کارآفرینیِ دختر نوجوان از طریق نوشتن دستور غذاهای سالم

سه شنبه ، 19 ارديبهشت 1396 ، 15:48

 

بانکی دات آی آر: لیزی ماری لینکس در کودکی علاقه‌ی شدیدی به اسب‌سواری داشت. این علاقه تا جایی بود که به پدر و مادرش اصرار می‌کرد برای کمک به سوارکان، هزینه‌ی غذای اسب‌های آنها را بپردازند. همانطور که قابل حدس است، پدر و مادر لیزی این کار را نکردند و به لیزی می‌گفتند که از فکر اسب‌ها بیرون بیاید. اما لیزیِ مهربان به اسب‌ها بیشتر از حد تصور علاقه داشت. نتیجه اینکه لیزی برای کمک به اسب‌ها شروع به پختن نان‌های خانگی و فروش آنها کرد.

 

لیزی در سال 2014 در 14 سالگی سایتی راه‌اندازی کرد و در آنجا دستور غذاهای سالم را قرار داد. همینطور که پیش می‌رفت، او آموزش به کودکان هم سالِ خودش را هم در  برنامه‌ی سایت قرار داد. لیزی در این باره به خبرگزاری CNN گفته است: «کار کردن با هم سن و سال‌های خودم برایم بسیار هیجان‌انگیز است. اینجا فقط درباره‌ی غذاهای سالم آموزش نمی‌دهم. من هدفم داشتنِ زندگیِ سالم است، به همین دلیل برای زندگی سالم می‌نویسم.»

چند سال بعد از راه‌اندازی این سایت، لیزی به خاطر فعالیت‌های محیط زیستی، کمک به کودکان و نوجوانان برای یادگیری مطالب مفید و منتشر کردن دستور غذایی‌های سالم، از طرف سازمان‌های مختلف برای شرکت در میتینگ‌هایشان دعوت شد.

 

 

 

لیزی در کمپین‌های مختلف شرکت می‌کرد و درباره‌ی انگیزه‌اش از این کار و تاثیرات آن سخنرانی می‌کرد. لیزی بعد از به دست آوردن شهرت در زمینه‌ی درست کردن کردن غذاهای سالم، از طرف یک برنامه‌ی تلویزیونی برای اجرای برنامه دعوت شد.

در حال حاضر لیزی ستاره‌ی این برنامه‌ی تلویزیونی است و بسیاری از کودکان و نوجوانان را پای برنامه‌اش کشانده است. او حالا به کمک یکی از ناشرانِ ایالت جورجیا، قصد دارد کتابی در زمینه‌ی زندگیِ سالم و غذای سالم بنویسد.

یکی از زیباترین جمله‌هایی که لیزیِ نوجوان تا به حال در سخنرانی‌هایش گفته است:

«بهترین پاداشی که دریافت می‌کنید، انجام دادن کاری خاص است؛ کاری که دوست دارید برای آدم‌های خوب انجام دهید.»

 

► کارِ نیمه‌وقت در دوره‌ی نوجوانی: خوشی‌ها و سختی‌ها
از تماسِ سرد به تماسِ صمیمی؛ تحولی بزرگ به سمت فروشِ بیشتر ◄

مطالب مرتبط
بنر