فرشته‌های مهربانی که هر مدیری آرزوی داشتن‌شان را دارد

دوشنبه ، 20 ارديبهشت 1395 ، 14:54

 

بانکی دات آی آر: فرقی نمی‌کند اهل کجا باشد، مادر با انجام دادن وظایف مادری‌اش مهارت‌هایی را بدست می‌آورد که بقیه باید روزها و سال‌ها برای بدست‌آوردن‌شان تلاش کنند. تصور کنید کودکی دارید که کلاس چهارم مدرسه است و در درس ریاضی تا حدی ضعیف. در حال حاضر درس ریاضی ترکیبی از انواع بازی‌های فکری، مسئله‌های روز، روش‌های جمع و تفریق عجیب و غریب و مهارت‌های دیگر است که برای انجام دادن یا تدریس‌شان مهارت‌های اکسل‌تان بدردش نمی‌خورد.

5 نکته‌ای که در اینجا می‌آوریم برای نشان دادن مهارت‌های زنانی است که مادر هستند و خودشان هم نمی‌دانند که این مهارت‌ها را دارند. شاید با دانستن این نکات بیشتر به رفتارهای مادرانی که همکارمان هستند دقت کنیم و از پتانسیل‌های آنها استفاده بیشتر!

 

مادر شدن شما را متواضع می‌کند

داشتن بچه مساوی است با تجربه هیجان‌های کاذب و سازنده. برای مادر استرس فقط استرس کنکور و آزمون‌های نهایی مدرسه نیست. از بدو تولد کودک، مادر هر روز استرس جدیدی را تجربه می‌کند. «این شیرخشک مناسب کودکم است؟ حالا که چهار دست و پا راه می‌رود باید بیشتر مراقبش باشم! معلم مدرسه با فرزندم خوب برخورد می‌کند؟» حالا همین مادر را در محیط کار در نظر بگیرید. برای این مادر همکارهای باهوش‌ترش رقیب به حساب نمی‌آید. در زمان کار تیمی واقعا همکاری می‌کند. مهم‌تر اینکه این مادر از شکست خوردن یا خطرهای کار نمی‌ترسد!

 

 

مادر یا دستگاه چندکاره؟

این ویژگی چندکاره بودن، مادرها را به بهترین گزینه برای کارآفرینی تبدیل کرده است. شاید شما هم مادری دیده باشید که صبح‌ها در زمان آماده کردن صبحانه برای خانواده در حال تصحیح برگه امتحانی کودک‌ش است، قبض‌ها را پرداخت می‌کند، خوراکی کودک‌ش را آماده و در کیف‌ش می‌گذارد. به غیر از زن‌هایی که فرزند دارند چه کسی را می‌شناسید که همه این کارها را همزمان انجام دهد؟

 

مادرها همه کارها را انجام می‌دهند

ضرب‌المثل قدیمی وجود دارد که می‌گوید وقتی کاری برای انجام دادن داری آن را به مشغول‌ترین فرد بسپار. مادر مشغول‌ترین فرد در خانواده است. در کارآفرینی مهم‌ترین کار انجام دادن کار است. فکر می‌کنید کسی که در  شرکت سخت‌ترین کارها را برعهده می‌گیرد چقدر برای مدیرش ارزشمند است؟

 

 

مادرها صبورند

وقتی هیچ چیز در شرکت درست پیش نمی‌رود، کارمندها مثل کودک رفتار می‌کنند، تیم‌تان شکست می‌خورد، هچ سفارشی از مشتریان‌تان نمی‌گیرید، در چنین مواقعی مادرها بهترین گزینه برای آرامش دادن به افراد و برقراری آرامش محل کارند. خونسرد بودن در زمانه حاضر یک برتری محسوب می‌شود.

 

 

مادرها معمولا یک راه‌حل دوم دارند

شاید یکی از دلایلی که مادرها در موقعیت‌های وحشتناک زندگی خونسرد می‌مانند این است که برای آن موقعیت یک راه‌حل دوم یا حتی سوم و چهارم دارند. پدر یا مادر بودن باعث می‌شود به تغییردادن شیوه‌های کار عادت کنید. این ویژگی در محیط کار از شما یک انشان منعطف می‌سازد.

 

 

شاید با خودتان فکر کنید که این نوشته با بی‌رحمی مقام مادری را به مقام کارمند برتر در محیط کار تقلیل داده است. اما در حقیقت اینطور نیست. همه انسان‌ها در طول زندگی در حال رشد و یادگیری هستند. همانطور که ازدواج مدرسه تکامل نامیده می‌شود، نقش مادری هم به زن‌‌ها ویژگی‌های رفتاری جدیدی یاد می‌دهد. چه بهتر که این ویژگی‌ها را در محیط کار هم بکار برد و باعث ترقی شغل و شرکت خود شد.

 

بانکی: سمیرا همتی

► شرکت دانش‌بنیان چیست و چقدر پول‌ساز است؟
معرفی شغل: کسب درآمد از هنرهای دستی ◄

مطالب مرتبط
بنر