چرا کسب و کارهای کوچک به CRM نیاز دارند؟

دوشنبه ، 1 آذر 1395 ، 14:36

 

بانکی دات آی آر: مطالعات اخیر نشان می‌دهد کسب و کارهای که از CRM استفاده می‌کنند، می‌توانند فروش خود را تا 29 درصد افزایش دهند، البته هر سیستمی به اندازه اطلاعاتی که درون آن وارد می‌شود ارزشمند است. چگونه می‌توانیم انتخاب درستی در CRM داشته باشیم که همه کارکنان در شرکت از آن استفاده کنند؟

 

 

 

انتخابی ساده داشته باشید

یکی از بزرگترین اشتباه‌های شرکت‌ها رفتن سراغ CRM هایی است که استفاده از آنها برای کارکنان بسیار پیچیده است، این سیستم اطلاعات زیادی را مدیریت می‌کند، اما آیا ما به همه امکاناتش نیاز داریم؟ مشخصا نه! ما در کسب و کارهای کوچک به CRM ی نیاز داریم که اطلاعات سرنخ‌ها، فرصت‌ها و یا مشتریان، فعالیت‌های که روی آنها انجام شده، وظیفه‌ها و رخدادها در مورد آنها و معاملات آنها را ثبت و ضبط کند؛ فقط همین نه بیشتر.

 

 

مطمئن باشید با دیگر سیستم‌های شرکت شما سازگار است

آیا CRM که می‌خواهید انتخاب کنید مکمل سیستم‌های است که هم اکنون در شرکت در حال استفاده است؟ آیا داده به راحتی قابل ایمپورت به CRM و قابل اکسپورت از آن است؟ اگر CRM به صورت جزء مستقل کار کند، تاثیرگذاری 100 درصد نخواهد داشت.

 

مرتبا آموزش دهید

کارکنان را مرتبا  ترغیب به استفاده از CRM کنید و درباره آن به آنها آموزش دهید. مهم است که آنها به ساده‌ترین شکل ممکن با دانش کامل بتوانند از این سیستم استفاده کنند.

 

اگر فعالیتی در CRM ثبت نشود، انگار هیچ‌وقت اتفاق نیفتاده است

وقتی کارمندان شرکت از CRM استفاده می‌کنند، CRM به تنها مخزن نگهداری سابقه اطلاعات شرکت تبدیل می‌شود. به هیمن دلیل، کاری که در CRM ثبت نشود، مانند این است که انجام نشده است. در نظر داشته باشید که کارمندان و حتی مدیران میانی، بابت کارهایی که در CRM ثبت نکرده‌اند اعتباری نخواهند گرفت.

 

گزارش‌ها

مطمئن شوید که CRM که انتخاب کرده‌اید به شما گزارش‌های آنلاینِ داده‌ها را ارائه می‌کند. نرم‌افزار CRM باید به سوالاتی از قبیل (گزارش فروش خانم ... در هفته پیش؟ با ارزش‌ترین فرصت‌های فروش؟ کدام یک از کارکنان در ماه گذشته هدف فروش خود را زده‌اند و ...) پاسخ بدهد.

 

 

شما CRM ندارید؟ واقعا چگونه بدون CRM کار می‌کنید؟

 

 

منبع: سایت نرم‌افزار CRM

► 5 شغلی که هر کارآفرین قبل از راه‌اندازی کسب و کار باید آنها را تجربه کند
راز و رمز کارآفرینی: از شکست اولین استارت‌آپم چه درس‌هایی آموختم؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر