حد انتقال وجه ) تقاضاي دسته چك پيغام روي حساب به صورت كدينگ ( مفقودي چك ) اعلام مفقودي كارت ارائه ليست حسابها ثبت مبلغ چك هاي صادره قبل از وصول پشتيباني از حساب هاي ارزي گزارش چك هاي عهده ي بانك هاي ديگر مشاهده وضعيت چك هاي مشتري دستور مستمر پرداخت گزارش جزئيات تسهيلات اعطايي
1-2-2- اعمال تنظيمات
از جمله امكاناتي كه براي انجام تنظيمات در نظر گرفته شده، مي توان موارد ذيل را نام برد :
امكان تغيير password
امكان تنظيم نمايش صورتحساب
ابزار مورد نياز عبارتند از :
يك دستگاه رايانه
يك ارتباط اينترنت
يك حساب نزد موسسه مالي و اعتباري مهر و مجوز استفاده از اينترنت
پس از وراد شدن به صفحه Login و وارد كردن كلمه عبور، صفحه اي باز مي شود كه حساب هاي شما را نشان مي ود به آن « حسابها در يك نگاه » گفته مي شود. همچنين منويي ديده مي شود كه با كليك روي گزينه هاي آن مي توان به امكانات ديگر اينترنت بانك دست يافت. در ادامه به توضيحات اين منو ها مي پردازيم :
1-3- حساب ها در يك نگاه
با انتخاب اين گزينه صفحه اي باز مي شود كه هنگام ورود به اينترنت بانك نيز به طور پيش فرض يا (Home Page) نشان داده مي شود. در اين صفحه حساب هاي مرتبط با شماره مشتري نشان داده مي شود. اين اطلاعات مربوط به موجودي تا پايان روز قبل مي باشد، با كليك روي كليد موجود در ستون « موجودي در اين لحظه » مي توانيد موجودي خود را به روزرساني كنيد. همچنين مي توان با كليك كردن روي گزينه Print وضعيت حسابهاي خود را پرينت كنيد. با كليك روي شماره حساب مي توان صورتحساب مربوط به آن حساب را مشاهده كرد.
1-3-1- مشاهده صورتحساب
همانطور كه گفته شد با كليك روي شماره حساب مي توان صورتحساب مربوط به آن حساب را مشاهده كرد. با انجام اين كار صفحه اي باز مي شود كه آخرين 20 گردش مالي را نشان مي دهد. مي توان با كليك روي كليد « صورت حساب امروز » فقط گردش مالي امروز را مشاهده كرد و يا با انتخاب تاريخ و بازه زماني مناسب گردش هاي انجام شده در بازه زماني تنظيم شده را با كليك روي كليد « صورت حساب » ملاحظه نمود. از ديگر امكانات بسيار جالبي كه در اين صفحه در نظر گرفته شده امكان پرينت و تهيه فايل Excel از صورتحساب در حال نمايش مي باشد كه به صورت دو گزينه در بالاي صفحه قرار گرفته شده است. با كليك روي گزينه Print امكان پرينت فراهم مي شود و با كليك روي گزينه اي كه به شكل نمايه نرم افزار Excel مي باشد امكان تهيه فايل Excel از صورت حساب فراهم مي شود. چنانچه صورت حساب در يك صفحه قابل نمايش نباشد. با كليك روي گزينه هاي « قبل » و « بعدي » مي توان صفحات ديگر را مورد بازبيني قرار داد.
1-4- انتقال وجه
با انتخاب اين گزينه صفحه اي باز مي شود كه خود داراي پنح گزينه مي باشد. 4 گزينه اول آن توانایي انتقال وجه به چهار طريق مختلف را براي شما فراهم مي كند و گزينه پنجم جهت نمايش گزارش عمليات انتقال وجه روش چهارم مي باشد. در ادامه به توضيح اين 5 گزينه مي پردازيم.
1-4-1- انتقال وجه به حسابهاي پرمراجعه شما
منظور از حساب پرمراجعه حسابي است كه عمليات بانكي روي آن حساب انجام شده باشد. ابتدا بايد يكي از حسابهاي پرمراجعه خود را انتخاب كنيد. سپس با كليك روي كليد ((انجام)) مقابل اين گزينه صفحه اي باز مي شود كه بايد در آن حساب مقصد ( واريز به ) و مبلغ انتقال وجه ( مبلغ تراكنش ) مشخص شود. سپس با زدن كليد (( انجام)) انتقال صورت مي پذيرد. در غير اينصورت با زدن كليد بازگشت به صفحه قبل بر مي گرديد.
