اشتباه نکنید! اینجا مصاحبه استخدامی است

شنبه ، 9 شهریور 1392 ، 13:40

کارجویان یا همان بیکارانی که به دنبال کار از این دفتر به آن شرکت می روند، معمولا یک نقطه ضعف عمده دارند و آن هم به دردسر افتادن در مرحله مصاحبه استخدامی است.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، خوان مصاحبه استخدامی آنقدر مهم است که اشتباه در آن حتی می تواند منجر به از دست رفتن فرصت شغلی طلایی شود که شما همیشه منتظر آن بودید.

از دست رفتن فرصت های شغلی می تواند دلایل متعددی داشته باشد. ما اینجا 10 دلیل از این دلایل را برای شما در قالب یک گزارش نوشته ایم. بخوانید و بدانید و رعایت کنید.

1. بد لباس پوشیدن

مصاحبه استخدامی نه عروسی است که ترگل و ورگل و با آریش های تند و غلیظ (برای خانم ها) به آنجا بروید و نه یک جمع دوستانه است که لباس های اسپرت و راحت در آن بپوشید.

در مصاحبه استخدامی باید لباسی پوشید که هم رسمی باشد، هم تمیز و هم مرتب. از ما به شما نصیحت از شلختگی دوری کنید و می تواند به تنهایی آفت یک مصاحبه استخدامی باشد.


2. دروغ گفتن و چاخان کردن

پینوکیو نباشید. اگرچه که دروغ گفتن شما باعث دراز شدن دماغتان نمی شود، اما می تواند باعث عصبانی شدن کارفرمای محترم شود.

نیازی نیست هر آنچه ندارید را با مهارت چاخان به خورد کارفرما دهید، همینکه داشته هایتان را با اعتماد به نفس برای کارفرما شرح دهید، کافی و مطلوب است.


3. بدگویی کردن پشت سر رئیس پیشین

پشت سر رئیستان غیبت نکنید. گذشته از اینکه غیبت گناهی بزرگ است که گریبانتان را می گیرد، اینکه بخواهید درباره یک رئیس با همتایش به بدگویی بنشینید اصلا صورت خوشی ندارد.

آنچه از این غیبت نصیب رئیس جدید می شود این است که اگر این کارمند می تواند به راحتی پشت سر رئیس سابقش حرف بزند، پس پشت سر من هم به سادگی می تواند حرف بزند و بدرد نمی خورد!


4. پسر خاله شدن

خوب است که از حالت رسمی و خشک بعد از چند دقیقه بیرون بیایید و با نهایت ادب و احترام و درعین حال راحت و بی دغدغه با کارفرما صحبت کنید، اما اصلا خوب نیست که حس پسرخاله شدن با او بهتان دست بدهد، چون ممکن است کار دست خودتان دهید.

روی شانه رئیس جدید نزنید و در برابرش بلند بلند نخندید، هنوز خیلی راه مانده تا به آنجاها برسید، اگر برسید!


5. وراجی کردن

وقتی ازتان خواسته می شود حرف بزنید، سر صحبت را باز کنید، متکلم وحده و مونولوگ بودن شما، حوصله مصاحبه کننده را سر می برد و باعث می شود بی خیالتان شود.

پرسش ها را با پاسخ های مختصر و مفید به سرانجام برسانید و حاشیه نروید تا هم انرژی بیش ار حد از خودتان نگیرید و هم احترامتان پیش کارفرما حفظ شود.


6. نداشتن اطلاعات درست و حسابی راجع به کارفرما

بعضی ها آنقدر دنبال کار هستند که هر جا دست داد می روند و روی هیچ آگهی ای را زمین نمی اندازند، آنهم بدون اینکه اطلاعات کاملی راجع به شرکت یا مدیر آن بدست آورند.

این کار بدی های زیادی دارد. از جمله اینکه می تواند توی ذوقتان بخورد یا نتوانید در لحظه واکنش درستی به کارفرما نشان دهید.


7. پیش کشیدن بحث مزایا خیلی زود

عجله نکنید. برای به توافق رسیدن بر سر حقوق و به ویژه مزایا وقت هست. همان اول کاری اگر این موضوع را پیش بکشید، کارفرما فکر می کند تنها هدف شما از آمدن به آنجا پول و درآمد است.

مسلم است که پول و درآمد یکی از مهمترین اهداف کار کردن است، اما همه آن نباید باشد تا بشود راحتتر کار پیدا کرد.


8. عجله و شتاب کردن در مصاحبه

هیجانتان را کنترل کنید. مراقب دست و پایتان باشید که گم نشوند. عرق نکنید و خلاصه بر اعصاب و روانتان مسلط باشید. همه اینها یعنی اینکه شتاب نکنید و اجازه دهید همه چیز روال عادی خود را داشته باشد.

راستی هی به ساعتتان هم نگاه نکنید که ای خدا کی مصاحبه تمام می شود!


9. محافظه کاری بیش از حد

اگر بخواهید زیادی محافظه کارانه و باسیاست عمل کنید، همه چیز طور دیگری خراب می شود. خیلی سعی نکنید که همه چیز را تحت کنترل داشته باشید که یه وقتی به خودتان می آیید و می بینید همه چیز از دستتان در رفته است.

محافظه کاری توصیه می شود اما تا حدی که باعث شود جلوی انجام هر کاری و گفتن هر حرفی گرفته شود.


10. دیر رسیدن

این یکی از همه بدتر است. اگر دیر برسید، در واقع به کارفرما پیام می دهید که این کار اصلا برایم مهم نیست و اهمیتی هم ندارد که شما معطل من شده اید.

دیر رسیدن اولین نشانه بی نظمی و بی مسئولیتی است. خطرش را جدی بگیرید

اخبار متخب بانکی دات آی آر:

=================

► کت تن کیست؟
7 نکته برای بدست آوردن دل کارفرما در مصاحبه استخدامی ◄

مطالب مرتبط
بنر