خرید عید/ بهترین شیرینی عید نوروز را از کجا بخریم؟(3)

شنبه ، 20 اسفند 1390 ، 08:30

نکات شیرین و مهم در مورد شیرینی های عید
يکي از اقلام هميشگي خريد نوروز شيريني است. شيريني عيد به طور معمول بايد داراي دو ويژگي اصلي باشد:يکي اينکه ماندگاري طولاني داشته باشد چون لازم است دو تا سه هفته سالم و تازه باقي بماند (به همين دليل است که مردم براي خريد شيريني عيدشان بيشتر سراغ شيرينيهاي خشک ميروند و توليد شيريني خشک در قنادي ها به 75 درصد کل توليدات شيريني شان مي رسد) و دومين ويژگي شيريني مناسب براي عيد، ارزاني و سبکي آن است؛ چون تعداد زيادي مهمان در عيد نوروز به يک خانه رفت و آمد ميکنند و صرفه با شيريني هاي سبک و کوچک است که با خريد يک کيلوگرم از آنها بتوان از تعداد بيشتري مهمان پذيرايي کرد.

 

باقی گزارش های عیدانه بانکی را اینجا بخوانید:

خرید عید/ براي عيد چه شكلاتي بخريم؟(1)

خرید عید/ برای عید چه آجیلی بخریم؟(2)

 


پيشنهادهايي براي خريد شيريني عيد
براي خريد شيريني عيد اول تصميم بگيريد چه نوع شيريني را دوست داريد و به ذايقه مهمانان تان هم خوش مي آيد. از طرف ديگر، بايد بدانيد که چه شيريني هايي در بازار موجود است و مهمتر از همه بودجه ای که براي خريد شيريني عيد در نظر گرفته ايد، چه قدر است. به طور کلي ميتوانيد شيريني هاي عيدتان را از يکي از گروههاي زير و يا مخلوطي از آنها انتخاب کنيد:

شيريني هاي سنتي: باقلوا، قطاب، پشمک، لوزپسته، لوزبادام، لوزنارگيل، کيک يزدي، نان برنجي، نان نارگيلي، حاجي بادام، سوهان آردي، سوهان عسلي، سوهان خاني، نان نخودچي، پا درازي، کلمپه، باسلوق، زبان، پاپيوني، نان خرمايي کرمانشاهي و کلوچه خرمايی


شيريني هاي فانتزي: گل محمدي (دانمارکي)، ناپلئوني، تارتها، پايسيب و مافين شکلاتي


شکلاتها و آبنباتها: شکلاتهاي فله اي و يا تخته اي، استاندارد و قابل اطمينان نيستند. اگر ميخواهيد شکلات و آبنبات را براي عيد بخريد، به سراغ انواع بسته بندي شده برويد که علامت استاندارد و پروانه ساخت داشته باشند. مارک هاي معتبر و شناخته شده شکلات و آبنبات بهترين انتخابها هستند. به عقيده کارشناسان تغذيه شکلات‏هاي مغزدار به دليل حجم کمتر شکلات و وجود مغزها و دانه ‏هاي روغني انتخاب مناسب‏تري هستند.


نگهداري شيريني
گاهي وقتي براي عيدديدني ميرويد، شيريني هاي خشک يا تر روي ميز پذيرايي ساعتها به حال خود رها ميشوند و گرد و غبار و يا حتي حشرات روي آنها مي نشيند و شيريني ها را آلوده ميکند. براي رفع اين مشکل، ورقه هاي شفاف پلاستيکي در بازار است که ميتوانيد چند متر بخريد و روي شيرينيها را با آن بپوشيد. با اين کار هم شيريني‏ ها تميز و تازه‏ تر مي‏مانند و هم ظرف شيريني زيباتر به نظر مي‏رسد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► خرید عید/ این یکی رو خودتان درست کنید؟(4)
خرید عید/ برای عید چه آجیلی بخریم؟(2) ◄

مطالب مرتبط
بنر