مصاحبه استخدامی از این بدتر نمی شود

دوشنبه ، 22 مهر 1392 ، 13:09

درباره مصاحبه استخدامی و پرسش و پاسخ هایی که می تواند در راه رسیدن به شغل مورد نظر راهگشا باشد، زیاد صحبت شده است.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، بایدها و نبایدهای یک مصاحبه خوب استخدامی از جمله مهترین آگاهی هایی است که به مصاحبه شونده در راه رسیدن به مقصود و مراد بسیار کمک می کند.

در این گزارش برای شما از نبایدها می گوییم. آنچه پیش روی شماست، اگر انجام دهید می تواند مصاحبه شغلی تان را به بدترین مصاحبه تبدیل کند:

1. کلی گویی کردن

از کلی گویی و بپرهیزید. جمله هایی چون "من توانایی حل مشکلات را دارم." یا "من واقعا یک عضو از یک تیم هستم." جملاتی است که با وجود ظاهر زیبا کاری از پیش نمی برد چون کلی گویی درباره نقاط قوت یا مورد غفلت قرار میگیرد یا فراموش می شود یا اصلا شنیده نمی شود.

2. من هیچ نقطه ضعفی ندارم!

هرگز نگویید: من هیچ نقطه ضعفی ندارم. چون سوالی که در این باب پرسیده می شود برای کشف نقطه ضعف های فنی شما نیست بلکه هدف پرسشگر کشف ویژگی های شخصیتی شماست. او می خواهد ببیند صداقت و خودآگاهی شما به چه میزان است.

3. پاسخ های خیلی کوتاه یا خیلی بلند

در یک مصاحبه استخدامی تنها محتوای پاسخ ها نیست که سنجیده می شود، بلکه چگونگی پاسخ گفتن، بلندی و کوتاهی پاسخ و کیفتی پاسخی که می دهید هم مهم است. استانداردترین پاسخ یک تا دو دقیقه زمان می برد.

4. چه منفعی برای من دارد؟

در ابتدای مصاحبه استخدامی خود را یک فروشنده ببینید، حتی اگر محتاج ترین فرد به کار در تمام دنیا باشید. پرسیدن پرسش هایی چون: "چقدر می دهند؟! یا "چه مزایایی دارد؟" خیلی ساده مصاحبه را به سمت شکست می برد.

5. نگاه کردن به رزومه

نگاه کردن به کاغذهایی که رزومه شما در آن نوشته شده، دو حس را به مصاحبه کننده منتقل می کند. حس اول اینکه شما خیلی عصبی هستید و حس دوم اینکه در پی فریب دادن مصاحبه کننده و جعل کردن هستید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► راه های جلب نظر در مصاحبه استخدامی
این شش گروه هیچگاه در شغلشان موفق نمی شوند ◄

مطالب مرتبط
بنر