موسسه اعتباری ثامن

سه شنبه ، 29 بهمن 1387 ، 12:25

 

مدیر عامل  موسسه اعتباری ثامن : دکتر حسین توکلی

معرفی موسسه

موسسه اعتباري ثامن در تير ماه سال 1376 با هدف ارائه خدمات مالي واعتباري فعاليت خود را آغاز نمود. بدنبال فعاليتهاي اوليه تعاوني ومواجه شدن با استقبال گسترده عموم هموطنان جهت استفاده از خدمات مذکور، در حال حاضر با بيش از600 شعبه در سراسر کشور با بهره مندي از تجارب ارزنده کارشناسان بانکي ، همچنين با استفاده از سيستم بانکداري الکترونيکي به عموم هموطنان عزيز ارائه خدمات مي نمايد.
افتخار داريم در بخشهاي صنعت ،خدمات ، کشاورزي ،بازرگاني ،توليدي و ... با افتتاح انواع حسابهاي پس انداز قرض الحسنه ،حواله اي ،سپرده هاي سرمايه گذاري کوتاه مدت وبلند مدت با برخورداري از شرايط تعيين شده مطابق نياز اقشار مختلف در قالب عقود اسلامي خدمتگذار هموطنان عزيز باشيم .

تاريخچه


موسسه اعتباري ثامن به عنوان يکي از نهاد هاي پولي و بانکي کشور در تير ماه سال1376  به همت جمعي از علاقه مندان به توسعه اقتصاد غير دولتي با هدف خدمت رساني به آحاد مردم و ارائه خدمات مالي واعتباري فعاليت خود را با توجه به موافقتنامه تشکيل شماره 12050/35 کد 3463وزارت تعاون و با اتکا به بيانات مقام عظماي ولايت آغاز نمود.(افتتاح رسمي موسسه اعتباري ثامن در هجدهم دي ماه 1376مي باشد).

«آنچه براى بنده و شما آقايان كه اين توفيق را پيدا كرده‏ايم تا بتوانيم به مردم خدمت كنيم، هميشه بايد مطرح باشد، همين موضوع خدمت است... در جمهورى اسلامى، وزير و مسؤول و رئيس جمهور و مدير - در هر سطحى كه هست - نيّت اصليش اين است كه به مردم خدمت كند ... اصلْ اين است.

يكى از آرزوهايم اين است: نگاه به مناطق محروم و طبقات مستضعف كشور و آن مناطقى كه مورد بى‏مهرى دستگاههاى طاغوتى در گذشته قرار گرفته‏ اند. اين از جمله كارهاى بسيار لازم و واجب است كه ان‏شاءاللَّه آقايان در هر جا كه هستند - چه در كارهاى اقتصادى، چه فنّى، چه علمى و چه فرهنگى - دنبال كنند».

از اين رو اولين شعبه موسسه اعتباري ثامن در تير ماه 1376 در مشهد مقدس در جوار بارگاه ملکوتي حضرت ثامن  افتتاح گرديد(افتتاح رسمي در 18 ديماه1376 مي باشد)و با بهرمندي از برکات نام مبارک آن حضرت  با انگيزه ارائه فعاليتهاي اقتصادي ، منطبق با موازين شرعي در حوزه مالي و اعتباري سعي در عرضه خدمات بانکداري بدون ربا با شعار محوري « توسعه فرهنگ مشارکت و سرمايه گذاري» با جذب وچوه اندک مردم در مسير گره گشايي مشکلات فردي و اجتماعي ، گامهاي موثري برداشته و خدمات چشمگيري ارائه نمود که در اين راستا فعاليت خود را استمرار بخشيد و از تجارب ارزنده کارشناسان خبره بانکي و جوانان با انگيزه در پيشبرد اهداف و ارائه خدمات مطلوب به عموم هموطنان، استفاده نموده است .

پس از مدت کوتاهي و بدنبال فعاليتهاي اوليه موسسات مالي  ومواجه شدن با استقبال گسترده عموم هموطنان به دليل اعتمادي که به مجموعه يافته بودند ، فعاليت خود را گسترش داد و در مدت کوتاهي در شهره هاي مختلف کشور شعب خود را راه اندازي کرده که در حال حاضر با 600 شعبه شعبه در سراسر کشور و بهرگيري بيش از چهار هزار نيروي کار آمد ، متخصص و متعهد ، نقش اساسي در ايجاد رصتهاي کاري ، اشتغال زايي و حرکت چرخهاي توليدي ، تامين نيازهاي اجتماعي، بخشهاي صنعت ،خدمات ، کشاورزي ،بازرگاني و .... ايفا مي کند.

با افتتاح انواع حسابهاي پس انداز قرض الحسنه ،حواله اي ،سپرده هاي سرمايه گذاري کوتاه مدت وبلند مدت با برخورداري از شرايط تعيين شده مطابق نياز اقشار مختلف در قالب عقود اسلامي خدمتگذار هموطنان عزيز باشيم



اهداف موسسه اعتباري ثامن

اهداف موسسه اعتباري ثامن از اصول اعتقادي و باورهاي ديني ما نشات گرفته است و معتقديم همکاري و همدلي مردم همواره پايه و اساس توسعه اقتصادي است. اين مهم در قانون اساسي جمهوري اسلامي ، بر پايه 3 اصل اقتصادي: دولتي ، تعاوني و خصوصي تاکيد شده است.

اهداف ما عبارتند از :

ترويج فرهنگ بانکداري اسلامي در کشور و ارائه خدمات و تسهيلات مالي واعتباري در چارچوب عقود اسلامي .
توجه و رعايت مباني فقهي و ارزشهاي اسلامي در کليه فعاليتهاي پولي و مالي.
ترويج و توسعه فرهنگ قرض الحسنه غني و قرآني قرض الحسنه.

جذب وجوه نقد و منابع آزاد در جامعه در قالب سپرده گذاري در انواع حسابهاي  پس انداز و سپرده هاي مدت دار و هدايت  سرمايه هاي سرگردان در مسير استفاده در برنامه ريزيهاي عمومي و در راستاي برنامه هاي توسعه اقتصادي کشور .

از آنجا که موسسه اعتباري ثامن ثمره اعتماد مشتريان محترم است ، با جذب اندوخته هاي و پس انداز هاي کوچک و بزرگ مردمي، تجهيز منابع نموده ، لذا از اين محل به نيازمندان و کار آفرينان اعطاي تسهيلات مي نمايد.

استفاده از فن آوري اطلاعات و ابزارهاي نوين بانکي ازجمله بانکداري الکترونيک به منظور ارائه خدمات روز آمد به مشتريان.
افزايش کارائي و اثر بخشي در کليه سطوح سازماني به منظور حضور فعال موسسه  در بازار پولي ومالي کشور .
حمايت مالي از بخشهاي صنعت ،خدمات ،کشاورزي ، بازرگاني و مسکن.



► خدمات تعاونی

بنر