چطور در ذهن مشتری‌تان بمانید

شنبه ، 11 دی 1395 ، 16:58

 

بانکی دات آی آر: تصور کنید بعد از مدت‌ها تلاش و برنامه‌ریزی، بالاخره توانسته‌اید کسب و کاری برای خودتان راه بیندازید. اهمیتی ندارد که چطور کسب و کاری باشد؛ آشپزخانه‌ایی برای توزیع غذای خانگی یا باز کردن آتلیه‌ایی برای عکاسی. قسمت سخت ماجرا را پشت سر قرار داده‌اید و الان به دنبال مشتری هستید. احتمالا اولین مشتریان‌تان کسانی باشند که شما را می‌شناسند. همین آشنایان شما را به افراد دیگر معرفی می‌کنند. از اینجا به بعدِ قصه، کار برای‌تان بسیار سخت‌تر از مرحله راه‌اندازی کسب و کار می‌شود. قرار است کارتان مشتری داشته باشد تا درآمد داشته باشید. مسئله اصلی فقط تبلیغات نیست که برای‌تان مشتری بیاورد. مشتری باید حس رضایت داشته باشد تا دوباره از شما خرید کند. قبلا در پستی درباره اهمیت حفظ مشتری‌های فعلی نوشته‌ام. در این پست راه‌های ساده‌ایی برای تبدیل کردنِ مشتری‌ها به مشتری وفادار می‌نویسم. تعداد کارمندان و نوع کسب و کارتان اهمیتی ندارد؛ مهم این است بلد باشید مشتری‌های فعلی‌تان را نگهدارید. راه‌های معرفی شده در این پست، احساس مشتری‌ها را نسبت به کسب و کارتان بهتر می‌کند.

 

 

کارهایی که برای مشتریان‌تان انجام می‌دهید را حتما به آنها اطلاع دهید

فرض کنید قرار است برای مشتری به آدرسِ جدیدش کالایی ارسال کنید. با او تماس بگیرید و اطلاع دهید که خریدش را به آدرس جدیدش فرستاده‌اید. مشتری از قبل آدرسِ جدیدی به شما داده است و توقع دارد که شما خریدش را به همان آدرس بفرستید. اما وقتی به او اطلاع می‌دهید، در حقیقت غیرمستقیم خیالش را راحت کرده‌اید.

 

 

فرستادن پیغام صوتی برای مشتریان

در حال حاضر اکثر کسب و کارها از سرویس‌های ایمیل گروهی برای ارتباط با مشتریان استفاده می‌کنند. ایمیل گروهی با همه مزایا و اعتبارش، روابط شخصی را حذف می‌کند. گاهی برای ارتباط با مشتریان، برای‌شان پیغام صوتی بگذارید. این پیغام‌ها نباید مشتری را آزار بدهد، مثلا برای تخفیف‌های ویژه‌تان از این روش استفاده کنید.

 

 

در مناسبات ویژه آنها را غافلگیر کنید.

برای مشتریان کارت تبریکی تهیه کنید و در مناسبت‌های مختلف آنها را غافلگیر کنید. اگر تاریخ تولد آنها را در نرم‌افزار ارتباط با مشتری (CRM) ثبت کرده‌اید، می‌توانید هدیه کوچکی برای‌شان بفرستید.

 

تخیل‌تان را آزاد بگذارید. در اینجا چند راه بسیار ساده و کاربردی معرفی شده است. شما می‌توانید با توجه به کسب و کارتان برای حفظ مشتری‌ها راه‌های مختلفی را تجربه کنید. در نظر داشته باشید که در هیچ موردی، مشتری را آزار ندهید؛ وگرنه هرگز دوباره به سمت‌تان نمی‌آید.

 

 

بانکی: سمیرا همتی

 

رسوایی بزرگ برای یک مجتمع تفریحی در ژاپن

4 رفتار آزاردهنده که همکارانمان انجام می‌دهند

 

► به چه چیزی علاقه دارید؟ قسمت دوم؛ برون‌گرایی و درون‌گرایی
مشاوره‌های احساسی 2 دلاری از طرف پسربچه 11 ساله ◄

مطالب مرتبط
بنر