4 رفتار آزاردهنده که همکارانمان انجام می‌دهند

يكشنبه ، 21 آذر 1395 ، 16:59

 

بانکی دات آی آر: «امروزمون خراب شد! مینا ماهی آورده واسه نهار، حالا باید تا عصر بوی ماهی تو شرکت بپیچه!»

«کامران چرا انقد بلند حرف می‌زنه؟ مگه بلندگو قورت داده؟»

تقریبا همه ما در طول دوران کاری‌مان درباره همکارانمان چنین حرف‌هایی زده‌ایم. اعتراف می‌کنم چندین بار برای من هم پیش آمده است که درباره یکی از همکارانم اینطور صحبت کنم. این مسائل زمانی حاد می‌شوند که بر جریانِ کاری‌ ما تاثیر منفی بگذارند.

 

اگر در محل کارتان، همکاری دارید که با رفتارش بر کارِ شما تاثیر می‌گذارد، بهتر است مسئله را جدی بگیرید. در این نوشته 4 عادت آزاردهنده در محل کار را می‌نویسم. ممکن است همکارهای شما از راه‌های دیگری شما را آزار بدهند. این 4 مورد از نظر مجله فوربس به عنوان آزاردهنده‌ترین رفتارهای محل کار انتخاب شده‌اند.

 

 

پُرحرفی!

بعضی از همکارها درباره حیوان خانگی، بچه، تعطیلات آخر هفته، مراسم نامزدی دوست و هر موضوعی که فکرش را بکنید، حرف می‌زنند. این افراد همیشه حرفی برای گفتن پیدا می‌کنند. این موضوع در وهله اول مسئله بغرنجی به نظر نمی‌رسد. اما وقتی به لحظات پایانی تایمِ اداری نزدیک شدید و هنوز تعدادی از کارهای‌تان را انجام نداده‌اید، متوجه می‌شوید که پُرحرفی همکار کار دستتان داده است.

 

 

مدام به دنبال کارهای خیر بودن

جمع‌آوری درب بطری، کمک‌های مالی جمع کردن برای افراد نیازمند، اهدا لباس‌های پشمی و فعالیت‌های این چنینی در فرهنگ ما کار پسندیده و قابل ستایشی است. اما تصور کنید در محل کارتان کسی باشد که هر روز به نحوی در حال جمع‌آوری کمک نقدی یا غیرنقدی برای انجام کار خیر است. شاید این کار یک یا دو بارش زیبا و پسندیده به نظر برسد اما وقتی به رویه جاری محلِ کار تبدیل بشود، طرفداران کمتری هم خواهد داشت. در نظرسنجی که از کارمندان آمریکایی شده است، تقریبا 30 درصد افراد، انجام کارهای خیریه در شرکت را نامناسب دانسته‌اند و 62 درصد معتقد بوده‌اند که یک یا دو بار انجام دادن چنین کارهایی ناراحت کننده نیست.

 

سر و صدا ایجاد کردن

معمولا همکارهای شلوغ و پر سر صدا، یکی از ابتدایی‌ترین شکایت‌های کاری است. همکارهای شلوغ، راندمان کاری بقیه را پایین می‌آورند. شاید عجیب به نظر برسد اما هنوز افرادی هستند که در محیط کار با صدای بلند با تلفن صحبت می‌کنند. افرادی هم وجود دارند که از انتهای سالن، همکارِ داخلِ اتاق‌شان را صدا می‌کنند. یکی از همکارهای من، موقع گرفتنِ شماره مشتری‌هایش، تلفن را در حالت بلندگو قرار می‌دهد. تصور کنید هر روز بارها و بارها صدای بوق و اپراتورها را می‌شنویم!

 

همیشه سوال داشتن

یکی از رفتارهایی که به شدت بر اعصاب و روان بقیه همکارها تاثیر می‌گذارد، پرسیدن سوال‌های متعدد است. تصور کنید نیروی پشتیبانی شرکت باشید و در هر ساعت یکی از همکاران به شما بگوید «اینترنتِ من پرید!». شما به عنوان نیروی پشتیبانی سرِ میزِ همکارتان می‌روید و متوجه می‌شوید همکارتان آنتن اینترنت کامپیوتر خودش را روی اینترنتی قرار داده است که آنتن ضعیف‌تری نسبت به بقیه دارد. برایش توضیح می‌دهید که هر بار آنتنش ضعیف شد، آنتن‌های دیگری را انتخاب کند. اما کماکان تا آخر وقت کاری نیروی پشتیبانی چند باری سرِ میزِ همکار مورد نظرش می‌رود. این رفتار همیشه نیازمند بودن، بقیه همکاران بسیار کلافه می‌کند. گاهی سوال‌هایی پیش میآید که خارج از تخصص ماست، اما مسائلی که قابل حل هستند را باید به مرور زمان یاد گرفت وگرنه به عامل آزاردهنده‌ایی برای بقیه تبدیل می‌شویم.

 

 

بانکی: سمیرا همتی

 

 

► رسوایی بزرگ برای یک مجتمع تفریحی در ژاپن
به چه چیزی علاقه دارید؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر