بانکی: نحوه پاسخ به 4 پرسش مشترک در همه مصاحبه های استخدامی

سه شنبه ، 26 آذر 1392 ، 13:09

بعضی پرسش ها هستند که در همه مصاحبه های استخدامی مطرح می شود و می توان با کمی هوشمندی پاسخ آنها را از قبل آماده کرد.

به گزارش بانکی دات آی آر، پاسخ درست به این سوالات به ظاهر ساده و پیش پا افتاده می تواند تا حد زیادی راه استخدام را برای ما هموار کند.

در این گزارش به چهار پرسش از پرسش های اینچنینی اشاره می کنیم که دانستن نحوه پاسخ دادن به آنها کمک شایانی به هر کارجو می کند.

1. یک بیوگرافی مختصر از خود بگویید

دقت کنید که مفهوم این سوال به هیچ وجه داستان سرایی نیست. شما باید نهایتا در دو الی سه دقیقه یک بیوگرافی کلی از خودتان بگویید. این بیوگرافی باید مرتبط با سوابق حرفه ای تان باشد و نه زندگی شخصی و مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می کنید. صدایتان هم باید رسا باشد و کلمات را درست ادا کنید.

 

2. چرا می خواهید از شغل تان استعفا دهید؟!

به این پرسش با ظرافت خاصی باید پاسخ دهید چون هر پاسخ سهل انگارانه ای ممکن به ضررتان تمام شود. در صورتی که پاسختان تجربه ی  یک فرصت شغلی جدید باشد می تواند ذهنیتی ناخوشایند برای مصاحبه کننده ایجاد کند، چیزی مثل تنوع طلبی! از طرفی اگر از مدیران قبلی به صورت مستقیم بد بگویید هم جالب نیست. بهتر است چند دلیل برای این کار داشته باشید. پیشرفت کاری شخصی، تغییرات مدیریتی که با اهداف شخصی تان سازگار نیست، ارتباط بیشتر ایجاد کردن میان تحصیلات و کار (در صورتی که وجود داشته باشد) و ...

 

3. مهمترین نقاط قوت و ضعفتان چیست؟!

به جای اینکه سعی در پنهان کردن ضعف های خود و راست نگفتن در این باره باشید، به نقاط ضعفتان اشاره کنید به ذکر این نکته که در حال کار کردن برای برطرف ساختنش هستید. در مورد نقاط قوت هم آن ویژگی هایی را برشمارید که برگ برنده تان در رقابت با سایر افراد است.

 

4. حقوق مد نظرتان چقدر است؟!

بدترین پاسخ به این پرسش تعیین یک مبلغ مشخص و بیان آن است. این کار از نظر مصاحبه کننده یک بی احترامی است. جواب هایی مثل حقوق وزارت کار، آنچه عرف است و پاسخ هایی از این دست پاسخ های بدی نیست اما بهترین جواب به این سوال تعیین یک ملبغ حدودی است یعنی گفتن دو عدد. قبل از اینکه حدود حقوق مد نظرتان را بگویید حتما به سبک و نحوه زندگیتان نگاه کنید و ببینید چقدر خرج دارید، درصدی به آن اضافه کنید و بعد مبلغ تعیین کنید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

===================

► بانکی: چطور در برخورد اول نظر کارفرما را برای استخدام جلب کنید؟!
بانکی: شرایط استخدام در قوه قضائیه ◄

مطالب مرتبط
بنر