شرکت میلرلایت چطور نیروهایش را از سراسر دنیا انتخاب می‌کند؟

شنبه ، 1 آبان 1395 ، 17:13

 

بانکی دات آی آر: نرم‌افزار ارسال ایمیل انبوه میلرلایت در سال 2010 توسط تعدادی طراح سایت و توسعه‌دهنده وب به وجود آمد. شرکت میلرلایت در سال اول طراحی این نرم‌افزار، فقط 1600 یورو درآمد کسب کرد، اما در حال حاضر، با گذشت 6 سال از ساخت این نرم‌افزار، 203.538 کسب و کار از آن استفاده می‌کنند. دفتر مرکزی این شرکت در لیتوانی قرار دارد، اما نیمی از کارکنان آن در کشورهای برزیل، سنگاپور، اسپانیا، نیوزیلند و تایلند، به صورت فریلنس مشغول به‌کارند. نکته قابل توجه در این شرکت، عدم وجود نیروی منابع‌انسانی است. حالا شاید با خودتان بگویید اگر این شرکت منابع انسانی ندارد پس چطور کارکنانش را استخدام می‌کند؟

طبق نظر یکی از نیروهای مارکتینگ میلرلایت، این شرکت نیروهایش را از طریق مراحل زیر جذب می‌کند:

 

1- حضور پررنگ در شبکه‌های اجتماعی

اکثر شرکت‌ها انتظار دارند کارمندشان در شبکه اجتماعی چهره‌ رسمی داشته باشد، اما میلرلایت معتقد است هرچقدر در دنیای واقعی‌تان شادتر باشید در دنیای کاری هم موفق‌تر خواهید بود. شرکت میلرلایت فقط در شبکه فیسبوک، اینستاگرام و اسنپ‌چت حضور دارد. اگر شما هم در این شبکه‌ها فعالیت می‌کنید بهتر است روحیه شاد خودتان را به نمایش بگذارید. این شرکت آگهی‌های استخدامی‌اش را در فیسبوک و اینستاگرام قرار می‌دهد. اگر فردی پر‌انرژی و شاد هستید و در این دو شبکه به صورت مداوم عکس تفریحات‌تان را قرار می‌دهید، شانس انتخاب‌شدن توسط میلرلایت را دارید.

 

 

2- به ارزش‌های شرکت میلرلایت اهمیت بدهد

از آنجایی‌که میلرلایت کارکنانش را به صروت فریلنس و از سراسر دنیا می‌پذیرد، رعایت ارزش‌های شرکت برایش بسیار با‌اهمیت است. بهتر است قبل از تلاش برای نشان دادن مهارت‌های کاری، نشان بدهید که ارزش‌های شرکت میلرلایت را می‌شناسید. فرض کنید کسی در زمینه برنامه‌نویسی php بسیار ماهر باشد، اما اعتقادی به ایمیل‌مارکتینگ نداشته باشد. در این حالت حضور این فرد در مجموعه باعث آزار دیگران و کندی کار خواهد شد.

 

 

3- کسی که بتواند سفیر شرکت میلرلایت در کشورش باشد

طبق تحقیقی که سایت Horizons Workforce Consulting انجام داده است، افراد بیشتر از آنکه دوست داشته باشند شغل رویایی داشته باشند، دوست دارند در شرکتی رویایی کار کنند.

انتشار عکس‌های این‌چنین در فضای مجازی ما را خوشحال می‌کند. میلرلایت کسانی را برای همکاری می‌خواهد که سفیر شرکت در کشور خودشان باشند.

 

 

 

4- در آگهی‌های استخدامی بدرخشد

در حال حاضر کلمه فریلنس و کار از راه دور، بین مردم جا افتاده است. استخدام افراد به صورت فریلنس این فرصت را به ما می‌دهد که بهترین استعدادهای گوشه و کنار دنیا را پیدا کنیم. در حال حاضر تعداد فریلنسرها در سراسر دنیا بسیار زیاد است، به همین دلیل به راحتی می‌توانیم نیروی مورد نظرمان را پیدا کنیم. طبق پیش‌بینی‌ها تا سال 2020، یعنی فقط چهار سال دیگر، چهل درصد مردم آمریکا فریلنس خواهند شد. بهتر است الان که فرصتش را دارید درباره نحوه دورکاری تا می‌توانید بخوانید و یاد بگیرید.

 

 

 

5- افراد متقاضی از فاکتورهای اساسی میلرلایت را داشته باشند

به نظر شما چه فاکتوری می‌تواند کاندیداهای درخواست یک شغل را از هم متمایز کند؟ شرکت میلرلایت برای استخدام کارکنانش فاکتور خاصی را مد نظر قرار داده است. این شرکت معتقد است افرادی می‌توانند بیشترین موفقیت را برای شرکت به ارمغان بیاورند که بیشتر از بقیه به کار در آن شرکت اشتیاق نشان دهند.

این شرکت به جای اینکه از متقاضیان بخواهد برایش رزومه بفرستد، به آنها می‌گوید که یک خبرنامه برای درخواست شغل درست کنند.

 

 

6- گفتگوی دلنشینی با میلرلایت داشته باشند

بعد از اینکه متقاضیان خبرنامه را ساختند، از آنها می‌خواهیم که با اسکایپ با ما تماس بگیرند. در این مرحله با آنها در حد 10 یا 15 دقیقه صحبت می‌کنیم. بیشتر هم درباره سوال‌های معمولی مثل: «بهترین دوستانت تو را چطور آدمی توصیف می‌کند؟»، «به چه پروژه‌هایی در زندگی‌ات افتخار می‌کنی؟»، «اگه به شهرتان سفر کنم چه مکان‌هایی را به من نشان می‌دهی؟». هرچند با پرسیدن این سوال‌ها جواب مشخصی نمی‌گیریم اما می‌توانیم اولویت‌های فردی زندگی آن شخص را بفهمیم.

 

 

7- بهترین افراد انتخاب می‌شوند

ما معمولا در مراحل آخر استخدام، چند نفر را به عنوان بهترین‌ها انتخاب می‌کنیم. در نهایت هم به جای یک نفر، چند نفر را استخدام می‌کنیم. شرکت میلرلایت معتقد است وقتی کسی برای حضور در مجموعه میلرلایت اشتیاق نشان می‌دهد می‌تواند گزینه مناسبی برای شرکت ما باشد.

 

شرکت میلرلایت چون نیروی منابع انسانی ندارد، با این مراحل نیروهای مورد نظرش را پیدا می‌کند.

 

 

بانکی: سمیرا همتی

 

► وقتی همکارمان، یک شبه به مدیرمان تبدیل می‌شود
چطور قرضم را از دوستم پس بگیرم؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر