کسب و کاری به نام «پُستِ سیب‌زمینی»

يكشنبه ، 16 آبان 1395 ، 16:03

 

بانکی دات آی آر: در اردیبهشت 1394 در سایت Reddit.com مطلب طنزی با این مضمون منتشر شد که در آن شخصی یک سیب‌زمینی را با تمبری که روی آن چسبیده است، به عنوان کارت تبریک برای دوستش می‌فرستد. این مطلب به فاصله 4 ساعت بعدش، 2 میلیون بازدید کننده داشت. یکی از خواننده‌‌های این مطلب الکس کریگ بود. او بعد از اینکه متوجه شد این مطلب چقدر برای خواننده‌های سایت بامزه و جالب است، تصمیم گرفت این ایده را اجرایی کند. الکس علیرغم اینکه در آن روز با نامزدش قرار شام داشت، قرارش را کنسل و سایت potatoparcel.com را طراحی کرد. بعد از اعلام طراحی سایت و قصدش برای اجرای این کار، نامزد و دو نفر از دوستان صمیمی‌اش به شدت او را دست انداختند.

 


الکس در این‌باره می‌گوید: «نامزدم به من گفت عمرا اگر بتوانی یک سیب‌زمینی را بفروشی، اما روز بعد اولین خرید در ساعت 7 صبح انجام شد و ما تا شب خرید دیگری نداشتیم. اما روز دوم 2 هزار دلار از سفارش‌ها نصیبمان شد!»

الکس می‌گوید وقتی ایده احمقانه‌ایی را اجرا می‌کنی اگر درآمدی از آن به دست نیاید، مردم تو را احمق خطاب می‌کنند اما اگر از همان ایده احمقانه در شش ماه 200 هزار دلار درآمد داشته باشی تو را نابغه می‌نامند!

 

 


در سایت الکس می‌توانید سیب‌زمینی را با دو قیمت مختلف(8 و 10 دلار) انتخاب کنید، جمله‌ایی که دوست دارید را بنویسید و آدرس گیرنده را بدهید. به همین راحتی الکس و همکارانش برای‌تان سیب‌زمینی را به فرد مورد نظر می‌رسانند.

بعد از 4 ماه از راه‌اندزای سایت و مشهور شدنش، الکس پیشنهادهای مختلفی را برای همکاری دریافت کرد. او با یکی از پیشنهادها موافقت کرد و اکنون خودش جزء هیات مدیره شرکت به حساب می‌آید.

سایت potato parcel  (ارسال سیب‌زمینی) در حال حاضر به جز نوشتن روی سیب‌زمینی کارهای دیگری مثل چسباندن عکس هم انجام می‌دهد.

 

 

 

شرکت ارسال سیب‌زمینی، سیب‌زمینی‌هایش را از یک مغازه محلی در ایالت کالیفرنیا خریداری می‌کند.

درآمد الکس 24 ساله از این سایت ماهی 25 هزار دلار است. البته در حال حاضر به آخر سال میلادی نزدیک می‌شویم بازار ارسال سیب‌زمینی خیلی گرم‌تر شده است. با این حساب پیش‌بینی می‌شود، درآمد شرکت نسبت به سال گذشته هم افزایش پیدا کند.

 

 

 


 

بانکی: سمیرا همتی

► درآمد قابل قبول با پرورش «بوقلمون»
هشت نکته برای انتخاب یک نرم افزار CRM خوب ◄

مطالب مرتبط
بنر