هشت نکته برای انتخاب یک نرم افزار CRM خوب

شنبه ، 15 آبان 1395 ، 16:38

 

بانکی دات آی آر: در هر کسب و کاری ما همیشه به دنبال راه هایی برای بهبود تاثیر گذاری و آزاد کردن زمان تیم فروشمان هستیم. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان( نرم افزار CRM) یک انتخاب منطقی است. وقتی به بیرون و داخل تیم فروشتان نگاه می کنید مهم ترین چیز یافتن سیستمی است که نه تنها بتواند از اطلاعات مشتریان شما حمایت کند بلکه سیستمی باشد جهت استفاده راحت کار همکاران شما...در غیر این صورت هر نرم افزار CRM که شما انتخاب کنید تبدیل به یک نرم افزار بی استفاده خواهد شد

 

 


اینجا هشت مورد جهت انتخاب نرم افزار CRM کارآمد برای کسب و کار شما وجود دارد :

1- هدف گذاری :

خیلی مهم است که بدانید در حال تلاش برای حل چه مشکلی هستید. هدف گذاری درست به کسب و کار شما ارزش می دهد. برای اینکه تعیین کنید کدام ابزار CRM موثر تر است بررسی موارد زیر ضروری است :

- پیگیری سرنخ ها و فعالیت ها

- پیگیری پایگاه مشتریان

- پیگیری فرصت ها و بالا بردن نرخ تبدیل

- پیشنهاد همکاری با تیم ها

- مدیریت ارتباطات

- تولید گزارش های سفارشی

- سازماندهی ویژگی های کسب و کار

- افزایش سود آوری

- افزایش تولید

 

2- پیاده سازی :

پیاده سازی یک مولفه کلیدی است. هر زمانی که شما نرم افزار جدیدی را تغییر دادید یا معرفی کردید، در مسیر پیاده سازی هستید.

در بعضی موارد، ممکن است شما به مشاوره یا کارمندی که توسعه کار شما را سرپرستی کند.

در موارد دیگر، مسیری برای آزمون و خطا جهت یافتن باگ ها و خطاها وجود دارد و این مسیرها بهترین شیوه برای رفع اشکالات موجود است.

بنابر این حتی اگر هیچ ارزش پیاده سازی بیرونی وجود نداشته باشد، همچنان ارزش همراه با آموزش تیم شما روی سیستم و آپلود اطلاعات شما بر روی پلت فرم وجود دارد.

فرآیند پیاده سازی می تواند خسارات زیادی را به شما تحمیل کند و وقت تیم شما را برای انجام تعهداتش بگیرد.

 

3- اتخاذ کاربر :

مهم نیست کدام نرم افزار CRM را استفاده می کنید، چند نفر از اعضا همیشه هستند که در مقابل تغییرات مقاومت می کنند.  در بعضی موارد نیروی فروش ممکن است احساس تهدید کند.

این یک شکایت رایج بین فروشندگانی است که باور دارند با در اختیار قرار دادن اطلاعات ارتباط با مشتریان موقعیت آن ها در خطر قرار می گیرد. در اینجا کلید حل مشکل این است که به کارمندان فروش بگویید آن ها با اشتراک گذاری اطلاعات مشتریان با دیگران تا زمانی که شخصا با یک مشتری در ارتباط هستند چیزی را از دست نمی دهند.

درگیر ساختن تیم فروش با فرآیند نرم افزار CRM انتخابی شما فضایی را ایجاد می کند تا احساس تهدید آن ها به وسیله سیستم جدید کم تر و کم تر شود.

اکثر کارمندان می خواهند مالکیت چیزهای جدید را داشته باشند. از این جهت بیشتر احتمال دارد آن را بپذیرند و به بقیه همکاران در جهت یادگیری آن کمک کنند.

