چطور بارئیسمان برخورد کنیم؟(رئیس آقا)

دوشنبه ، 14 بهمن 1392 ، 10:05

 

درست است که همه ما انسان هستیم اما حقیقت این است که مهارت های ارتباطی و کلامی در خانم ها و آقایان کمی متفاوت است. همین تفاوت نگرش و طرز بیان است که باعث می شود مکمل هم باشند.

به گزارش بانکی دات آی آر، تفاوت مهارت های کلامی و ارتباطی آقایان زمانی مشکل ساز می شود که این تفاوت ها را نشناسیم آن وقت در ارتباط گیری دچار مشکل خواهیم شد. در این گزارش به برخی ویژگی های کلامی و ارتباطی آقایان اشاره می کنیم. اگر این ویژگی ها را به خوبی بشناسید نه تنها با آقای رئیس بلکه با تمام همکاران آقا و حتی آقایان خانواده ارتباط موثر تری خواهید داشت. در گزارش قبل به نحوه برخورد با رئیس های خانم پرداختیم نوبتی هم که باشد نوبت آقایان است.

ما انسانها، چه آگاهانه و چه ناآگاهانه، 24 ساعت شبانه روز در حال برقراری ارتباط هستیم، حتی در رویا و خیال، حتی وقتی حرف نمی زنیم. روابط ما با ارتباط و گفتگو ساخته می شوند یا بر هم می خورند و هیچ چیزی جز یک نوع گفتگو و مراوده در روابط شخصی وجود ندارد. برای ارتباط موثر با آقایان کافی است بدانید:

1.مستقیم حرف بزنید

مرخصی می خواهید، درخواست اضافه حقوق دارید ، لطفا حرفتان را مستقیم بگویید مقدمه چینی طولانی و به کنایه گفتن مقصودتان فقط یک آقا را کلافه می کند همین. اگر در خواست جلسه کردید و می خواهیددر مورد موضوعی با رئیستان حرف بزنید لازم است موضوع گفتگو را از قبل به او بگویید.

2.حریم خصوصی

مردان بیشتر از خانم ها به حریم خصوصی احتیاج دارند به همین دلیل خیلی دوست ندارند در مورد مسائل خانوادگی شان با همکارانشان گفتگو کنند. پس اگر می خواهید باب گفتگو را با رئیس یا همکارتان باز کنید از آب و هوا ،سیاست،اقتصاد و یا حتی ورزش حرف بزنید اما در مورد مسائل شخصی کمی مراقب باشید مگر اینکه خودش داوطلب باشد!

3. کدها را شناسی کنید

هر عبارت و برخوردی هنگام مکالمه معنا و مفهوم خاص خودش را دارد. دقت کنید که مفهوم حرفی که می زنید دقیقا بدانید. گاهی تلاش شما برای ایجاد یک رابطه سالم کاری به دلیل استفاده از شیوه بیان و کد های غلط شما را به مخاطره می اندازد و باعث می شود رئیستان تصور اشتباهی در مورد شما بکند. چرا این انقدر سریع صمیمی شد؟!!

4. منطقی صحبت کنید

وقتی می خواهید در خواست افزایش بودجه کنید یا نیروی جدید برای کارتان احتیاج دارید باید دلیل و منطق بیاورید نمودار، جدول و آمار لازم است.

ذهن مردها منطقی و ریاضی عمل می کند پس گفتن این نکته که "حسم می گوید بایداین کار را بکنیم" ،  در یک جلسه کاری با رئیستان یک خود کشی حرفه ای خواهد بود!

5. حرف رئیستان را قطع نکنید

در گفتگوی خانم بین چند خانم از آنجا که از بخش بزرگتری از دو نیم کره مغزشان استفاده می کنند اشکالی پیش نمی آید اگر همزمان چند نفر حرف بزنند و نظر بدهند چراکه همگی منظور هم را به خوبی متوجه می شوند. اما قطع کردن حرف رئیس تان مخصوصا اگر آقا باشد رشته افکارش را پاره کرده و باعث ناراحتی و سردرگمی او خواهد شد.

6.مردان از سلسله مراتب فرماندهی استقبال می‌کنند

مردان هنگامی که سلسله مراتب قدرت حالت ناپایداری دارد، احساس اضطراب می‌کنند اما سلسله مراتب فرماندهی ثابت و پایدار، مانند نیروهای نظامی یا محیط‌های کاری، تستوسترون آنها را کاهش می‌دهد و پرخاشگری‌شان را مهار می‌کند.

این یعنی به قلمرو رئیستان احترام بگذارید و مستقیم و غیر مستقیم وارد قلمرو او نشوید!

شهرزاد کیافر

کارشناس ارشد ارتباطات

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

 

► فصل مشترک تمام مصاحبه های استخدامی+پاسخ به سوالات
چطور بارئیسمان برخورد کنیم؟(رئیس خانم) ◄

مطالب مرتبط
بنر