درقاب تصویر/ مزرعه آفتابگردان در قره تپه

يكشنبه ، 8 مرداد 1391 ، 11:21

تصاویر زیر مربوط به مزرعه گل آفتاب گردان در قره تپه مازندران می باشد. گل های آفتابگردان جلوه ای زیبا به این منطقه بخشیده است که می تواند به عنوان یکی از جاذبه های توریستی این منطقه تبدیل شود.

به گزارش بانکی دات آی آر، دانه های روغنی آفتابگردان به عنوان غذای پرنده و گرفتن روغن آفتابگردان که یکی از روغن های گیاهی با کیفیت بالاست استفاده می شود .

تخمه‌ آفتاب‌گردان سرشار از فسفر، منگنز، روی، پتاسیم، منیزیم و آهن است که در این مورد آخر می‌تواند با جوانه‌ گندم، جگر و یا زرده‌ تخم مرغ وارد رقابت شود. این تخمه های پرطرفدار همچنین سرشار از ویتامین B و ویتامین E می‌باشند.

علت این که گل آفتابگردان به این نام خوانده می شود این است که در طول روز، بخش فوقانی گل می چرخد و رو به خورشید قرار می گیرد. آفتابگردان گیاه بلندی است که به خاطر گل های زرد تماشایی اش در سراسر جهان معروف است.

بیش از ۶۰ گونه گل آفتابگردان وجود دارد که متداول ترین نوع آن ها از ۱ تا ۳ متر رشد کرده و دارای یک یا چند سر گل می باشند. هر کدام یک از این سرها شامل یک صفحه گرد و کوچک بشقابی و گل های لوله ای شکل است که توسط حاشیه ای از گلبرگ های زرد انبوه احاطه شده اند.

قسمت سر گل آفتابگردان ممکن است بیش از ۳۰ سانتی متر قطر داشته باشد و تا ۱۰۰۰ دانه یا تخم تولید کند. دانه گل آفتابگردان خوراکی مغذی و بسیار مفید است.


عکس از فارس

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► درقاب تصویر/ پارک آبشار تهران
در قاب تصویر/ جنگل نوردی درچالدران ◄

مطالب مرتبط
بنر