10 راهکار برای کارجویان خجالتی

دوشنبه ، 25 شهریور 1392 ، 07:53

استرس و نگرانی هنگام مصاحبه های استخدامی امری طبیعی است . اما اگر ذاتا انسان کم رو و خجالتی باشی این استرس می تواند به ضررت تمام شود.

به گزارش بانکی دات آی آر، هر فرد هر چقدر هم که مهارت های فراوانی داشته باشد در صورتی که نتواند آنها را معرفی و عرضه کند قطعا به نتایج دلخواهش نخواهد رسید.

اگرخیلی خجالتی و استرسی هستید حتمااین نکات را رعایت کنید.

1. زیاد فکر نکنید

تمرکز بر روی مصاحبه و تفکر به اینکه چه چیز هایی می خواهید بگویید نه تنها کار خوبی است بلکه ضروری هم هست.اما اگر از آن دسته آدم ها هستید که زیادی فکر می کنند و استرس شان افزوده می شود برای خودتان قانون بگذارید مثلا من یک ساعت مثلا از ساعت سه تا چهار بعد از ظهر امروز به مصاحبه شغلی فردا فکر می کنم. به این ترتیب غیر از زمان تعیین شده حق ندارید به مصاحبه فکر کنیدو خودتان را با کارهایی که دوست دارید مشغول کنید.

2. تغذیه

قبل از حضور در جلسه مصاحبه به تغذیه خود توجه کنید و سعی کنید از مواد غذایی استفاده کنیدکه برایتان مفید است.

طبق تحقیقات کارشناسان تغذیه، موادغذایی زیر دارای ترکیباتی است که سبب کاهش استرس می شود:

پرتغال،ماست کم چرب ،سیب زمینی ،برگ زرد آلو، بادام، پسته، گردو، گوشت بوقلمون،اسفناج،ماهی آزاد،آووکادو و سبزیجات سبز رنگ.

همچنین از کاهش قند خونتان جلوگیری کنید . مصرف وعده های غذایی سالم  و کم حجم به این موضوع کمک می کند.

3.مطالعه در خصوص شرکت

قبل ازهر مصاحبه استخدامی لازم و واجب است که در مورد آن مجموعه و اقداماتی که در آن صورت می گیرد مطالعه کنید به این ترتیب با آگاهی و اطلاعات کامل در آن مصاحبه حاضر خواهید شد به این ترتیب خود به خود بخشی از استرس شما از بین خواهد رفت.

4. حضور در محل

نیم ساعت قبل از زمان تعیین شده در محل مصاحبه حاضر شوید اگر تصور می کنید حضور در دفتر کار مدیرعامل وجهه شما را نزد دیگران تخریب می کند و تصور می کنند که شما محتاج کارید.

خوب من بانظر شما موافق نیستم وقت شناسی را همه تحسین می کنند اما اگر دوست ندارید حد اقل در فضا و محیط اطراف شرکت قدم بزنید تا استرستان کاهش یابد.

5. دعا و مراقبه

قبل از ورود به محل یک عبادت ساده و راز و نیاز با خدا می تواند به شما آرامش دهد اصلا مهم نیست که پیرو چه مذهبی هستید کمک گفتن از یگانه کسی که در زندگی همه ما تاثیر گذار است در آرامش و کاهش استرس بسیار موثر است.

6. مشورت کنید

اگر درمورد نگرانی ها و استرستان با یک مشاور خوب مشورت کنید، منظورم کسی است که به شما آرامش می دهد (این فرد می تواند از اعضای خانواده و یا دوستانتان باشد) کمک می کند که بتوانید راحت تر با استرس هایتان مواجه شوید.

7.تمرکز کنید

به کاری که در حال حاضر انجام می دهید فکر کنید  و تمام حواس و تمرکز خود را به آن معطوف نمایید خواهید دید که استرس و ترس به زودی از شما رخت خواهد بست.

8.خودتان را بپذیرید

خودتان را همانطور که هستید با همه خوبی ها وبدی هایتان بشناسید و دوست بدارید. توقعات بی جا و بیش از اندازه ای که گاهی دیگران از ما دارند و بدتر از آن ما از خودمان داریم باعث می شود استرس شما چندین برابر شود.

9.نفس بکشید

تنفس آرام و منظم به کاهش استرس کمک میکند سعی کنید منظم و عمیق تنفس کنید به این ترتیب راحت تر خواهید بود و احساس آرامش بیشتری خواهید کرد.

10. سعی نکنید جذاب باشید

به خودتان فشار نیاورید کاری کنید که مدیر و همکاران جدیدتان از شما خوششان بیاید اگر خودتان باشید و با خوش نیتی با دیگران ارتباط بگیرید و سعی کنید صادقانه رفتار کنید به زودی در نظر دیگران جذاب خواهید شد.

اما اگر دائما تلاش کنید شخصیتی دوست داشتنی و جذاب باشید بدون شک شکست خواهید خورد.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

=================

► 9 حرفی که کارفرما می خواهد به کارجو بگوید اما نمی گوید!
رمز پنهان آگهی های استخدامی چیست؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر