روستای خور مناسب تهرانی ها

شنبه ، 26 مرداد 1392 ، 13:51

یکی از بهانه‌های توجیه‌ناپذیر مسافرت نرفتن نداشتن چند روز تعطیلی پشت‌سر هم است.

این بهانه از آن رو توجیه‌ناپذیر است که برای بستن بار و بنه سفر فقط به یک آخر هفته و آن هم یک روز تعطیلی آدینه بسنده می‌شود. ساکن هرجای کشور که باشید به‌طور حتم در فاصله 3یا 4ساعتی محل سکونت شما یک جاذبه گردشگری یافت می‌شود.

برای نمونه پایتخت‌نشین‌ها و تمام ساکنان شهرستان‌های دور و برش برای رسیدن به روستا و آبشار خور که یکی از جاذبه‌های گردشگری ایران است فقط چند ساعت راه در پیش رو دارند. در ابتدای جاده چالوس و نرسیده به سد کرج روستای خور قرار دارد که در خود چندین ویژگی مورد نظر گردشگر‌ها را جای داده است. از سوی دیگر روستای خور که نامش مخفف خورشید است در سراسر ایران طرفدار دارد زیرا در روز‌های گرم تابستان با داشتن ارتفاع ۲۸۰۰‌متری در دامنه غربی قله گندم‌چال همیشه باد خنکی در آن می‌وزد.

در مرکز روستا گورستانی قدیمی قرار دارد که در آنجا نیز آثار سنگ‌هایی با قدمت ۶۰۰ تا ۷۰۰ سال با نام اشخاصی که پسوندهای منتصب به خور دارند یافت می‌شود. یکی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این روستا همجواری با آبشارخور است که جزو مناطق ویژه طبیعت ایران است و بلندی آن به ۶۰ متر می‌رسد.

با توجه به داشتن آب و هوای کوهستانی جانورانی مانند قوچ، میش، کل، بز، گرگ، شغال، روباه و پرندگانی از نوع کبک، مرغ کوهی، عقاب، شاهین، جغد، قناری، بلبل، شانه‌به‌سر و دارکوب در این محدوده دیده‌شده‌اند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► گردشگری/ جاذبه های گردشگری پاتایا
درقاب تصویر/ دیدنی های ایران دریک نگاه ◄

مطالب مرتبط
بنر