5 نکته ی مهم که در زمان استخدام باید رعایت کنید

شنبه ، 30 فروردين 1393 ، 13:35

 


مواردی زیادی وجود دارد که شانس شما را در استخدام شدن  در یک شرکت یا سازمان بالا ببرد مثلا داشتن یک رزومه ی خوب، تمرین مصاحبه و برخورد خوب، تکمیل صحیح فرم های استخدامی و ثبت نام های آنلاین و ... که خیلی ها از آنها مطلع هستند اما گروه خبری بانکی دات آی آر 5 نکته ی مهم و اساسی که لازمه ی موفق شدن در تمام مراحل استخدام است را به شما معرفی میکند این 5 نکته را از زبان دیو اسنو استاد دانشگاه کالیفرنیا میخوانید.


1-شما به دنبال کار بروید نه کار به دنبال شما
برخی از افراد هستند که منتظرند تا کاری برایشان جور شود و به راحتی هم استخدام شوند این روش غلط کار یابی است شما جویای کار هستید پس باید شما به دنبال آن بروید 80 درصد از ظرفیت های خالی برای کار به اطلاع عموم نمیرسد چون زمان اجازه نمیدهد بنابراین شما باید به دنبال آنها بروید باید هزاران فرم را تکمیل کنید تا کار مناسب را بیابید. لیستی از شرکت هایی که کار مرتبط با شما را دارند تهیه کنید و پیگیر باشید برای آنها رزومه بفرستید و شرایط و توانایی های تان را بیان کنید.


2-متفاوت باشد
همه ی کسانی که جویای کار هستند شاید اینقدر به دنبال کار می گردند که دیگر در زمان مصاحبه حوصله ی کافی برای پاسخ به سوالات کارفرما را نداشته باشند اما شما متفاوت باشید با اشتیاق و دقیق به سوالات کارفرما پاسخ دهید با این کار توجه کارفرما به شما جلب میشود.


3-اینترنت را فراموش نکنید
اینترنت می تواند به شما کمک زیادی کند شما با دسترسی به سایت های استخدامی و آگهی ها در کمترین زمان می توانید رزومه خود را بفرستید.


4-یک فایل کاری داشته باشید
خوب است که علاوه بر رزومه یک فایلی از تجربیات خود را در قالب ورد یا پاورپوینت تهیه کنید و آن را در اختیار کارفرما قرار دهید بنابراین شما ارزش کار خود را با تهیه این فایل کاری بالا میبرید و کارفرما هم می تواند خیلی خوب از تجربیات شما آگاه شود و شما هم متفاوت از دیگران عمل میکنید و همین خلاقیت شما باعث میشود که کارفرما اشتیاق بیشتری برای همکاری با شما پیدا کند.


5- ارزش خود را با ارائه یک مدرک فنی و حرفه ای اثبات کنید
گاهی اوقات تمام تجربیات و آگاهی های شما برای شروع یک کار شاید کافی باشد اما اگر مدرکی از مهارت هایی که گذراندید و به صورت آکادمیک کلاس هایی را شرکت کردید ارائه دهید تاثیر مثبتی داشته باشد. علاوه بر رزومه و فایلی که تهیه کردید مدرکی هم از مهارت هایی که دارید تهیه کنید البته مدرک گرایی بدون وجود مهارت بی فایده است اما اگر دوره های فنی حرفه ای را گذراندید حتما مدرک آنها را نگه داشته و برای زمان استخدام از آنها استفاده کنید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► تکنیک هایی برای انجام مصاحبه های استخدامی
تکنیک"تصویر سازی ذهنی" برای استخدام شدن ◄

مطالب مرتبط
بنر