برای کار کردن با رییس بداخلاق سیاست داشته باشید

دوشنبه ، 5 بهمن 1394 ، 17:35

بانکی دات آی آر: اگر شما به طور قطع اعتقاد دارید که با یک رئیس بداخلاق کار می کنید شاید بهتر باشد به خود دلداری دهید که در این وضعیت تنها نیستید.اگر شما چنین تجربه ای داشته اید و تلاش کرده اید که یک رابطه حرفه ای و مفید با رئیس خود برقرار کنید ولی شکست خورده اید این مقاله می تواند برایتان مفید باشد.

 

هیچ گاه اجازه ندهید یک رئیس بداخلاق باعث از دست دادن شغل شما شود. نقاط ضعف و معایب کار را شناسایی کرده و آن ها را تبدیل به مزیت کنید. اگر شما با یک رئیس بداخلاق کار می کنید بهتر است که :

 

اعتراف کنید که این واقعاً مشکل شما نیست بلکه مشکل اصلی آن ها هستند.

 

بررسی کنید که عملکرد شما در محل کار چگونه است. به ارزیابی های مرتب عملکرد خود توجه کنید. پیشرفت کاری خود را کنترل کرده و مشخص کنید آیا عملکرد شما باعث دشمنی رئیس با شما شده است یا خیر. اگر شما واقعاً به این نتیجه رسیده اید که حق با شماست و مقصر رئیس است این وضعیت را تحت کنترل در آورید.

 

رفتار رئیس شما به دلیل یک فاکتور بیرونی است که خارج از کنترل شماست، اینجا شما مقصر نیستید پس سعی نکنید با رئیس خود بحث و مشاجره کنید.

 

به طور منفی پاسخ ندهید.

 

اگر رئیس شما یک کار غیر حرفه ای انجام داد و شما را به خاطر کاری که نکرده اید سرزنش کرد شخص بزرگ و برتر باشید و ناراحت نشوید. حرفه ای بودن خود را حفظ کرده و اجازه ندهید که احساسات بر شما غلبه کند. اگر او مثل یک بچه رفتار کرد شما بزرگ باشید.

 

به ارزش های خود توجه کرده و یک سرمایه مفید و ارزشمند و لازم برای شرکتتان باشید.

 

نسبت به نیازهای بخش خود حساس باشید. منتظر نباشید که شخصی به شما بگوید این کار را انجام دهید. یک روش فعال را پیش گرفته و به آن ها ثابت کنید که یک فرد با ارزش برای شرکت هستید.

 

به طور محرمانه به دنبال نقاط ضعف و معایب رئیس خود بوده و در جهت رفع آن ها تلاش کنید. ممکن است آن ها اعتباری به شما ندهند ولی مشخص می شود چقدر برای گروه مفید هستید.

 

به طور آشکار حمایت خود را از رئیستان اعلام کنید.

 

اگر رئیس شما یک مشکل بزرگ است آرامش خود را حفظ کرده و به او بددهانی نکنید، حتی اگر تمام افراد شرکت می دانند او چقدر بداخلاق و وحشتناک است. محل کار جایی برای شایعه پراکنی و خبرچینی نیست. فقط باید کار خود را انجام داده و مشکل را حل کنید.

 

به خاطر داشته باشید که بخش منابع انسانی دوست یا پزشک شما نیست پس زمانی که چیزی را به آن ها گزارش می دهید سعی کنید غیر از مسائل کاری چیز دیگری نباشد.

 

پاسخ گویی را تقویت کنید.

 

اگر رئیس شما همیشه در این بازی مقصر است و اعتبار کاری شما را زیر سؤال می برد می توانید با مستند سازی هر چیزی از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

 

در طی جلسه، موضوع دستور جلسه را بنوسید. مشخص کنید هر کس مسئول چه کاری است و پروژه کی تمام خواهد شد. همه را ملزم کنید تا صورت جلسه را امضاء کنند و به هر کدام یک کپی از صورت جلسه بدهید. صورت جلسه را پخش کرده و برای این کار دلیل و مدرک محکم داشته باشید.

 

به دنبال افکار مدیران در خارج از شرکت بوده و آن ها را به عنوان استاد در نظر بگیرید.

 

اگر شما برای یک رئیس بداخلاق کار می کنید خودتان را آزار ندهید که او را تغییر دهید. این فقط باعث اتلاف وقت و زمان می شود. در عوض، به سمینارها و کنفرانس های مختلف رفته و با افکار مدیران و رهبران صنعتی خود آشنا شده و با آن ها ارتباط برقرار کنید. برای مشاوره پیش آن ها بروید و هدایای مفیدی برایشان تهیه کنید تا بدانند چقدر برای آن ها ارزش قائل هستید.

 

افراد موفق دوست دارند دیگران موفق شوند. نزد آن ها بروید.

 

به کار در شبکه خود ادامه دهید.

 

سعی کنید در شبکه فعلی خود فعال باشید و به کارتان ادامه دهید. شما همیشه باید آماده باشید زیرا هرگز نمی دانید که چه زمانی قرار است کارتان را از دست بدهید.

 

در پایان گزینه های خود را ارزیابی کرده و بررسی کنید ماندن در شغل فعلی ارزش دارد یا خیر.

 

منبع: سایت آفتاب

► تخفیف گروهی، شیوه ایی نو در معامله (1)
آیا بانک‌های خارجی می توانند در ایران حضور داشته باشند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر