رابطه مستقیم اعتماد به نفس و استخدام

سه شنبه ، 15 مرداد 1392 ، 10:14

تصور کنید قرار است نگهداری فرزندانتان را برای چند ساعت به یک پرستار بسپارید یا اینکه ماشین خود را به یک تعمیرکار بدهید تا مشکلش را برطرف کند. کسی که برای این کارها داوطلب شده رنگش پریده باشد، تمام صورتش غرق در عرق باشد،به شما نگاه نکند و به اصطلاح گل های قالی را بشمارد . وقتی از او سوال می کنید با لکنت جواب بدهد. شما حاضرید فرزند جگر گوشه و یا حتی ماشینتان را به چنین فردی بسپارید.

به گزارش بانکی دات آی آر،استخدام هم دقیقا چنین وضعیتی دارد. یک کارفرما نمی تواند به فردی که از همه اعضا و جوارحش عدم اعتماد به نفس و ترس می ریزد اعتماد کند و او را استخدام کند.



برای اینکه استرس نداشته باشید لازم است سلامت ذهنی داشته باشیم شاید این عنوان در نظرتان مضحک باشد ، اما لحظه ای تامل کنید . اساس شروع یک کار موفق داشتن روحیه ای عالی ، انگیزه و امید است . وجود ذهنی پرمشغله ، نداشتن تمرکزکافی در هنگام کار ، تداخل مشاغل مختلف ، خستگی ، آشفتگی های ذهنی و بسیاری از موارد دیگر که به افسردگی ختم می شوند از عوارض فقدان ذهنی سالم و روحیه ای مثبت هستند . چگونه با وجود ذهنی ناآرام و بی ثبات می توان به ادامه کار و مهمتراز آن به تداوم زندگی امید داشت . بنابراین گام نخست برای شروع هرکاری وجود سلامت و روحیه ذهنی است که شما را از ابتلا به بسیاری از معضل ها مصون می دارد .
زمانیکه قرار است کاری را برای اولین بار انجام دهید، از همین حالا در ذهن خود مجسم کنید که آن کار را با موفقیت به پایان رسانده اید. چشم هایتان را روی هم بگذارید و در ذهن خود به وضوح تجسم کنید که در کلیه برنامه ریزی ها موفق بوده اید و نتیجه کار چیزی جز افتخار و کامیابی نبوده است. ذهن شما تفاوت میان تجسم های واضح و اموری که در حقیقت اتفاق می افتند را نمی داند. به همین دلیل با بکارگیری هر 5 حس خود آن را تا آنجا که می توانید به وضوح و واقعیت عینی نزدیکتر سازید.

فردی را پیدا کنید که در زمینه فعالیت شما متخصص است و از کارهای او الگو برداری کنید. رفتارها، نگرش ها، ارزش ها،  و اعتقادات وی را در زمینه  مورد نظر سرمشق خود قرار دهید؛ چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟ در وهله اول اگر به افراد مورد نظر دسترسی داشتید که می توانید مستقیماً با آنها صحبت کرده و تا آنجایی که می توانید خود را در همنشینی و مصاحبت انها قرار دهید. همچنین می توانید با کسانیکه که شخص مورد نظر را می شناسند به گفتگو بپردازید و اگر محصولی دارند، آنرا خریداری نموده و روی آن تحقیق کنید.

به خاطر داشته باشید زمانیکه دنبال کاری نمی روید، شانس موفقیت در آن را به طور 100% از دست می دهید. وقتی جسارت به خرج ندهید، به هیچ چیز نمی رسید. برای آنکه به چیزهایی که می خواهید دست پیدا کنید، باید آنها را با تمام وجود خود بخواهید. اگر دائماً به دنبال چیزهایی که می خواهید باشید، مطمئناً به آنها می رسید. زمانیکه ذهن خود را بر روی اهدافتان متمرکز می کنید، به این مسئله هم فکر کنید که افراد زیادی هستند که آماده کمک به تحقق ساختن رویاهای شما هستند. دیگران به شما کمک می کنند چراکه می دانند یک روزی خودشان هم نیازمند کمک هستند و شاید آن روز شما به آنها کمک کردید. زمانیکه نسبت به تحقق امری اعتقاد داشته باشید، بی شک روزی می رسد که افکار شما جامه ی عمل پیدا می کنند، من شما را دعوت به پذیرفتن این نگرش می کنم.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► بدترین اشتباهات کارجویان هنگام جستجوی کار
بانکی : شرایط استخدام در شرکت نفت ◄

مطالب مرتبط
بنر