چرا باید اکانت لینکدین داشته باشیم؟

يكشنبه ، 9 آبان 1395 ، 13:18

بانکی دات آی آر: تصور کنید در میان جستجوهای روزانه‌تان در اینترنت یا شبکه‌های مجازی، به آگهی استخدامی برمی‌خورید که با شرایط شما سازگار است. مثلا آگهی استخدام کارمند اداری در شرکتی که محل‌ش تقریبا به شما نزدیک است. احتمالا اولین کاری که انجام می‌دهید جستجو کردن نام آن شرکت در گوگل است. بهرحال شما می‌خواهید اطلاعات بیشتری از آن شرکت داشته باشید. شما کاملا حق دارید که از صحت و اعتبار آن شرکت مطلع باشید. بعد از جستجوی نام شرکت و کسب اطلاعاتی درباره آن، رزومه‌تان را برای‌شان می‌فرستید. حالا زاویه دیدتان را عوض کنید. رویِ دیگر قضیه را از نگاه مدیر یا کارمند منابع انسانی آن شرکت ببینید. بیایید تصور کنیم شرکت مذکور تا حدی بزرگ است و کارمند منابع انسانی کارهای استخدامی را انجام می‌دهد. کارمند منابع انسانی شرکت به محض دریافت رزومه شما، آن را مطالعه می‌کند. توانمندی‌های شما را با الزامات شغلِ درخواستی مطابقت می‌دهد. اگر رزومه شما در رابطه با شغلِ مورد نظر هم‌خوانی داشته باشد، کارمند منابع انسانی نام شما را در لیست‌ش درج می‌کند. بعد از چند روز که رزومه‌ها به حد نصاب رسیدند شروع به چک کردن دوباره آنها می‌کند. در این مرحله لیست اسامی متقاضیانِ شغل را برمی‌دارد و دانه به دانه در گوگل جستجو می‌کند. مثل همان کاری که شما قبل از فرستادن رزومه انجام دادید.

حالا در هنگام جستجوی نام‌تان، معمولا اولین نتیجه گوگل، پروفایل لینکدین شما است.

خوشبختانه موتور جستجوی گوگل، به شبکه اجتماعی لینکدین علاقه زیادی دارد، به همین دلیل اولین نتیجه جستجوی هر نامی را به پروفایل لینکدین‌ش اختصاص می‌دهد.

اگر در شبکه اجتماعی لینکدین عضو شده باشید، کارمند منابع انسانی شرکت، به راحتی می‌تواند به صفحه شما سر بزند. مطمئن باشید هر چقدر صفحه لینکدین‌تان قوی‌تر باشد، شانس انتخاب شدن از طرف شرکت هم بیشتر خواهد بود.

البته همین جا به شما بگویم که پروفایل لینکدین، رزومه آنلاینِ شما نیست.

رزومه به دیگران می‌گوید که شما چه کارهایی انجام داده‌اید، اما پروفایل لینکدین به مخاطبان می‌گوید که شما چه کسی هستید. بنابراین همانطور که در رزومه، سوابق شغلی و تحصیلی‌تان را در معرض نمایش قرار می‌دهید، در پروفایل لینکدین به مخاطبان‌تان این پیام را می‌رسانید که چه ارزش‌هایی ‌برای‌تان مهم است و چه طور آدمی هستید.

لینکدین در زمینه کاری و حرفه‌ای در بین شبکه‌های اجتماعی حرف اول را می‌زند. شبکه‌های اجتماعی دیگری هم هستند که مانند لینکدین فقط در حوزه‌ی کار فعالیت می‌کنند اما هیچکدام در حد و اندازه لینکدین نیستند.

شبکه‌هایی مثل Xing، Viadeo و Baidu هم در زمینه کاری و حرفه‌ای فعالیت می‌کنند اما در بین همه آنها لینکدین با 450 میلیون نفر عضو، از بقیه متمایز است. شاید یکی از دلایل این تمایز، مطمئن‌تر بودن لینکدین است. منظورمان از مطمئن‌تر این است که هرگز کسی نمی‌تواند شما را در عکسی نامناسب تگ کند.

از دیگر وجه تمایزهای شبکه اجتماعی لینکدین می‌توانیم به فیلتر نبودن آن اشاره کنیم. در کشورهای بسیاری شبکه‌های توئیتر، فیسبوک یا یوتیوب فیلتر هستند. اما لینکدین در هیچ کشوری تا به حال فیلتر نشده است.

 

 

بانکی: سمیرا همتی

 

► آیا کارمندتان آماده ارتقا است؟
وقتی همکارمان، یک شبه به مدیرمان تبدیل می‌شود ◄

مطالب مرتبط
بنر