این ترفندها را به کار ببرید تا پروفایل لینکدین‌تان بهتر دیده شود

چهارشنبه ، 17 آذر 1395 ، 16:27

 

بانکی دات آی آر: قبلا برای‌تان از لینکدین گفته بودم؛ از روزی که به وجود آمد، از ضرورت داشتن اکانت لینکدین و از تفاوتش با رزومه و حتی مراحل ساخت اکانت لینکدین. گفته بودم که لینکدین در زمینه کاری و حرفه‌ای در بین شبکه‌های اجتماعی حرف اول را می‌زند. شبکه‌های اجتماعی دیگری هم هستند که مانند لینکدین فقط در حوزه‌ی کار فعالیت می‌کنند اما هیچکدام در حد و اندازه لینکدین نیستند. حالا قرار است درباره ترفندهای کوچکی که پروفایل‌تان را قوی‌تر می‌کند بنویسم. اگر اکانت لینکدین‌تان را ساخته‌اید، به کمک این ترفندها پروفایل‌تان را حرفه‌ای کنید.

اگر با محیط لینکدین آشنا شده باشید، حتما متوجه شده‌اید که لینکدین قابلیت جستجوی نام افراد و رشته‌های کاری را دارد. مثلا اگر شغل شما وبلاگ‌نویسی باشد و در پروفایل‌تان آن را قید کرده باشید، وقتی کلمه وبلاگ‌نویس را در باکسِ جستجوی لینکدین بنویسیم، پروفایلِ شما را نشان می‌دهد.

 

1- نوشتنِ عنوان مناسب در قسمتِ Headline

باکسی که درست در زیر نام‌تان قرار دارد، Headline است. این باکس اولویت لینکدین برای جستجو است. در این باکس حتما شغل یا مهارتی را بنویسید که می‌خواهید توسطِ آن دیده شوید. مثلا اگر کسی کلمه وبلاگ‌نویس را سرچ کند، پروفایل شما زودتر از پروفایل کسانی که شغل وبلاگ‌نویسی را در قسمت توضیحات نوشته‌اند، نشان داده می‌شود. بهتر است شغل‌تان را هم به انگلیسی و هم به فارسی بنویسید. در این صورت اگر با هر زبانی شغلِ وبلاگ‌نویسی جستجو شود، پروفایل شما دیده خواهد شد.

 

 

2- پروفایل‌تان را کامل کنید

هرچه دایره کوچکی که در سمت راستِ تصویر قرار دارد، کامل‌تر باشد، لینکدین پروفایل شما را قوی‌تر اعلام می‌کند. لینکدین در زمان جستجو به پروفایل‌های قوی توجه بیشتری نشان می‌دهد. از نظر لینکدین بین کسی که مشخصاتش را به صورت کامل نوشته و کسی که یک سومِ پروفایلش را کامل کرده است، تفاوت زیادی وجود دارد.

 

 

3- پروفایلی کامل محسوب می‌شود که 500 ارتباط داشته باشد

از مخاطبان آدرس ایمیل‌تان، افرادی را که در لینکدین فعالیت می‌کنند، پیدا کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید. پروفایل‌های با 500 ارتباط از نظر لینکدین پروفایل قوی محسوب می‌شوند. همانطور که گفتیم، پروفایل‌های قوی در جستجوی لینکدین زودتر نمایش داده می‌شوند.

 

 

4- درباره خودتان چند خط به اختصار بنویسید

در پروفایل‌تان قسمتی به نام Summary وجود دارد که مربوط به اطلاعات شماست. می‌توانید در چند جمله درباره خودتان بنویسید. جملاتی بنویسید که وقتی مخاطب آنها را می‌خواند مشتاق شود با شما ارتباط برقرار کند. جملاتی بنویسید که نشان بدهد در زمینه کاری‌تان فرد با ارزشی هستید. مثلا یک وبلاگ‌نویس می‌تواند بنویسد که عضو تحریریه فلان نشریه است، نویسنده داستان‌های جنایی است و علاقه زیادی به خواندن متون ادبی دارد.

 

 

5- در بخش Publications نوشته‌های خودتان را قرار بدهید

اگر کتاب یا مقاله‌ایی نوشته‌اید، حتما آن را در بخش نشریات لینکدین، منتشر کنید.

بانکی: سمیرا همتی

► معرفی شغل: تعمیرکار خودرو
بهترین پاسخ برای یکی از سوالات رایج مصاحبه شغلی ◄

مطالب مرتبط
بنر