راهکارهایی عملی برای موفقیت در آزمون های استخدامی

پنجشنبه ، 31 مرداد 1392 ، 08:51

 

استخدام دریک نهاد دولتی آمال و آرزوی خیلی از جوان هاست تا به قول قدیمی ها آب باریکه ای داشته باشند  و سال ها با امنیت خاطر زندگی کنند.

اگرچه سال هاست استخدام رسمی نداریم اما استخدام پیمانی هم مزایایی دارد که به راحتی نمی توان از آن گذشت. برای اینکه آزمون های استخدامی را بهتر بدهید به این نکات توجه کنید:

معمولا آزمون ها دو قسمت دارند : سوالات عمومی و سوالات تخصصی که شما برای ماندن در کورس رقابت تخصصی ها ، باید حداقل ۶۰ درصد سوالات عمومی رادرست پاسخ بدهید.


سوالات عمومی:
معمولا درس هایی مثل زبان ، ادبیات فارسی ، معارف اسلامی ، احکام ، هوش ، اطلاعات سیاسی و اجتماعی ، آمار و ریاضیات و البته سوالات دانش کامپیوتر (یا همان ICDL ) پای ثابت سوالات عمومی آزمون های استخدامی هستند .

برای پاسخ دادن به سوالات این بخش کتابهایی تالیف شده و در بازار موجود هست که یک همچین سوالاتی رو جمع کرده اند. که البته زیاد هم هستند. سعی کنید قویترین انها را بگیرید و پاسخ تشریحی هم داشته باشه. همچنین اطلاعات عمومی که خودتون در زمینه های مختلف دارید هم می تواند خیلی مفید باشد.

مثلا در ادبیات باید کمی با آرایه ها و .. آشنایی داشته باشید. در مورد سوالات سیاسی اجتماعی باید اطلاعات به روزی را داشته باشید. آمار و ریاضی هم که تقریبا راحته. زبان هم اگه متن بدن که مشکلی به اونصورت نیست ولی گرامری ها ممکنه کمی اذیت کنه. البته زبان کلا بستگی به سطح زبان شما دارد.پس از همین امروز برای بالابردن سطح خودتان تلاش کنید.


سوالات تخصصی :

اگر نهاد برگزار کننده آزمون اعلام کند که چه دروسی در آزمون سوال می شودخیلی خوب است. آنوقت کافی است شما آن دروس رادر حد خوبی مطالعه کنید و انشاالله می توانید پاسخ بدهید . بخصوص اگر شما در اون دروس خبره باشیذ.

اما اگر دروس تخصصی اعلام نکنند که چه دروسی میاد .  آنوقت باید بشینید و روانشناسی کنید ببینید که به نسبت اون اداره و البته شغل مورد نظر چه دروسی ممکنه بیاید.


دروسی که  بیشتر دیده شده مد نظرهستند عبارتند از :
ساختمان داده و الگوریتم - سیستم عامل - شبکه - پایگاه داده ها - زبانهای برنامه سازی و کامپایلر و ... ( و مهندسی نرم) (حتی گاهی ذخیره و بازیابی)

بهتره شما در دروسی که بیشترین احتمال حضور در آزمون را دارد و به آنها تاکید می شود سرمایه گذاری کنید.


سطح و البته سبک سوالات خیلی خیلی ارتباط داره به سازمانی که برایش آزمون می دهید و البته شغل مورد نظرتان.

برای پاسخگویی به سوالات وقت محدودی دارید پس حتما زمانتان را تنظیم کنید.

کسانی که برای ارشد کنکور دادندخیلی خوب می توانند با  آزمون کنار بیایند چون دروس کنکوری رو خوب بلدهستند و این امتیازی است برایشان.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► مصاحبه کننده ها چگونه تصمیم به انتخاب کارجو می گیرند؟!
کافه استخدام/مشخصات یک آگهی استخدامی معتبر ◄

مطالب مرتبط
بنر