بدترین اشتباهات کارجویان هنگام جستجوی کار

سه شنبه ، 5 شهریور 1392 ، 10:45

کارجویان جوان، همانها که در به در از این سازمان به آن شرکت در جستجوی کار هستند، گاهی اشتباهاتی را در روند شغل یابی خود انجام می دهند که باعث دور ماندنشان از محیط کار می شود.

به گزارش بانکی دات آی آر، برای کارجویان همینکه با جستجوهای جسته و گریخته کاری پیدا شود، کفایت می کند، حال به هر ترتیبی که باشد. این در حالیست که این افراد در مسیر رسیدن به شغل مناسب اشتباهاتی مرتکب میشوند که وقتی به عقب برگشته و به آن نگاه می کنند، با خود می گویند که کاش آن اشتباه از من سر نزده بود.

اگر می خواهید جزو کارجویان حسرت به دل نباشید، این گزارش را تا انتها بخوانید:

1. حق به جانبی

توانایی های شما در جایگاه خودش قابل احترام و اعتنا هستند، اما اینها دلیل نمی شود که خود را در هر شرایطی حق به جانب بدانید.

اینکه از موضع بالا با رئیس شرکت یا مصاحبه کننده صحبت کنید، باعث ایجاد انرژی منفی و رانده شدن طرف مقابل از شما می شود و این یعنی از دست رفتن فرصت شعلی مثل آب خوردن

 

2. استفاده از رزومه شلخته و خودمحور

رزومه خود را مرتب، مرتبط، کامل و با رعایت اصول رزومه نویسی بنویسید. رزومه سند هویت کاری شماست  و باید مثل یک سند خانه یا خودرو برایتان مهم باشد.

رزومه را ننویسید که فقط یک چیزی نوشته باشید، بلکه بنویسید که از آن به عنوان برگ برنده استفاده کنید.این را هم در نظر داشته باشید که قرار نیست در رزومه مجیز خود را بگویید، بلکه قرار است خودتان را منطقی و رسمی معرفی کنید.

 

3. جستجوی ضعیف و غلط

کارجویان جوان و بی تجربه معمولا به هیچ آگهی ای دست رد نمی زنند و سراغ همه می روند بدون اینکه کامل آن را خوانده باشند یا اطلاعاتی درباره اش کسب کرده باشند.

جستجو در مورد کار، شرایط کاری و هر آنچه پیرامون کار است، برای همه کارجویان چه بی تجربه ها و چه باتجربه ها لازم و واجب است.

 

4. تقدیر نکردن از مصاحبه کننده

مصاحبه کننده نقش بسیار بسیار مهمی در به نتیجه رسیدن شما در روند جستجوی کار دارد. باید با مصاحبه کننده با احترام برخورد کنید و حتی از او قدردانی کنید.

مصاحبه کننده در صورتی که ادب، احترام و در کنار آن مهارت های شما را ببیند حتما راضی به استخدامتان می شود.

 

5. بی خیالی پس از یافتن کار

اگر پروژه ای گرفتید یا سر کاری رفتید، بزرگترین اشتباه این است که فکر کنید همه چیز حل شده و چون شغلی پیدا کرده اید، کسی نمی تواند به این سادگی ها شما را از کار بیکار کند.

اشتباه نکنید! اگر کار را با بی خیالی سپری کنید و امروز را به فردا واگذارید به سادگی کار را از دست می دهید چون هزاران نفر مثل شما در جستجوی کاری هستند که شما پیدا کرده اید.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

================

► توصیه های "لابی گری" برای استخدام
رابطه مستقیم اعتماد به نفس و استخدام ◄

مطالب مرتبط
بنر