بانک تجارت

دوشنبه ، 14 مرداد 1387 ، 14:10
خدمات بانک تجارت
مدیر عامل:
محمد ابراهیم مقدم نودهی

 

تاریخچه بانک


بانک تجارت به عنوان یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین بانک های تجاری فعال در شبکه بانکی کشور که نقش انکارناپذیری در رشد و اعتلای اقتصاد ملی داشته است، به موجب مصوبه مورخ 1358/7/25 مجمع عمومی بانک ها از ادغام 11 بانک ایران و انگلیس ، بین المللی ایران و ژاپن ، تجارتی ایران و هلند، ایران و خاورمیانه ، اعتبارات ایران، بازرگانی ایران، ایرانشهر، صنایع ایران، شهریار، ایرانیان و کار با سرمایه ای بالغ بر 39 میلیارد ریال در تاریخ 1358/9/29تاسیس و در قالب شرکت سهامی خاص با مالکیت دولت جمهوری اسلامی ایران در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسید و سپس در سال 1360 بانک ایران و روس نیز به آن ملحق گردید.

به این ترتیب بانک تجارت با مجموعه ای از تجربیات و خدمات روزآمد بانکداری که در آن زمان وجود داشت، فعالیت خود را آغاز نمود. بانک تجارت برپایه این مزیت نسبی و همچنین با دارا بودن زیرساخت های غنی انسانی و فنی در زمینه بانکداری که حاصل تجربیات بانک های تشکیل دهنده بود توانست در ارائه بسیاری از خدمات بانکی چه در حوزه بانکداری الکترونیک و چه در حوزه بانکداری بین الملل (استفاده از سیستم SGB، بکارگیری ATM و اولین بانک استفاده کننده از شبکه سوئیفت) پیشگام باشد.
پیرو ابلاغ سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی ، سهام بانک تجارت به عنوان یکی از بانک های دولتی مشمول واگذاری ، آماده عرضه در بورس شد. تغییر شخصیت حقوقی بانک به سهامی عام و جایگزینی اساسنامه جدید در تاریخ 1387/12/3در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ثبت و آگهی گردید و سهام بانک در تاریخ 1388/2/9 در بورس اوراق بهادار پذیرفته و از تاریخ 1388/2/28در فهرست قیمت های بورس قرار گرفت.
با توجه به تغییرات به وجود آمده در ساختار مالکیت بانک ، لزوم بازنگری در ماموریت ها و استراتژی های بانک بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. بر همین اساس تحلیل هوشمندانه شرایط بازار ، شناسایی و ورود به کسب و کارهای جذاب و مرتبط با محصولات و خدمات بانکی و مالی برای رفع نیازهای مشتریان و تامین منافع همه ذی نفعان، به عنوان رویکرد مستمر بانک انتخاب شده است. تلاش در جهت مشتری مداری ، تامین منافع پایدار سهامداران و سرمایه گذاران از طریق کسب بازدهی مناسب ، تبدیل شدن به یکی از بزرگترین بانک های بورسی از حیث میزان سرمایه ، تلاش برای ایفای مسئولیت های اجتماعی ، کسب جایگاه برتر از حیث مانده پذیرش تعهدات درمیان فعالان سیستم بانکی ، اعتماد روزافزون مردم به بانک به عنوان حافظ منافع سپرده گذاران و تامین کننده منابع مالی چرخه اقتصاد کشور و همچنین کسب عنوان بانک برتر از حیث تلاش برای بهبود مستمر در فرآیندهای افزایش دهنده بهره وری نشان از حرکت بانک به سمت ایجاد تغییرات بنیادین دارد.
از جمله مسئولیت های اجتماعی بانک نیز می توان به مشارکت در احداث برخی اماکن آموزشی و بهداشتی در نقاط محروم کشور، اعطای کمک های مالی و پرداخت تسهیلات به هموطنان آسیب دیده از حوادث طبیعی، حمایت مالی از جشنواره های دانشجویی و نیز اعطای تسهیلات به صنایع سازگار با محیط زیست اشاره نمود. هم اکنون ، بانک تجارت با سرمایه ای معادل 45.700 میلیارد ریال و با دارا بودن حدود 19.000 نفر پرسنل و با به کارگیری فناوری های نوین، ارائه خدمات متمایز به مشتریان در بیش از 1800 شعبه ریالی و واحد ارزی در سراسر کشور، داشتن اعتبار علمی و تخصصی در حوزه ریال و ارز و نیز پایبندی به نظام بانکداری مبتنی بر مبانی اسلامی و شرعی ، جزو بزرگترین بانک های تجاری کشور و مورد اعتماد بانک های معتبر بین المللی می باشد.



مرکز ارتباط با مشتری: 1554
دور نگار: 88893

 

-----------------------------------------------------

نتایج نظرسنجی سومین دوره جشنواره بانک محبوب من_ بانک تجارت


پس از بررسی آمارهای بدست آماده از مشتریان بانک تجارت که در سومین جشنواره «بانک محبوب من» شرکت کرده بودند، نتایج زیر حاصل شد:

تعداد کل شرکت کنندگان: 51162

 

- تحصیلات شرکت کنندگان نظرسنجی

زیردیپلم= 5/60%

دیپلم= 21/20 %

لیسانس= 45/60 %

فوق لیسانس= 24/40 %

دکترا و بالاتر= 3/20 %

.

.

- چرا از اینترنت بانک و موبایل بانک کمتر از دیگر خدمات بانک استفاده می کنید؟

نمی دانم چطور باید فعال کرده و استفاده کنم= 6/72 %

نمی دانم اینترنت بانک دقیقا چه خدماتی ارائه می دهد=5/37 %

آموزشی در این حوزه دریافت نکرده ام که بخواهم استفاده کنم=9/73 %

نسبت به امنیت خوشبین نیستم= 14/03%

استفاده می کنم= 64/15 %

.

.

- آیا از بانک تجارت در حوزه آموزش نکات امنیتی و نحوه استفاده از خدمات بانکی راضی هستید؟

اصلا تا به حال آموزشی دریافت نکرده ام= 26/83 %

متصدی تا حدودی توضیح داد= 20/87 %

به سختی می توانم راهنمایی پیدا کنم= 2/83 %

کاملا راضی هستم= 49/47 %

.

.

- چرا در تلگرام یا اینستاگرام بانک عضو نیستید؟

دسترسی به شبکه های اجتماعی ندارم = 9/55 %

اصلا نمی دانم چطور باید عضو کانال یا صفحه بانکم بشوم= 20/28 %

عضو بودم ولی به دلیل حجم مطالب زیاد و بعضا غیرمفید، عضویت را لغو کردم=3/07 %

تمایلی به عضویت ندارم= 48/17%

عضو هستم= 18/93 %

.

.

- مهمترین دلیل شما برای انتخاب بانک تجارت و افتتاح حساب چه بوده است؟

افتتاح حساب برای دریافت حقوق و دریافت وام و... = 43/69%

دریافت سود بیشتر = 1/12 %

تبلیغات خوب و جذاب= 0/71 %

ارائه خدمات خوب و مفید=17/45 %

برخورد مناسب کارکنان= 11/79 %

توصیه اطرافیان= 2/89 %

آسان بودن دسترسی= 16/04 %

سایر دلایل= 6/01 %

 

 

بنر