توصیه های "لابی گری" برای استخدام

يكشنبه ، 20 مرداد 1392 ، 08:46

 

"لابی گری" یک مشغله و حرفه ویژه است که منظور آن تلاش برای گسترش نفوذ یک دیدگاه و نقطه نظر مشخص در دستگاه حکومتی یک کشور یا در افکار عمومی است.

به گزارش بانکی دات آی آر،لابی‌گرها با کمک و بکارگیری روش‌های حقوقی و مدیریت مفید روابط اجتماعی کوشش در رسیدن به اهداف خود دارند.در یک تعریف کلی، گروه‌های ذی‌نفوذ لابی به آن دسته از گروه‌هایی گفته می‌شود که برای تأثیرگذاری بر روند تصمیم‌گیری‌های سیاسی – اجتماعی و تامین منافع خاص خود عمل می‌کنند.

درفرهنگ عمومی ما واژه "لابی گری" مفهومی منفی داشته و استفاده از آن با رانت اشتباه گرفته می شود در حالی که همراه کردن دیگران در مسیر خود برای دستیابی به اهداف مشترک چندان هم بد نیست.

درمورد استخدام شدن در یک شرکت یا سازمان اگر شما بتوانید لابی کنید مطلقا بدنیست. یعنی اگر بتوانید از طریق همراه کردن افرادی در درون آن سازمان مدیران ارشد را تشویق به استخدام خودتان بکنید درواقع مهارت های روابط عمومی تان را آشکار کرده اید و هیچ اقدام خلاف اخلاق هم انجام نداده اید.

البته هر اقدامی در جهت تخریب سایرین و یا ابراز و اعلام مهارت ها و توانایی های که فاقد آن هستید مذموم است اما اگر شما بتوانید آنچه هستید را به بهترین نحو ارائه نمایید مسلما نشانه خوبی است.

اگرمدیر سابق شما از شما چهره مثبتی در ذهن داشته باشد و یا اینکه بتواند تصویر مناسبی از شما در قالب یک توصیه نامه به مدیر جدیدتان بدهد برای استخدام شما بسیار مناسب خواهد بود.

نمی توانید باورکنید یک نامه چند خطی چه تاثیری بر روی مدیر جدید شما خواهد داشت. پس هنگام خروج ازیک شرکت رضایت نامه ای از آنها دریافت کنید تا برای استخدام های آتی به درد شما بخورد.

علاوه بر این اگر کسانی که مدیر جدیدتان را می شناسند مهارت های شمارا برای او بازگو کنند در جلب اعتماد او موثر است پس سعی کنید در حد امکان از این موقعیت استفاده کنید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► کافه استخدام/مشخصات یک آگهی استخدامی معتبر
بدترین اشتباهات کارجویان هنگام جستجوی کار ◄

مطالب مرتبط
بنر