7 چیزی که استخدام شما را جلو می اندازد

يكشنبه ، 8 دی 1392 ، 08:59

 

استخدام شدن و تحت تاثیر قرار دادن کارفرماها کار آسانی نیست . اما در عین حال غیر ممکن هم نیست. همیشه انسان های بامهارتی که قابلیت ارائه مناسب توانایی هایشان را دارند در قافله جویندگان کار سریع تر از سایرین می توانند به مقصودشان برسند.

به گزارش بانکی دات آی آر، در این گزارش شما را با 7 ابزاری که استخدام شما را تسریع می کند آشنا می کنیم.

1.رزومه

رزومه معرفینامه ای شامل خلاصه ای از تجربیات کاری، سوابق تحصیلی و مهارتهای فرد جویای کار است.
این معرفینامه میتواند بصورت تایپ شده در حداکثر یک یا دو صفحه در قالب اوراق چاپ شده و یا نسخه الکترونیکی در قالب فایلهای doc , pdf از سوی کارجو به کارفرما ارائه گردد. در برخی کشور های اروپایی و آسیایی به رزومه عنوان سی وی CV که مخففی از عبارت Curriculum Vitae است نیز اطلاق می گردد.

2.ICDL

ICDLبه هفت مهارت تقسيم شده است و متقاضي براي به دست آوردن مدرك ICDL بايد در امتحانات اين هفت مهارت قبول شود. هر فردي بدون توجه به سن، جنس، تحصيلات، تجربه يا پيش زمينه مي تواند در اين آزمونها شركت كند . ثبت نام براي ICDL از طريق مراكز مجاز برگزاري آزمون صورت مي گيرد .پس از موفقيت در آزمون هر مهارت، مركز برگزاري آزمون، نتيجه را در يك پايگاه داده مركزي ثبت ميكند .براي كسب گواهينامهICDL ، ميتوان همه مهارتها را بهيكباره و يا با فاصله زماني امتحان داد .اما بايد طي 3 سال از زمان شروع اولين آزمون، تمام هفت دوره را با موفقيت سپري كرد. وقتي فرد، تمام آزمونها را با موفقيت پشت سر گذاشت، مدرك ICDL را دريافت خواهد كرد .برخي از مراكز، فقط برگزار كننده آزمونها هستند، اما در بسياري از مراكز آموزشيICDL ، دورههاي آموزشي جهت آماده سازي آزمون دهندگان نيز ارائه مي شود .

مزاياي ICDL براي افراد :اين طرح براي كمك به افراد در منزل و محل كار در نظر گرفته شده است .اين مدرك در صورت ارائه به كارفرما، نشان ميدهد كه فرد، داراي قابليتهاي تاييد شده و به روز است ICDL .به افراد بي تجربه در زمينه كامپيوتر، كمك ميكند با فراگيري مفاهيم اوليه مهارتهاي كامپيوتري، ماهرانه و با اعتماد به نفس با كامپيوتر كار كنند.
مزاياي ICDL براي كارفرمايان :قصد يك شركت از ارتقاي مهارتهاي كامپيوتري نيروي كار خود، حصول اطمينان از مصرف درست سرمايه است

ICDL .قابليت كامپيوتري كارمندان را تضمين ميكند .
ICDL -براي كارمندان، مهارتهاي كامپيوتري قابل ملاحظهاي ايجاد مي كند .
ICDL -سطوح توانايي IT را در يك سازمان تضمين ميكند.
ICDL -هزينههاي پشتيباني IT را كاهش مي دهد.
ICDL -از وقت تلف شده ناشي از فقدان دانش و روشهاي كاري غير موثر IT ميكاهد. دورههاي آموزشي زيادي وجود دارد كه انتخاب را براي كارفرمايان و كارمندان مشكل كرده است
ICDL .تعريفي استاندارد و مقياسي دقيق براي مهارتهاي كامپيوتري بوده كه در سطح بينالمللي مورد تاييد است .همچنين اين گواهينامه بين نيازهاي كارفرمايان و مهارتهاي كارمندان تعادل ايجاد مي كند .
ICDL هم اكنون معتبرترين مدرك كامپيوتري در سطح جهان است كه اين مقبوليت، مرهون ارتباط آن با تمام افراد و پشتيباني و كنترل سازمانهاي حامي آن است.

3. زبان دوم

در دنیای ارتباطات و اطلاعات هر کسی که بتواند علاوه بر زبان مادری مهارت های زبانی یک زبان دیگر را بیاموزد به ویژه زبان انگلیسی که زبان بین المللی است در محیط کار از سایرین جلوترخواهد بود.

اگر این مهارت با مدرک های بین المللی همراه شود بر اعتبار شما می افزایداما اگر مهارت هایتان در سطح خوبی باشد کارفرماهای باتجربه معمولا زیاد مدرک گرا نیستند.

4.سابقه کاری مکتوب

یک سی دی یا پوشه که شامل سوابق کاری شما باشد حتی آنچه به عنوان پروژه دانشگاهی انجام داده اید در تصمیم کارفرماها بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

لازم نیست این سوابق در شکل گرافیکی خیلی خاص یا پوشه ای گرانقیمت باشند همین که تمیز ، مرتب و منظم باشند کافی است.

5.رضایت نامه کارفرما

رضایت نامه کارفرمای قبلی تان یا حتی کسی که پیش او کارآموزی کردید حتی اگر چند خط ساده باشد در تفکر و طرز نگرش کارفرما بسیار تاثیر گذار خواهد بود و به شما اعتبار خواهد بخشید.

هنگام خروج از محل کارتان از کارفرما در خواست کنید نامه رضایت خود را به شما بدهد اگر شانس بیاورید و از کار شما راضی باشد و جملات خوبی در باره شما بنویسد که خوش به حالتان.

6.اطلاعات قوی

اگر از صاحب نامان صنف و حرفه تان نحوه عملکرد و دلایل موفقیت شان اطلاعات کافی داشته باشید و از این اطلاعات ضمن مصاحبه به شیوه هوشمندانه و مناسبی استفاده کنید قطعا موفق خواهید شد.

 

7.لباس مناسب

شاید به نظرتان این یکی اصلا به حساب نیاید اما نحوه پوشش ، برخورد و حتی نشستن شما در جلسه مصاحبه در کارفرما بسیار تاثیر گذار است.

حتی برخی کارشناسان معتقدند 30 ثانیه اول برخورد شما کلیت نگرش کارفرما و حتی تصمیمش را تحت تاثیر قرار می دهد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

► بانکی : شرایط استخدام بانک صادرات
10 کلید طلایی برای موفقیت استخدام شده های تازه کار ◄

مطالب مرتبط
بنر