چه مهارت هایی برای یافتن شغل نیاز دارید؟!

شنبه ، 12 مرداد 1392 ، 09:43

شغل شما یکی از مهمترین دغدغه های زندگی شماست. اینکه شغل مناسبی داشته باشید و شاید از آن مهمتر برای خیلی ها، داشتن درآمد خوب و راضی کننده از این شغل مسئله ای است که برای دیروز، امروز یا فردا نیست و تا دنیا دنیاست، هست و باقی می ماند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، درست است که درآمد مناسب منتهای آرزوی خیلی هاست اما همین درآمد زیاد که نوعی موفقیت شغلی محسوب می شود، هم نیازمند مقدماتی است که شاید در ظاهر ربطی به آن نداشته باشد، اما واقعیت این است که تا این شرایط نباشد و نکاتی از این دست رعایت نشود، خبری از درآمد خوب نخواهد بود

از جمله پیش زمینه های لازم برای یافتن شغلی خوب با درآمدی مناسب، داشتن مهارت های گوناگون است که به رغم تصور خیلی ها، همه آنها فنی نیستند.

در گزارش پیش رو از مهارت هایی می گوییم که باید داشته باشید، اگر آرزوی شغل خوب دارید.

1. تفکر منطقی و پردازش اطلاعات

داشتن تفکر منطقی و پردازش اطلاعات به این معناست که شما به عنوان یک کارجو حق آرمانگرایی های بی پایه و اساس را ندارید.

به جای خیال بافی و ترسیم شرایط شغلی غیر منطفی با استفاده از داده هایی که در اختیار دارید و منطفی که در اندیشه تان وجود دارد، شرایط، موقعیت های شغلی و توانایی های خودتان را بسنجید

به این ترتیب هم اعصاب آرام تری در مسیر یافتن شغل مناسب دارید و زمان کمتری را برای این کار هدر می دهید.

 

2. یادگیری فناوری های لازم

دینای امروز دنیای فناوری است. این جمله خیلی تکراری است، اما از آن تکرار مکررهایی است که یادآوری همیشگی اش به پیشرفت کمک می کند.

به یاد داشته باشید که امروزه درصد بسیار بالایی از کارها بدون کامپیوتر و اینترنت به سرانجام نمی رسد و مهارت های فرد در این زمینه هر چه بالاتر و وسیع تر باشد در مسیر کاریابی به او کمک بیشتری می کند.

یادگیری نرم افزارهای مرتبط با یک شغل، مهارت در سرچ و وبگردی و مهارت هایی از این دست نقش کاتالیزور را در یافتن کار دارند.

 

3. برقراری ارتباطاتات موثر

کسانی که درارای روابط عمومی قوی هستند و در چشم به هم زدنی می توانند با یک فرد غریبه ارتباط بگیرند، معمولا زندگی اجتماعی و کاری موفق تری دارند.

این افراد دایره ارتباطات خود را به قشر خاصی محدود نمی کنند و از آن طرف در مواقع لازم از این ارتباطات استفاده می کنند.

 

4. مهارت های فردی قوی

محیط کار آداب و رفتار خاص خود را می طلبد. در واقع در یافتن شغل گذشته از مهارت های فنی و دانشی مورد نیاز، مهارت های رفتاری هم مورد سنجش قرار می گیرد.

در چنین محیطی شما با انواع آدم ها و اقسام خلق و خوها طرف هستید پس به آداب سازمانی محیط کار توجه و آن را در خود تقویت کنید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► بانکی : شرایط استخدام در شرکت نفت
رزومه چیست و به چه کار می آید؟+نکات طلایی رزومه نویسی ◄

مطالب مرتبط
بنر