1-4-2- انتقال وجه بين حسابهاي خودتان
با كليك روي كليد « انجام » مقابل اين گزينه صفحه اي باز مي شود كه امكان انتقال وجه بين حسابهاي خودتان را فراهم مي كند. لازم به ذكر است كه چنين امكاني براي افرادي در نظر گرفته شده است كه حداقل دو حساب مختلف نزد بانك داشته باشند. در اين صورت با انتخاب حساب مبدأ ( برداشت از ) و حساب مقصد ( واريز به ) و وارد كردن مبلغ مورد نظر ( مبلغ تراكنش ) همچنين زمان انجام انتقال وجه و در نهايت زدن كليد انجام صفحه اي باز مي شود. تكه گزارش مختصري از جزئيات عمليات درخواستي را نشان مي دهد و از شما جهت انجام عمليات تأييد مي خواهد كه با زدن كليد « انجام » انتقال صورت مي پذيرد و در غير اين صورت با زدن كليد بازگشت به صفحه قبل بر مي گرديد.
1-4-3- انتقال وجه با حساب هاي ديگر
اين گزينه نيز مانند انتقال بين حسابهاي خودتان بوده با اين تفاوت كه مي توان به هر حسابي نزد بانك انتقال وجه را انجام داد. كافيست در قسمت حساب مقصد (واريز به ) شماره حساب مورد نظر را وارد كنيد، الباقي مانند گزينه قبل است.
1-4-4- دستور مستمر ( رشته عمليات پرداخت )
اين گزينه امكان جالبي براي شما به ارمغان آورده است. امكان پرداخت دوره اي به صورت خود كار از يكي از حساب هاي شما ( برداشت از ) به يكي از حسابهاي نزد بانك ( واريز به ) و با مبلغ مشخص ( مبلغ يا مانده حساب ) امكان پرداخت هايي چون اقساط وام يا حسابهاي اندوخته را در بازه هاي زماني مختلف و يا به تعداد مشخص و در دوره هاي روزانه، هفته اي و ماهانه را فراهم مي كند.
1-4-5- گزارش انجام انتقال وجه خود كار ( رشته عمليات پرداخت )
اين گزينه گزارش انجام شده انتقال وجه خودكار كه توسط دستور مستمر انجام شده اند را نمايش مي دهد. همچنين در اين صفحه امكان لغو يك دستور پرداخت مستمر نيز وجود دارد. از جمله اطلاعاتي كه در اين گزارش نشان داده شده اند عبارتند از : حساب مبداء و مقصد، تعداد دفعات پرداخت، مبلغ، تاريخ پرداخت و ... همچنين امكان انتخاب يك حساب از حساب هاي شما براي نمايش گزارش مربوط به آن حساب وجود دارد چون به طور پيش فرض گزارش از كليه حسابهاي شما مي باشد.
1-5- خدمات چك
باانتخاب اين منو صفحه اي باز مي شود كه در آن گزينه هاي خدمات چك نمايش داده شده است. با انتخاب هر يك از اين گزينه ها امكاناتي در اختيار شما قرار مي گيرد. در ادامه به توضيح هر يك از گزينه ها مي پردازيم.
1-5-1- تقاضاي صدور دسته چك
با انتخاب اين گزينه صفحه اي باز مي شود كه بايد در آن شماره حساب مربوط به چك خود را انتخاب و تعداد برگه هاي مورد نياز دسته چك خود را در آن قيد نماييد و در نهايت كليد OK را كليك نماييد.
1-5-2- ثبت مبلغ چكهاي صادر شده قبل از وصول
با انتخاب اين گزينه صفحه اي باز مي شود كه بايد در آن شماره حساب مربوط به دسته چك خود ( حساب جاري ) را انتخاب، شماره سريال و مبلغ چك صادر شده را وارد كرده و در نهايت كليد انجام را كليك نماييد.
1-5-3-مسدود كردن برگه هايي از دسته چك
با انتخاب اين گزينه صفحه اي باز مي شود كه بايد در آن شماره حساب مربوط به چك خود را انتخاب كنيد. همچنين دليل مسدود كردن چك را بايد مطرح كنيد ( در اينجا از ليست كركره اي جلوي اين قسمت انتخاب كنيد ) در نهايت شماره سريال برگه هاي مورد نظر را وارد كنيد و كليد انجام را كليك نماييد. توجه به نكته ذيل الزامي است : شما مي توانيد به صورت موقت ( حداكثر يك هفته با توجه به قانون چك ) تا ارائه گواهي سرقت يا مفقودي از نيروي انتظامي چك هاي صادره خود را مسدود نماييد. در اين صورت به ميزان چك صادره نيز در حساب شما به صورت موقت مسدود مي شود. در صورتي كه مبلغ چك صادره در حساب شما موجود نباشد چك هاي شما مسدود نمي شود.
1-6- خدمات دستور پرداخت
دستور پرداخت چيزي مانند چك مي باشد با اين تفاوت كه فقط در ميان موسسات مالي رايج است و از اعتبار چك فاقد مي باشد. در ادامه به توضيح گزينه هاي موجود در صفحه حاصل از انتخاب اين منو مي پردازيم.
1-6-1- تقاضاي صدور دستور پرداخت
با انتخاب اين گزينه صفحه اي باز مي شود كه بايد در آن شماره حساب مربوط به دستور پرداخت خود را انتخاب كنيد و مبلغ دستور پرداختهاي صادر شده را نيز در آن وارد نماييد. در نهايت كليد انجام را كليك نماييد.
1-6-2- ثبت مبلغ دستور پرداختهاي صادر شده قبل از وصول
با انتخاب اين گزينه صفحه اي باز مي شود كه بايد در آن شماره حساب مربوط به دستور پرداخت خود را انتخاب كنيد و مبلغ دستور پرداختهاي صادر شده را نيز در آن وارد نماييد. در نهايت كليد انجام را كليك نماييد.
1-6-3- مسدود كردن برگه هايي از دستور پرداخت
با انتخاب اين گزينه صفحه اي باز مي شود كه بايد در آن شماره حساب مربوط به دستور پرداخت خود را انتخاب كنيد همچنين دليل مسدود كردن دستور پرداخت را بايد مطرح كنيد ( در اينجا از ليست كركره اي جلوي اين قسمت انتخاب كنيد ) در نهايت شماره سريال برگه هاي مورد نظر را وارد كيند و كليد انجام را كليك نماييد.
1-7- تسهيلات
با انتخاب اين منو صفحه اي باز مي شود كه شامل گزارش جزئيات تسهيلات اعطايي مي باشد و چنانچه از بانك خود تسهيلاتي دريافت و اقساطي را پرداخت كرده و يا پرداخت نكرده باشيد گزارش كاملي به شما نشان داده مي شود. چنانچه فاقد هر گونه تسهيلات باشيد اين گزارش خالي مي باشد.
1-8- خدمات كارت
با انتخاب اين منو فقط امكان از كارانداختن كارت را به شما مي دهد. با انتخاب اين منو صفحه اي باز مي شود كه در آن بايد شماره كارت را انتخاب نماييد و در صورت تمايل با زدن كليد انجام كارت خود را مسدود كنيد. توجه : پس از مسدود كردن كارت، فقط با مراجعه به شعبه مي توانيد كارت خود را مجدداً فعال نماييد.
1-9- تغيير مشخصات
اين منو امكان تغيير رمز اينترنت بانك را به شما مي دهد. با انتخاب اين منو صفحه اي باز مي شود كه در آن رمز قبلي، رمز جديد و تكرار رمز جديد را وارد مي كنيد. سپس با زدن كليد تغيير، رمز جديد جايگزين مي شود.
1-10- تنظيمات دلخواه
با انتخاب اين منو صفحه اي باز مي شود كه در آن مي توان چگونگي نمايش صورتحساب را تعيين كرد از جمله جزئياتي كه مي توان در اين صفحه تنظيم كرد عبارتند از : تعداد تراكنشهاي نمايش داده شده هنگام گرفتن صورت حساب و نوع صورت حساب كه دو انتخاب در اختيار داريد يكي مختصر و يكي مفصل. جزئيات هر يك از اين دو نوع به صورت ذيل مي باشد : مختصر : تاريخ، واريز، برداشت، موجودي مفصل : تاريخ، شرح، شماره چك يا سند، واريز، برداشت، موجودي
1-11- تماس با ما
با انتخاب اين منو صفحه اي باز مي شود كه شامل معرفي آدرس و شماره تماس هاي مراكز موسسه مي باشد.
1-12-خروج
با انتخاب اين منو مي توان از اينترنت بانك يك خروج موفق را پشت سر گذاشت. بهتر آن است كه هميشه در پايان كار از منوي خروج استفاده شود.


► تلفن بانک ، بانک مهر اقتصاد
بانکداری الكترونيك موسسه مالی و اعتباری مهر ◄

بنر