مصاحبه های استخدامی چگونه اند؟

چهارشنبه ، 18 تیر 1393 ، 12:23


مصاحبه های استخدامی دارای یکسری سوالاتی است که معمولا کارفرمایان یا افرادی که در یک شرکت مسئولیت استخدام افراد را دارند باید از کارجویان بپرسند. این سوالات معمولا در همه ی شرکتها یکسان است چون اغلب سوالات کلی اما مهمی هستند که کارجویان باید نهایتا با موفق شدن در این مرحله به استخدام در یک فرصت شغلی خوب دست یابند.
به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر یکسری از سوالات در مصاحبه های استخدامی در مورد اطلاعات کلی کارجویان است مثلا

 

 


* اطلاعات شخصی و سن
* میزان تحصیلات
* تعداد اعضای خانواده
* علایق و سلایق کارجویان
* استعداد
اینها معمولا به طور کلی در هر شرکتی از کارجویان پرسیده میشود.


علاوه بر این اطلاعات کلی میزان تجربیات و مهارتهای کارجویان اهمیت زیادی دارد. مهارتهای فردی و مهارتهایی که در کار وجود دارند مثلا یکسری از مهارتهایی که در طول کار کسب نمودید برای کارفرما اهمیت دارد.


فقط کارفرما نیست که از شما در مورد مسائل مختلف سوال میپرسد بلکه شما هم باید از آنها در مورد میزان حقوق، ساعتهای کاری و... سوالات مختلفی بپرسید. اگر کارجویان هیچ سوالی نداشته باشند تا از کارفرما بپرسند این نشان از بی انگیزگی آنهاست چون یک کارجو حتما اهدافی از کار و شغل خود دارد که باید برای رسیدن به آن تلاش کند پس شما هم باید به عنوان یک جویای کار سوالاتی در مورد جزئیات یا کلیات در کار داشته باشید.


هیچ گاه در ابتدای شروع مصاحبه از کارفرمایان در مورد حقوق و مزایا سوالی نپرسید تا اینکه خودشان این موضوع را مطرح کنند البته این نکته ی مهمی است که شما از میزان حقوق و دستمزد خود بدانید اما قبل از هر چیزی شرایط کاری باید برای شما اهمیت داشته باشد.
وقتی که شما هم از کارفرما سوال بپرسید این نشان دهنده ی میزان اهمیتی است که به کار میدهید. کارفرما معمولا به سوالاتی که کارجویان از آنها میپرسند اهمیت میدهند. نحوه ی برخورد شما با کارفرما در وهله ی اول بسیار مهم است چون برخورد اولیه در ذهن کارفرما شخصیت و نوع رفتار شما را نشان خواهد داد بنابراین علاوه بر پاسخهایی که به سوالات کارفرما میدهید باید دقت کنید که صحبت کردن و گفت و گو با کارفرما باید در نهایت ادب و احترام باشد چون احترام بیش از هر چیز دیگری در موفقیت شما در مصاحبه ی استخدامی تاثیر دارد.


در مصاحبه های استخدامی باید ابتدا به سوالاتی که کارفرما از شما میپرسد پاسخ دهید و پس از آن سوالات خود را بپرسید چون کارفرما در ابتدا میخواهد با روحیات و تجربیات شما آشنا شود پس باید دقت کنید که ابتدا خوب به سوالات گوش داده و با آرامش به آنها پاسخ دهید. سعی کنید سر وقت در محل مصاحبه حاضر شوید تا استرس از شما دور شود در نهایت اینکه سعی کنید از فرصت هایی که برای مصاحبه به وجود می آیند نهایت استفاده را داشته باشید چون خیلی مصاحبه ها میتوانند شما را به استخدام در یک فرصت شغلی خوب نزدیک کنند.


اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► بهترین راه برای پیدا کردن یک شغل خوب چیست؟
7 گام برای پیدا کردن شغل مناسب ◄

مطالب مرتبط
بنر