 

4- موبایلی بودن :

قابل استفاده بودن در موبایل کلید دنیای امروز است. تیم فروش شما باید تمایل به موبایل داشته باشد و انواع وسایل همراه از تلفن ها گرفته تا تبلت ها تا لپ تاپ ها برای دسترسی سیستم CRM شما... دنبال یک ابزار بگردید که بتواند به وسیله آن دستگاه ها بتوانید وب را فعال کنید. به یاد داشته باشید که بشتر خرید و فروش مردم وابسته به وسیله تکنولوژی است، پس شما نیاز به یک پلت فرمی که به طور طبیعی و منظم آپدیت شود و بافقی بماند.

 

5- سفارشی سازی :

ابزارهای نرم افزار CRM برای فرآیند های کسب و کارهای مختلف ساخته شده است. این فرآیندها برای هرکسی متفاوت است و این چیز بدی نیست. این چیزی است که شما را از رقبایتان متفاوت می کند. خیلی مهم است که CRM شما به اندازه کافی برای کنترل فرآیندهای شما انعطاف پذیر باشد. به این ترتیب شما نیاز به یک CRM دارید که باعث رشد کسب و کار شما شود و بتواند خودش را با تغییر فرآیندهای شما بدون نیاز به جا به جایی وفق دهد.

 

6- سازگاری :

در حالیکه سازگاری با سیستم های مختلف در حال تبدیل شدن و اتصال به اپلیکیشن هاست و بیشتر برنامه ها به API ها متصل شده اند. شما هنوز میخواهید چک کنید و اطمینان حاصل کنید که سیستم CRM انتخابی شما یک رابط کاربری با اپلیکیشن های دیگری که شما قبلا با آن ها کار میکردید دارد. اگر شما احتیاج به کمک برای اتصال همه سیستم ها از طریق API ها دارید، دنبال یک پلت فرم سوم که می تواند با سیستم شما جهت ساده سازی سازماندهی اطلاعاتی شما ادغام شود، بگردید

 

7- نسخه آزمایشی محصول :

مطمئن شوید که شما دسترسی به دموی محصول دارید. البته از آن مهم تر دسترسی به استفاده از دموی محصول است. تلاش کنید تا از نسخه آزمایشی استفاده کنید. این شانس شما برای تست واقعی سیستم و دیدن ضعف ها و قدرت ها برای کسب و کاری است که شما نیاز دارید. خیلی وقت ها مردم درخواست یک نسخه آزمایشی از نرم افزار را می دهند تا فقط نگاه کوتاهی قبل از خرید با فرض اینکه با آن کار می کنند داشته باشند.

زمان گذاشتن در این فرآیند در بلند مدت وقت زیادی را برای شما ذخیره خواهد کرد.

این را به شما قول می دهیم.

 

8- گزارش دهی :

در حالیکه همه قابلیت های CRM خوب است، قابلیت گزارش دهی این محصول به شما کمک می کند تا از رقبایتان پیشی بگیرید. توانایی سفارشی سازی گزارشات بر اساس اطلاعات منحصر به فرد به شما ویترینی از پیروزی ها، شکست ها و فرصت ها را جهت بهبود نشان می دهد. شما ممکن است فکر کنید فرآیند شما موثر بوده، اما داده های شما ممکن است چیز دیگری را نشان دهد. مطمئن باشید تیم فروش شما از اینکه ورود داده های صحیح مشتریان تبدیل معیار شناسایی محصولات نا مناسب، سرویس ها، قیمت ها و شرایط تحویل در کسب و کار شما نمی ترسد.

انتخاب یک نرم افزار CRM مناسب برای کسب و کار شما یک فرآیند فوق العاده مهم است.

پیروی از نکات بالا به شما کمک می کند تا مطمئن شوید شما به اندازه کافی زمان برای تحقیق و بررسی جهت یافتن بهترین ابزار CRM برای سازمان دهی گذاشته اید. شما میخواهید مطمئن شوید که بهترین سیستم را برای مدل کسب و کار خود انتخاب کرده اید. اگر نرم افزار CRM درست را انتخاب کنید، ابزاری خواهد بود برای رشد کمپانی شما...

 

 

منبع: سایت نرم‌افزار CRM

► کسب و کاری به نام «پُستِ سیب‌زمینی»
آیا نرم‌افزار CRM در شروع کسب و کار هم مفید است؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر