5راهکار به دست آوردن دلی که باعث آزارش شدید

دوشنبه ، 5 دی 1390 ، 13:18

یکی از تفاوت های عمده بشر با سایرگونه ها, منحصر به فرد بودن ماست. هر کدام از ما دنیایی بی انتها هستیم که حتی گاهی برای خودمان هم کشف نشده هستیم. این ابهام و راز آلودگی بعضا سبب می  شود که گاهی دانسته یا نادانسته باعث رنجش دیگران شویم.
گذشته از آنهایی که از مردم آزاری لذت می برند یا چنین رفتارهایی باعث شادیشان می شود، اکثر افراد پس از آنکه موجبات رنجش دیگری را فراهم می کنند دچار عذاب وجدان می شوند.
مهم نیست چه کسی را رنجانده اید، مادر, پدر, برادر, خواهر, همسر, دوست و حتی دشمنتان را، درهر صورت حس خوبی نخواهید داشت . حسی که اغلب ما حداقل یک بار تجربه اش کرده ایم.
مهمترین تجویز در چنین مواردی آن است که دل فرد مورد نظر را به دست بیاوریم تا خودمان بهتر شویم .برخی بر این باور اند که اگر چنین کنند طرف مقابل در موضع قدرت قرار خواهد گرفت و این در آینده برایشان زیان بار خواهد بود. اما حقیقت این است که یکی از زیبایی های زندگی، آشتی پس از قهر و به دست آوردن دل کسی است که موجب رنجش اش شدیم.
*البته لطفا برای بهره مند شدن از این زیبایی و لذت زندگی زیاده روی نکنید، چون ممکن است زیاده روی در این مسیر باعث شود به موجودی مردم آزار بدل شوید.*
راهکارهای زیر برای به دست آوردن دل آنها که رنجاندیم توصیه می شود:

 

1.لبخند بزنید(البته نه موذیانه و نه نگاه عاقل اندر سفیه)


2.فراموش نکنید که نام هرکس برای او شیرین ترین و مهمترین  واژه است. موقع اظهار تاسف و عذرخواهی به نام صدایش کنید.


3.یاد بگیرید که گوش بدهید تا طرفتان را سر شوق آورید که از احساسش بگوید و ناراحتی که در او ایجاد کردید را شرح دهد. اینطوری عذر خواهی راحت تر می شود.


4.صمیمانه و صادقانه اهمیتش را برای خودتان آشکار سازید تا بداند که چقدر برای شما ارزشمند است.


5. خیلی ساده حرف بزنید و بگویید از گفته و کرده تان پشیمان هستید. از گفتن واژه "ببخشید" نترسید باور کنید که معجزه می کند.


*تبصره: واژه "ببخشید" زمانی معجزه می کند که متداولترین واژه شما نباشد و از جمله افرادی نباشید که دائما کاری می کنند که مجبور به عذر خواهی شوند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► دختر روسی رکورد معاملات ملکی نیویورک را شکست + عکس
استخدام شركت ابزارسرا در تهران(تا 19 دی 90) ◄

مطالب مرتبط
بنر