ایرانیان بیشتر به کجا سفر می کنند + عکس (2)

دوشنبه ، 7 فروردين 1391 ، 08:13

سفر، از جمله ضروریات زندگی هر انسانی است و بهترین راه حل برای دور شدن از استرس ها و فشارهای کاری روزانه است و چه فرصتی بهتر از تعطیلات سال نو برای نو شدن، تازه شدن و پخته شدن.

به گزارش بانکی دات آی آر، بسیاری از هموطنانی که از تمکن مالی بهتری برخوردارند، ترجیح می دهند تعطیلات خود را در کشورهای دیگر بگذرانند و از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

در مجموعه گزارش هایی که پیش روی شماست، سعی می کنیم شما را با دیدنی های شهرها  و کشورهایی که بیشترین مهمانان ایرانی را می پذیرند، آشنا کنیم.

در این سفر سری می زنیم به مالزی، کشوری که مردم با فرهنگ ها و مذاهب گوناگون آزادانه در آن روزگار می گذرانند.

1. برج های دوقلوی پتروناس

برجهای پتروناس با ارتفاع 452 متر بلندترین برجهای دوقلوی جهان هستند .این دو برج با معماری اسلامی مدرن خود یکی از زیباترین سازه های عصر حاضر به شمار می روند و هر کدام دارای 88 طبقه بوده که توسط پل دو طبقه ای در میان آنها در طبقه 41 و 42 به  هم متصل شده اند.

پارک و مرکز خرید KLCCدر پایین این دو برج از مکانهای دیدنی و پر طرفدار می باشد  .

طراحی این برج را یک معمار آرژانتینی امریکایی بنام سزار پلی بر عهده داشته که در سال 1997 به اتمام رسیده. پتروناس شرکت ملی نفت مالزی است که هزینه احداث برج ها را پرداخت نموده است .

 

2.پارک آبی سانوی لاگون

مجموعه تفریحی سان وی لاگون که بیشتر به خاطر پارک آبی آن معروف می باشد یک مجموعه تفریحی و توریستی بزرگ می باشد که در سال 1993 افتتاح شده و در چند سال گذشته همواره رتبه اول درجذب گردشگر در مالزی را به خود اختصاص داده است و توصیه می کنیم حتما در سفر به مالزی یک روز کامل وقت خود را به این مجموعه اختصاص دهید.

مجموعه توریستی سان وی لاگون از 3 بخش مجزا تشکیل شده و در مجاورت آن یک مرکز فروشگاهی بسیار بزرگ و مدرن قرار دارد که در بخش جدید این مجتمع اکثر برندهای معروف و معتبر عرضه می شوند.

 

3.موزه ملی

موزه ملی واقع در مرکز شهر کوالالامپور، مجموعه اي بسيار مجلل است كه به سبك مالايي قديم مي باشد. بر ديواره هاي ورودي موزه نقوشي از نمادهاي مختلف فرهنگ و تاريخ مالزيايي طراحي شده است.

بازدید از این موزه که دارای چهار گالری میراث فرهنگی، تاریخ طبیعی، موسیقی و اسلحه بوده شما را با چند قرن تاریخ مالزی آشنا می نماید. دیدن مجموعه خنجرهای سنتی مالزی و کارهای سرامیک دوره مینگ از دارایی های دیدنی این موزه است.

در خارج از موزه لوكوموتيوها و اتومبيل هاي قديمي و ساير وسائل نقليه قديمي كه در گذشته در مالزي استفاده مي شده است وجود دارد.


4. مسجد جامع کوالالامپور

مسجد جامع کوالالامپور از کهنترین مساجد مالزی و قدیمی‌ترین مسجد کوالالامپور است. این مسجد در محل به هم پیوستن دو رود کلانگ و گومباک در محله هتون پرئا واقع شده است.

معمار هوبوک، طرح اصلی مسجد را در سال ۱۹۰۹ ریخت. به دستور سلطان سلانگور، نخستین نماز جمعه در همان سال در این مسجد برگزار گردید.

سبک معماری این مسجد دارای ویژگی‌های مغولی و مراکشی است و نشانه‌هایی از طرح‌های اسپانیایی نیز در آن دیده می‌شود.


5. برج مخابراتی KL

این برج که در منطقه بوکیت ناناس قرار گرفته، دارای 421 متر ارتفاع است و به عنوان پنجمین برج بلند دنیا شهرت یافته است. سالن بازدید کنندگان در طبقه اول برج و در ارتفاع 228 متری قراردارد . رستوران گردان و زیبای آن در طبقه دوم است که برای رزرو میز باید از یک ماه قبل اقدام شود.

از طرف دیگر این بنا تنها برج مخابراتی جهان است که واقع در بخش جنگلی‌ شهر می‌باشد. در این برج میتوانید از ارتفاع ۴۲۱ متری شاهد منظره ای زیبا از شهر کوالالامپور باشید. در این محل از ساعت ۱۱:۳۰ صبح الی‌ ۴:۰۰ بعدازظهر نمایش‌های زیبا و متنوعی در ارتباط با فرهنگ مردم مالزی اجرا میشود.

سقف و ورودی این برج توسط استادکاران اصفهانی به سبک مقرنس آیینه کاری شده است.


6. گنتینگ هایلند

مجموعه تفریحی، سیاحتی گنتینگ هایلند بر فراز یکی از قلل رشته کوههای تی تی وانگسا در ارتفاع 1800 متری از سطح دریا احداث شده و با شهر کوالالامپور 45 دقیقه فاصله دارد.

خنکی و طراوت هوای کوهستان و امکانات مناسبی نظیر هتل های مجهز، شهربازی، زمین گلف، تله کابین و رستورانهای متنوع و برگزاری کنسرت های موسیقی، نمایش ها و شعبده بازی، گنتینگ را به یکی از پرطرفدارترین مناطق توریستی در سراسر مالزی و حتی آسیای جنوب شرقی در آورده است.

 

7. آکواریوم کوالالامپور

تونل-آکواریوم کوالالامپور یکی از دیدن‌های مالزی است که خاطره ي دیدنش را هرگز فراموش نخواهید کرد. مطلقا توصیه میکنم در اولین فرصت از این گنجینه زیرآبی کم نظیر جنوب شرق آسیا دیدن کنید.

تصور کنید در پایین ترین طبقه برج های دوقلو از دالانی نسبتا طولانی عبورمی کنید و در مسیر ویترین عظیمی از ماهی های زیبای منطقه حاره‌ای را از نزدیکترین فاصله تماشا می کنید.

در این تونل شما زیر یک دریاچه بزرگ قرار خواهید گرفت که حدود یک میلیون لیتر آب در خود جای داده و شما با شیشه های قطور محافظت می شوید. یک ریل متحرک نیز به بازدید کنندگان کمک میکند که بدون حرکت کردن به آرامی از تونل آکواریوم دیدن کنند .

بیشتر از 5000 نوع جانور آبزی از انواع مختلف ماهی ها، کوسه های شنی و کوسه های ببری، ماهی های غول پیکر، لاک پشت های عظیم الجثه، اسب دریایی، مرجانها و ستاره های دریایی وجود دارند.

اگر شانس داشته باشد حتی می توانید صحنه زیبای غذا دادن به کوسه ها را تماشا کنید.

 

8.غارهای باتو کیو

این غارها در سال 1881 میلادی به وسیله یک جستجوگر آمریکایی کشف شدند ، در شمال شهر کوالالامپور و در حدود 11 کیلومتری مرکز آن واقع شده اند.

. این مکان در طول دوران استعمار به عنوان یک منطقه تفریحی و پس از آن مخفیگاهی برای کمونیست ها بود و امروزه به عنوان محل مهمی برای عبادت و پرستش هندوهاست. معبد Subramanian Swamy که پرستشگاه خدای هند Murugan است ، در داخل این غارها قرار دارد .

این محل در ایام عید هندوها Thaipusam که زائران و گردشگران هندو از سراسر جهان به این غارها می آیند، مملو از جمعیت می گردد. بازدید کنندگان با دیدن هزاران عابدی که بدنهایشان را با قلابها، سوزن ها و سیخ های فلزی سوراخ کرده اند، حیرت زده خواهند شد .

در این محل پلکانی بزرگ با 272 پله وجود دارد که بازدید کنندگانی که علاقه مند به دیدن نقاشی هایی از مراسم و باورهای هند و مجسمه های خدایان هندو هستند، می توانند سری به نگارخانه های هنری غار بزنند .

 

9. مرکز ملی ستاره شناسی مالزی

این مرکز علمی که بر فراز تپه ای در نزدیکی لیک گاردن بنا شده است، یکی دیگر از مکانهای جالب شهر کوالالامپور است.

در این مرکز بازدیدکنندگان میتوانند اطلاعات مفید و جالبی را راجع به فضا وکهکشانها، تاریخ اکتشافات فضایی و جهان شناسی کسب کنند وعلاوه بر مشاهده فیلمهای مستند علمی بر روی پرده سینما، می توانند وضعیت ناآشنای بی وزنی را تجربه کنند که خود حالتی است هیجان انگیز و عجیب برای کسانی که برای اولین بار در محیط وفضای بدون جاذبه قرار میگیرند.

در طبقه چهارم این مرکز یک گالری دیدبانی تاسیس شده که بازدیدکنندگان می توانند شهر کوالالامپور را مشاهده کنند. همچنین علاقمندان به تاریخ می توانند با استفاده از پل رابط بین این مرکز و موزه ملی، خود را به راحتی به موزه رسانده و بازدیدی هم از آنجا داشته باشند .

 

10. باغ وحش ملی

این باغ وحش 45 سال پیش در منطقه اولوکلانگ و در میان جنگل بکر و دست نخورده، در محدوده ای به وسعت 44 هکتار احداث، تکمیل و به روی عموم بازگشایی شد. این باغ وحش که زمانی آن را (باغ وحش درون جنگل) می گفتند ، امروزه تنها 5 کیلومتر با شهر کوالالامپور فاصله دارد.

در این باغ وحش که توسط سازمانی غیر دولتی اداره و نگهداری می شود، می توانید شاهد بیش از 450 گونه حیوانی شامل انواع پستانداران، پرندگان، دوزیستان، خزندگان و آبزیان بوده که در مجموع بیش از 5 هزار جاندار است که 90% آن ها در فضایی با چشم انداز وسیع و باز و تا حد امکان شبیه به زیست گاه های طبیعیشان نگهداری می شوند.

در این باغ وحش شما ناظر گونه هایی از حیوانات خواهید بود که در حد خود بسیار نایاب و یا منحصر به منطقه می باشند مثل ببر سوماترایی و میمون های دراز دست و آرانگوتان ها.

آکواریوم این باغ وحش بیش از 80 گونه از آبزیان، دو زیستان و نرم تنان آب های شور و شیرین را در خود جای داده و از پر بازدیدکنننده ترین قسمت های باغ وحش است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► ایرانیان بیشتر به کجا سفر می کنند + عکس (3)
درقاب تصویر/ گرانترین هتل های ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر