5 نکته درباره مصاحبه استخدامی که هرگز نشنیده اید

پنجشنبه ، 4 مهر 1392 ، 10:51

وقتی به دنبال کار هستید و برای یافتن شغل مناسب به هر دری می زنید، زیاد می شنوید که باید رزومه خوبی داشته باشید یا فلان مهارت خیلی لازمتان است و حرف هایی از این دست.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، حرف های سنتی خیلی زده می شوند و بسیار شنیده شده اند تا کنون اما ما در این گزارش درباره مصاحبه استخدامی حرف هایی برایتان داریم که به گمانم هیچ کجا راجع بهشان نشنیده باشید.

1. جلسه مصاحبه را با یکی از دوستان خود شبیه سازی کنید و در نقش مصاحبه کننده قرار گیرید

وقتی این کار را انجام دهید در واقع خودتان درسطح بالاتری قرار داده اید که قرار است با آن روبرو شوید. به این ترتیب و با تجربه حس مصاحبه کننده خیلی راحت تر روبروی او قرار می گیرید.

 

2. به دنبال پرسش هایی باشید که عصبی تان می کند

بعضی از سوالات هستند که شما را عصبی می کنند مثل پرسش درباره حقوق یا دلیل ترک شغل پیشین. درباره شان فکر کنید تا زمانی که در برابر چنین پرسشی قرار می گیرید، با عصبانیت پاسخ مصاحبه کننده را ندهید.

3. اگر ممکن باشد، وقت مصاحبه را صبح بیندازید

اگر برایتان ممکن است وقت مصاحبه طوری هماهنگ کنید که بتوانید صبح و هر چه زودتر این کار را انجام دهید، چون هر چه بیشتر انتظارتان برای مصاحبه طولانی شود، عصبی تر و خسته تر می شوید.

4. خیلی محترمانه و حرفه ای نام مصاحبه کننده را بپرسید

می توانید در زمان هماهنگی برای مصاحبه استخدامی خیلی مودبانه و مثل افراد حرفه ای نام مصاحبه کننده را بپرسید تا هنگامی که او را می بنید با نامش خطابش کنید. می توانید سوالتان را اینطور بپرسید:" می تونم بدونم با چه کسی قرار هست که صحبت کنم؟"

5. زیاده از حد زود نروید

حتما خیلی شنیده اید که می گویند چند دقیقه قبل از ساعت تعیین شده برای مصاحبه در محل باش، اما این چند دقیقه نباید به سی دقیقه یا یک ساعت برسد. چون اگر در این زمان ها خودتان را به مصاحبه کننده نشان بدهید، صورت خوشی ندارد و اولین فکر مصاحبه کننده این است که شما به کار خیلی خیلی احتیاج دارید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► چرا مدیران دوست دارند با کسی که می شناسند کارکنند؟
9 حرفی که کارفرما می خواهد به کارجو بگوید اما نمی گوید! ◄

مطالب مرتبط
بنر