10 روش مختلف برای ارزیابی کارِ کارمندان جدید

سه شنبه ، 12 ارديبهشت 1396 ، 15:12

 

بانکی دات آی آر: مشاوران کسب و کار معتقدند به جز کارمندان فروش، کارِ بقیه کارمندان را به سختی می‌توان ارزیابی کرد. به همین دلیل سایت YEC با 10 کارآفرین درباره ارزیابی کارمندانِ جدید صحبت کرده است. هر کدام از این 10 نفر روش خاصی برای بررسی عملکرد کارمندان‌شان در نظر گرفته‌اند. در نوشته‌ی حاضر مهمترین نکاتی که این 10 کارآفرین به کار گرفته‌اند، به صورت نقل قول‌های کوتاه آمده است.

 

1- سطحِ عملکردِ فرد

در آخرِ وقت کاری، هیچ چیزی مهم‌تر از بررسی عملکرد کارمند وجود ندارد. کارمند جدید باید کارش را در وقت ادرای تمام کرده باشد.

Mitch Gordon, Go Overseas

 

 

2- کیفیت کارِ انجام شده

کارِ ما با شبکه و اینترنت گره خورده است. به همین دلیل مهمترین فاکتور برای ما کیفیت کاری است که کارمندمان خلق کرده. این کیفیت هم معمولا با نظرات مشتریان بررسی می‌شود. هر چه مشتری راضی‌تر باشد، ما هم از کارمند جدید راضی خواهیم بود.

– Michael Spinosa, Unleashed Technologies

 

 

3- سطح خلاقیت کارمند

روزهای اول برای همه‌ی کارمندان کمی گنگ است. اما تعدادی از افراد هستند که به جای اینکه مدام از مدیر و همکار سوال بپرسند، خودشان به دنبال جواب می‌گردند. کارمندهایی که در روزهای اول کار تلاش می‌کنند خودشان به پاسخ‌هایشان برسند، برای ما بهترین کارمندان هستند.

– Dave Nevogt, Hubstaff.com

 

 

4- پیشرفت کاری کارمند

هیچ کارمندی نمی‌تواند در همه‌ی زمینه‌ها بهترین باشد. اما کارمندی که در تلاش برای بهتر کردن عملکردش در همه‌ی زمینه‌هاست با بقیه‌ی کارمندان فرق اساسی دارد. برای ما افرادی که به دنبال بهتر شدن در کار هستند، بهترین‌‌اند.

– Faithe Parker, Marbaloo Marketing

 

 

5- نظرات مشتریان

کارمندان فروش اگر در روزهای ابتدای کارشان از مشتریان فیدبکِ منفی بگیرند، احتمالا اخراج می‌شوند. فیدبکِ مشتریان برای کارمندان بخش‌های دیگر هم همین‌قدر اهمیت دارد.

– Kevin Henrikson, Acompli

 

 

6- میزان سودآوریِ کارمند برای شرکت

ما برای ارزیابی کارمندان جدید به میزان سودآوری آنها در ماه‌های اول نگاه می‌کنیم. اگر کارمندی برای شرکت درآمدزایی کرده باشد، در شرکت می‌ماند.

– Jayna Cooke, EVENTup

 

 

7- توجه به نظرات مشتریان

زمانی که کارمند جدید کارش را اشتباه انجام می‌دهد، درست نیست که برای اشتباهش بهانه جور کند. کارمندی که از ابتدای کار به دنبال بهانه تراشیدن است به درد شرکت ما نمی‌خورد.

– Firas Kittaneh, AstraBeds

 

 

8- هرآنچه برای خود می‌پسندی برای دیگران هم بپسند

کارمندانی که کارِ شرکت را کارِ خودشان می‌دانند، کارمندان ارزشمندی‌اند. آن دسته از کارمندانی که می‌خواهند فقط ساعت کارشان پر شده باشد برای هیچ شرکتی مناسب نیستند.

– Randy Rayess, VenturePact

 

 

9- تکمیل پروژه‌های شرکت

برای ارزیابی کار کارمندانِ جدید به تعداد و کیفیت پروژه‌های تکیمل شده‌ی آنها نگاه می‌کنیم.

– Rahim Charania, American Fueling Systems

 

 

10- آن‌تایم بودن کارمند

برای بعضی از شرکت‌ها سر وقت حاضر شدن کارمند به معنی کسب درآمدِ بیشتر است. مثلا کارمندان فروش و پشتیبانی باید در مواقع مشخصی حتما در شرکت حضور داشته باشند. برای شرکت ما هم آن‌تایم بودن کارمند از بقیه فاکتورهای ارزیابی مهم‌تر است.

– Brandon Dempsey, goBRANDgo!

 

 

بانکی: سمیرا همتی

 

► اکسل تا crm؛ از دورهمی دوستانه تا کسب و کار میلیون دلاری
هرکسی کارِ خودش، بارِ خودش ◄

مطالب مرتبط
بنر