گردشگری/ جاذبه های گردشگری اسپارتا

سه شنبه ، 2 مهر 1392 ، 10:10

کشور ترکیه را بسیاری از ایرانی ها مدت ها با دو شهر استانبول و بیش از آن آنتالیا می شناختند و مشتاق دیدن دیدنی های این دو شهر به ویژه آنتالیا بودند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، ترکیه اما تنها آنتالیا یا استانبول نیست و جاهای دیدنی دیگری هم دارد که می توان با استفاده از تورهای گوناگون و متنوع ایرانی به آنجا سفر کرد و لذتش را برد.

اسپارتا یکی از این شهرهاست که این روزها بسیار بیشتر از گذشته خواهان و مسافر دارد و آژانس های مسافرتی مختلف در ارائه تور برای این شهر با هم رقابت سنگینی دارند.

اگر علاقه مند به سفر به اسپارتا و دیدنش هستید این گزارش را از دست ندهید چون ما این شهر و جاذبه هایش را کامل برای شما معرفی می کنیم:

مختصات جغرافیایی

شهر اسپارتا، مرکز استان اسپارتا در غرب ترکیه واقع شده است. جمعیت این شهر تا سال 2010 بیش از 222 هزار نفر اعلام شده است. ارتفاع شهر اسپارتا از سطح دریا 1035 متر است. نام دیگر شهر اسپارتا "شهر گل سرخ" است. دلیل این نامگذاری این است که تولید گلاب در این شهر مثل قمصر خودمان رایج است.

این را هم خوب است بدانید که شهر اسپارتای ترکیه با شهر همدان در ایران پیود خواهرخواندگی دارند.

استان اسپارتا در جنوب غربی ترکیه و در تقاطع منطقه اژه، مدیترانه و آناتولی داخلی و در نقطه ای به نام دریاچه ها قرار دارد. این استان با استان های  افیون در شمال غرب، بوردور در جنوب غربی، آنتالیا در سمت جنوب، و قونیه در شرق همسایه است.

شرایط آب و هوایی

آب و هوای شهر اسپارتا قاره ای است به این معنا که دارای زمستان هایی سرد و برفی و تابستان های گرم و خشک است.

اقتصاد

اقتصاد اسپارتا از دیرباز بر پایه فرش و بازار فرش است. های گردشگری، گلاب گیری و فرش استوار است. این منابع درآمد برای این شهر سود زیادی به همراه دارد و اگر هیچ چیز هم نداشته باشد تنها سفر ایرانی ها به این شهر اقتصادشان را می چرخاند!

جاذبه های گردشگری

بیشتر ساختمان های شهر اسپارتا جدید هستند اما ساختمان هایی هم در این شهر هستند که قدمتشان به قرن نوزدهم میلادی می رسد.

شهر اسپارتا شهری است که برفراز کوههای توروس   قرار گرفته است. این شهر با دریاچه ها و مناطق ساحلی خود که علی الخصوص در فواصل بهار و تابستان مملو از گلهای وحشی می شود دارای جذابیت های  بسیاری است.


از جمله مکانهای  دیدنی این منطقه  می توان به مسجد اولو اشاره  کرد. این مسجد در سال 1417 توسط سلجوقیان در این منطقه بنا نهاده شد. بازار سرپوشیده بدستان  نیز از جمله دیدنی های دیگر این منطقه است. این بازار در سال 1561 بنا نهاده شده است. نام دیگر مسجد فردوس پاشا  مسجد معمارسینان می باشد و در سال 1561 توسط معمار بزرگ عثمانی بنام سینان ساخته شده است.

کاخ اسپارتا با 14 قرن قدمت یکی دیگر از مناطق دیدنی این شهر می باشد ، وجود باغهای گل در این شهر که از آن در ساخت  لوازم آرایشی استفاده می شود ، عطر و هوای خاصی را به این شهر بخشیده است. بطوریکه عطر دلپذیر گلها در سراسر شهر  به مشام می رسد. فرش ضخیم و کرک دار شهر اسپارتا را هم باید از جمله سوغاتی های مشهور  این شهر بشمار آورد.

استان اسپارتا با دریاچه های ایری دیر ، کووادا و گلجوک و پارک های ملی کووادا و کیزل داغ دارای دیدنی های زیادی است،

راهپیمایی در طبیعت ، دره ها و رودخانه هایی که برای ورزش رودخانه ای مناسب بوده، غارها و مرکز ورزشهای کوهستانی در کوه داوراز لذت بخش است.همچنین کوه داوراز در زمستان ها مرکز اسکی هم هست.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

► گردشگری/ جاذبه های گردشگری بیروت
گردشگری/ جاذبه های گردشگری پوکت ◄

مطالب مرتبط
بنر