10 خانه زیرزمینی شگفت انگیز دنیا + عکس

يكشنبه ، 7 اسفند 1390 ، 08:41

چند وقت پیش خبری منتشر شد که از رسیدن جمعیت زمین به 7 میلیارد نفر حکایت داشت. با چنین رشدی که جمعیت سیاره ما تجربه می کند، ظاهرا دیگر خانه های "روی زمین" جوابگوی نیاز این جمعیت نیست.

به گزارش بانکی دات آی آر، یکی از راهکارهایی که برای جبران کمبود خانه رو زمینی می توان به آن پناه برد، خانه های زیر زمینی است.

در این گزارش شما را با 10 خانه زیرزمینی شگفت انگیز دنیا آشنا می کنیم. این خانه ها به قدری جالب و دیدنی هستند که شاید شما را به وسوسه داشتن خانه ای زیرزمینی بیاندازند!

 

1. خانه غار، آمریکا

این خانه با 15 هزار فوت مکعب مساحت و رعایت تمام استانداردهای لازم از نظر صرفه جویی در مصرف انرژی در در غاری در میسوری آمریکا ساخته شده است.

داخل این خانه زیرزمینی که دیوارهایش از ماسه سنگ است، کاملا مدرن طراحی و اجرا شده است. این خانه به لطف طراحی که دارد، نیاز به هیچگونه وسیله ای برای سرمایش یا گرمایش ندارد.

 

2. مالاتور، ولز

این خانه به عنوان یکی از شاهکارهای عصر حاضر ولز محسوب می شود. پشت بام پوشیده از چمن، دودکش فولادی و روزنه ای که برای ورود افراد تعبیه شده، این خانه را از سایر همتایانش در ولز متمایز کرده است.

طرح اولیه این خانه بسیار ساده است. این خانه تنها یک اتاق دارد که با پوسته ها یا دیواره های پیش ساخته رنگی از بقیه خانه متمایز می شود.

 

3. خانه پنهان، لهستان

این خانه طوری طراحی شده که از راه سقف سرسبزش به آن راه پیدا می کنید. راه پله ای که در ورودی خانه تعبیه شده، شما را به داخل راهنمایی می کند.

 

4. خانه زیرزمینی، انگلستان

این خانه دو طبقه را که بر روی یک معدن قدیمی ساخته شده معماری به نام جان بوجر برای زوجی به نام های فیل و هلن ردی ساخت.

 

5. خانه گل ناز، بریتانیا

این خانه طوری ساخته شده که بیشترین نورگیری ممکن را داشته باشد، هرچند که خانه ای زیرزمینی است! این خانه هم دوستدار محیط زیست است، هم سرد و گرم کردنش راحت است و هم از یک سیستم منحصر به فرد در برداشت آب باران استفاده می کند.

با این اوصاف، صاحب این خانه حتما آدم خوشبختی خواهد بود.

6. خانه گلبرگ، بریتانیا

گری نویل، کاپیتان پیشین تیم منچستر یونایتد انگلیس، طرح این خانه را برای خود در بولتون ارائه کرده که البته هنوز مورد موافقت قرار نگرفته است.

این خانه که به شکل گلبرگ های یک گل طراحی شده، چهار خوابه است و 8 هزار فوت مکعب هم مساحت دارد. این خانه همچنین در مصرف انرژی صرفه جویی می کند.

 

7. خانه سنگی کویر، یونان

این سازه مستطیل شکل از جمله دوستداران تراز اول محیط زیست است و از نور و گرمای طبیعی بهره می گیرد. این خانه که بین شیب دو کوه مجاور ساخته شده، طرحی جعبه مانند دارد و از ترکیب عناصر سنتی معماری یونان در آن بهره گرفته شده است.

 

8. ملک لاتنستراسه، سوئیس

این ملک سوئیسی متشکل از 9 خانه است که با راه پله به هم متصل می شوند و حتی پارکینگ زیرزمینی هم دارند. برای عایق کاری این خانه از سطح زمین استفاده شده است، به طوریکه سطح زمین به عنوان سقف این خانه ها، آنها را از باد و باران و دمای بالا و آسیب محافظت می کند.

 

9. خانه هابیت، سوئیس

بیشترین شهرت این خانه به خاطر حمام های گرما و چشم اندازهای باورنکردنی است. از آنجاییکه این خانه تقریبا کامل زیر زمین است، نیازی به هیچ وسیله گرمایشی و سرمایشی ندارد.

 

10 کندوان، ایران

این خانه های زیبا که در کوه سهند در سرزمین خودمان 700 سال است که خودنمایی می کند. از آنجاییکه قدمت این خانه ها بسیار زیاد است، نیاز به تعمیر و تجهیز آنها اجتناب ناپذیر بود که با انجام تغییرات لازم هم اکنون این خانه ها دارای همه امکانات لازم برای زندگی هستند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► تصویری/ بابهشت گم شده ایران آشناشوید!
گزارش تصویری/ سرزمین عجایب متروکه در چین ◄

مطالب مرتبط
بنر