7 شغلی که باعث اضافه‌وزن می‌شوند

پنجشنبه ، 26 فروردين 1395 ، 09:31

بانکی دات آی آر: بر اساس بررسی کریر بیلدر، به نظر می‌رسد شاغلان بدون استرس بیشتر از مابقی کارمندان در معرض چاقی قرار دارند. هرچند 70 درصد از افرادی که مشاغل پراسترسی دارند نیز اعلام کرده‌اند که اضافه‌وزن پیدا کرده‌اند. در هر حال ارتباط میان کار با فشار بالا و افزایش وزن هنوز واضح نیست. مجله بین‌المللی چاقی در سال 2015 اعلام کرد هیچ ارتباطی میان استرس کاری و چاقی وجود ندارد.

 

چه استرس وجود داشته باشد چه نه، برخی از شرکت‌ها اثرات مخرب اضافه‌وزن را در نظر گرفته و در محیط کاری خود اقداماتی را برای مبارزه با چاقی انجام داده‌اند. 25 درصد از کارمندان آمریکایی اعلام کرده‌اند که شرکتشان از تجهیزات سلامتی برخوردار است در حالی که 63 درصد از این کارمندان از این تجهیزات هیچ استفاده‌ای نمی‌کنند.  با این حال تحقیقات پژوهشگران دانشگاه مونترال نشان می‌دهد که مشاغل نشسته احتمال افزایش وزن را بیشتر می‌کند.

 

آیا ترجیح می‌دهید در شغل خود اضافه‌وزن پیدا نکنید؟ پس باید از این 7 شغل معرفی شده توسط چیت‌شیت جدا دوری کنید.

 

 

اپراتور ماشین‌آلات یا کارگر تولید

55 درصد از اپراتورهای ماشین‌آلات، کارکنان مونتاژ و کارگران تولید دچار اضافه‌وزن هستند. مطالعه جداگانه در نشریه آمریکایی پریونتیو مدیسین (AJPM) نشان می‌دهد که 31 درصد از کارکنان بخش تولید کارخانه‌ها با اضافه‌وزن مواجه شده‌اند.

 

 

وکیل یا قاضی

اضافه‌وزن مشکل نیمی از وکلا و قاضی‌ها است. 48 درصد از قضات اذعان دارند که اضافه وزن آنها به دلیل شغلشان بوده است. 23 درصد از وکلا نیز با اضافه وزن مواجهند.

 

 

مدیر فن‌آوری اطلاعات یا مدیر شبکه

51 درصد از مدیران شبکه و مدیران نیز پس از انتخاب این شغل اضافه وزن پیدا کرده‌اند. آی تی هم با چاقی درگیر است.

 

 

پرستار یا دستیار پزشک

کار در زمینه بهداشت و سلامت به معنای ایمن بودن از اضافه وزن نیست. کریر‌بیلدر یافته که 51 درصد از پرستاران و دستیاران پزشک از آغاز کارشان به بعد چند کیلوگرم سنگین‌تر شده‌اند. محیطی با استرس بالا و ساعت‌های زیاد کاری برای پرستاران و متخصصان بسیار سخت است.

 

 

معلم

51 درصد از معلمان دبستان و دبیرستان در حین کار خود با اضافه‌وزن روبرو می‌شوند. نزدیک به یک چهارم از مردمی که در آموزش و کتابخانه‌ها کار می‌کنند چاق هستند.

 

 

مهندس

56 درصد از مهندسین نیز در دوران کاری خود وزن اضافه کرده‌اند. بر اساس مطالعه AJPM،   34درصد از معماران و مهندسان چاق هستند.

 

 

معاون اداری

معاونین اداری بیشترین گروهی هستند که اعلام کرده‌اند که شغلشان باعث اضافه‌وزن آنها شده است. 69 درصد از این افراد پس از آغاز کار خود چاق‌تر شده‌اند. بر اساس گزارش AJPM از میان افرادی که در دفاتر اداری کار می‌کنند 31 درصد چاق هستند.

 

 

منبع: اقتصادنیوز

► معرفی شغل: پرورش زالو
معرفی شغل: ویراستاری ◄

مطالب مرتبط
بنر