ایرانیان بیشتر به کجا سفر می کنند + عکس (4)

چهارشنبه ، 9 فروردين 1391 ، 08:08

سفر، از جمله ضروریات زندگی هر انسانی است و بهترین راه حل برای دور شدن از استرس ها و فشارهای کاری روزانه است و چه فرصتی بهتر از تعطیلات سال نو برای نو شدن، تازه شدن و پخته شدن.

به گزارش بانکی دات آی آر، بسیاری از هموطنانی که از تمکن مالی بهتری برخوردارند، ترجیح می دهند تعطیلات خود را در کشورهای دیگر بگذرانند و از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

در مجموعه گزارش هایی که پیش روی شماست، سعی می کنیم شما را با دیدنی های شهرها  و کشورهایی که بیشترین مهمانان ایرانی را می پذیرند، آشنا کنیم.

 

مقصد بعدی ما شهر زیبا و ساحلی آنتالیا، باز هم در کشور همسایه ترکیه است:

1. سواحل آنتالیا

سواحل آنتالیا یکی از محبوب ترین نقاط ترکیه برای تعطیلات به شمار می رود. این ساحل علاوه بر نقاط توریستی مثل رستوران های بسیار عالی،مغازه ها و … دارای طبیعتی زیباست که همگان را به خود جذب می کند.

آنتالیا، شهر ساحل و دریاست؛ روزهای درخشان، مثل خورشید و شب‌های آرام شبیه به مدیترانه. ساحل لارا، یکی از پرطرفدارترین سواحل آنتالیاست.

آبشار دودَن بلند در ١۴ کیلومتری شمال شرقی آنتالیاست. منظره‌اش بی‌نظیر است و می‌شود پشت آبشار راه رفت.

 

2. کسیک مناره یا مناره شکسته

کسیک مناره که در کلیسای کورکوت قرار گرفته در قرن پنجم میلادی به نام مریم مقدس ساخته و در زمان بایزید دوم به دستور شاهزاده کورکوت به مسجد تبدیل شد، به همین دلیل از آن بنام مسجد کورکوت یا مسجد کبیر یاد می شود.

در نتیجه خسارتی که از آتش سوزی سال ۱۸۹۶ به مسجد وارد آمد و سوختگی قسمت چوبی بالای مناره آن، این مسجد به مسجد مناره شکسته مشهور میباشد.

 

3. پارک آکوا

این مجموعه یکی از زیباترین مراکز آبی تفریحی ترکیه میباشد و در منطقه ساحلی کنیاآلتی قرارگرفته است . وجود سرسره های آبی گوناگون با انواع و اقسام شکل ها و رنگ ها به شما این امکان را می دهد که از شنا کردن و انجام هر نوع ورزش آبی دیگری نهایت لذت را ببرید.

 

4. غار كارائين


يكي ديگر از مناطق ديدني آنتاليا غار كارائين است كه در فاصله 30 كيلومتري شهر آنتاليا و شرق كوه چان قرار دارد. از خصوصيات در خورتوجه اين مكان تعلق آن به دوران پارينه سنگي است. این غار از جمله قديميترين مكانهاي سكونت انسانها در كشور تركيه مي باشد.

اين مكان داراي يك ورودي مجزا است كه با نور خورشيد روشن مي شود و در ادامه به 3 تالار بهم پيوسته منتهي ميگردد. در داخل غار، یک موزه كوچك در كنار درب ورودي اين غار قرار دارد که برخي از آثار باستاني كه قدمت آنها به 160 هزار سال قبل از ميلاد مسيح مي رسد را به نمایش می گذارد.

5. آسپندوس

این شهر تاریخی که در ۴۰ کیلومتری آنتالیا واقع شده با تئاتر باستانیش یکی از جاذبه های تاریخی آنتالیا محسوب میشود. آمفی تئاتر آسپندوس که به رودخانه کوچوکای متصل میباشد، در طول تاریخ هدف امپراطوری های مختلف بوده و امروزه یکی از مهم ترین تئاترهای روباز دنیا محسوب میشود.

 

6. موزه آنتالیا


موزه آنتالیا که به موزه باستان شناسی آنتالیا نیز مشهور میباشد یکی از بزرگترین موزه های ترکیه است و دارای ۱۳ تالار نمایشگاهی و یک گالری رو باز است.

این موزه که مساحتی حدود ۷۰۰۰ متر مربع را به خود اختصاص داده، ۵۰۰۰ اثر هنری از آناتولی را در خود جای داده است. موزه آنتالیا در سال ۱۹۸۸ جایزه ویژه انجمن اروپا را از آن خود کرد.

 

7. پارک ملی

در 92 كيلومتري شهر آنتاليا قرار دارد. اين پارك شامل دره اي  با انواع گونه هاي جانوري و گياهي زيبا است. در كنار اين پارك تنگه اي 14 كيلومتري وجود دارد كه به موازات رودخانه كوپرو امتداد مي يابد.

عمق اين تنگه در بعضي از مناطق به 400 متر هم مي رسد. رستورانهاي موجود در كنار اين تنگه با پخت و سرو غذاهاي دريايي جلوه ديگري را به اين منطقه بخشيده است. پل  الوك  كه ساخت آن به دوران روميان برگشته و بر روي تنگه قرار دارد.


8. شهر زیبای هیرو پولیس

در اینجا تپه ها و صخره های پنبه ای را خواهید دید که از فوق العاده ترین عجایب طبیعی می باشد .ریزش آب با دمای ۳۵ درجه از ارتفاع ۱۰۰ متری به پایین استخر های بی شماری را پدید اورده است . همچنین از ویرانه های باستانی شهر Hierapolis با کلیساهایی که درآن سالن درازی دارند، تئاتر، حمام رومی و گورستان بازدید گنید.  

 

9. بندر قلعه كاله ايچي


بندر قلعه كاله ايچي در عين حال كه يك مركز تفريحي به شمار مي آيد، يكي از جالب ترين بندرگاهها در تركيه نيز محسوب مي شود. در اين بندرگاه در كنار فروشگاه ها، كافه ها و رستوران ها خدمات و وسايل مورد نياز ورزش مفرح قايقراني از جمله قايق بادباني هم ارائه مي گردد. در اين منطقه صبح هنگام مي توانيد قايق سواري کرده و عصرها از امكانات ديگر استراحتگاه استفاده نمائيد.

ديوارهاي قديمي شهر در شب هنگام با درخشش فوق العاده زيبا خود فراهم كننده محيطي مملو از آسايش و آرامش براي شما خواهد بود.از ديگر ديدنيهاي اين شهر سراميك هاي 2 رنگ آن است كه متعلق به دوران بين سالهاي 8500 تا 5400 مي باشد.

 

10. اولیمپوس

 


اولیمپوس که نامش از کوه های اولیمپوس گرفته شده در ۱۵ کیلومتری شمال شهر واقع شده و به خاطر سرسبزی بسیار، درختان مو، درختان ساحلی، خرزهره های زیبا، انجیرهای وحشی و کاج های بلند و همچنین سایت های باستانی و سواحل زیبایش بسیار مشهور است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► ایرانیان بیشتر به کجا سفر می کنند + عکس (5)
ایرانیان بیشتر به کجا سفر می کنند + عکس (3) ◄

مطالب مرتبط
بنر