گردشگری/ جاذبه های گردشگری کوش آداسی

سه شنبه ، 9 مهر 1392 ، 11:56

کوش آداسی یا جزیره پرنده یکی دیگر از مناطق گردشگری و بسیار زیبا در ترکیه است که ایرانی های زیادی از رفتن به آنجا استقبال می کنند.

به گزارش بانکی دات آی آر، برای رفتن به کوش آداسی باید ابتدا با هواپیما به شهر ازمیر و از آنجا با اتوبوس به کوش آداسی بروید.

موقعیت جغرافیایی

این شهر ساحلی که در خلیج زیبایی در دریای اژه ترکیه قرار دارد، از شمال با سلجوق و پاموجاک و از جنوب با شبه جزیره دیلک همسایه‌است.

شرایط آب و هوایی

کوش‌آداسی آب و هوای معتدلی دارد. تابستان‌های این شهر از اواخر آوریل (اوایل اردیبهشت) شروع شده و تا اواخر اکتبر (اوایل آبان) ادامه پیدا می‌کند. زمستان‌ها دمای هوا زیاد پایین نمی‌آید. ژوییه با دمای بیش از ٤٢ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین ماه کوش‌آداسی است و داشتن کرم ضد آفتاب و کلاه لبه‌دار، از واجبات سفر به‌شمار می‌آید.

اقتصاد کوش آداسی

كوش آداسي يكي از شهرهاي توريستي كشور تركيه محسوب مي شود و بيشتر درآمد اين شهر از راه صنعت توريسم مي باشد.همچنين اين شهر يك پورت براي كشتي هاي كروز بوده و بنادر آن جايگاهي براي قايقها و كشتي هاي خصوصي كوچك است.

دیدنی ها

اِفِسوس


تاریخچه افسوس به 3000 سال قبل از میلاد برمی گردد. این مکان یکی از زیباترین شهرهای باستانی در دنیا و مرکز زیارتی سیبل اول و سپس آرتمیس و سپس مریم مقدس بوده است. همچنین زادگاه فیلسوف هراکلیتوس بوده است. در بازدید از این مکان می توانید از باسیلیک سنت جان، خانه مریم مقدس و معبد آرتمیس هم دیدن کنید.

پلاژ و آب گرم


پلاژهاي موجود در کوش آداسي عبارتند از: پلاژدرياي خانمها، پلاژ گوورچين آداسي، پلاژ ييلانچي بورنو، پلاژ ياوان سو، پلاژ کوشتور، پلاژ کارا اوا، پلاژ گوزل چاملي، پلاژ سوگي، پلاژ کالاماکي هستند.

آب گرم ياوان سو (چيبان)، آب گرم ونوس، آب گرم گوزل چاملي، آبهاي گرم مهم کوش آداسي ميباشد.

 

پارک ملي دلتاي آيدين


به اين پارک ملي که در استان آيدين و در محدوده شهرستانهاي کوش آداسي و سکه قرار دارد، از طريق جاده کوش آداسي - سوکه قابل رفت و آمد مي باشد. فاصله اين پارک ملي تا کوش آداسي 28 کيلومتر و تا سوکه 34 کيلومتر است. بافت ژئولوژيکي شبه جزيره ديلک که از پيشروي کوه سامسون به درياي اژه بوجود آمده از توده هاي متعلق به دوران پالزوئيک، مزوزوئيک و نئوژن بوده که يکي از نواحي مندرس است. پلاژهاي شني، دره اي، سنگي مرتفع اين شبه جزيره بسيار جالب توجه است. بخش شمالي اين پارک ملي داراي يک پوشش گياهي بي نظير در منطقه مديترانه است. بويژه گياهان تيره شاه بلوط و دفنه و نيز کليه انواع گياهان مخصوص ناحيه مديترانه در اين شبه جزيره با طراوت و زيبايي خاصي ديده ميشود. شاه بلوط مخصوص نواحي جنگلي آناطولي شمالي، بيد، سرو و غيره تنها در اين منطقه از کشور در کنار هم وجود دارد. پارک ملي ، آخرين نقطه غربي آناطولي است که نسل آن در حال انقراض است. همچنين فک مديترانه و لاک پشتهاي دريايي که در کشورهاي مديترانه اي تحت حمايت و حفاظت قرار گرفته اند در کناره ها و سواحل اين پارک ملي امکان زاد و ولد و رشد يافته اند.

منطقه مقدس واقع در روستاي گوزل چاملي که در دامنه تپه ديلک در محدوده شمال شرقي پارک ملي قرار دارد به قرون 9-8 پيش از ميلاد تعلق داشته و بعنوان محل کنفرانس هاي کنفدراسيون Panionion که مرکز سياسي و علمي ionia بوده مورد استفاده قرار مي گرفت.

در اين پارک ملي گردشگاههايي براي استفاده روزانه وجود دارد و نيازهاي گردشگران را برآورده مي نمايد. همچنين بوفه و قهوه خانه صحرايي نيز وجود دارد. در اين مکان امکان پذيرايي در چادر و کاروان ها نيز وجود دارد.

كاروانسراي اوكوز محمد پاشا


کاروانسراي اوکاز محمد پاشا يکي از بناهايي است که در آن مي‌توان معماري دوران عثماني را بوضوح مشاهده نمود. دروازه قلعه، ديوارها و مساجد و همچنين ارگ قلعه در جزيره کبوتر، در دوره عثماني ساخته شده‌است که منعکس کننده سبک معماري دوران است. پس از جنگ جهاني اول در سال 1919 کوشي آداسي مورد تاخت و تاز يونانيان قرار گرفت و طي يک مبارزه طولاني در سال 1922 کوشي آداسي بخشي از جمهوري ترکيه شد.

ساموس


ساموس جزیره ای یونانی است که در حدود 2 کیلومتری کوش آداسی قرار دارد. با یک سفر یک روزه به این جزیره می توانید در تعطیلات، از دو کشور همسایه یونان و ترکیه در یک زمان بازدید داشته باشید و تفریح کنید. برای رفتن به جزیره زیبای ساموس فقط می توان از قایق مسافربری استفاده کرد. در داخل شهر، بازار محلی وجود دارد که معماری ساختمان های اطراف آن شگفت انگیز است.

غار کاراجا، غار تلائینی، پارک آبی آنالند، بنادر، گردش های آبی، مبارزه شترها و جاذبه های دیگر دیدنی های کوش آداسی هستند.

مراکز خرید

یک مرکز خرید معروف به نام كوش واقع در محله کاله ایچی است که سرگرمیهایی نیز برای تمام شب دارد.
در خارج از شهر گوش آداسی در مسیری که به شهر بدروم میروند در ناحیه سوکه آوت لتز است که در آنجا هم میتوانید خرید کنید. فاصله آن از شهر کوش آداسی حدود 40 دقیقه است. در آنجا میتوانید مارکهایی مثل آديداس ، نايك ، بنتون ، ليوايز را پیدا کنید.

چنانچه با تور به کوش آداسی سفر کرده اید با احتمال قوی آزانس مسافرتی برای شما برنامه بازدید و خرید از سوکه را تدارک دیده است. دسترسی به سوکه از طریق دل موش ها امکان پذیر است ، البته شما باید 2 کورس دلموش سوار شوید تا به این منطقه دسترسی پیدا کنید. خرید از آوت لت فكتوري بسیار مقرون به صرفه است و در اکثر مواقع بیشتر فروشگاهها تخفیف های با درصدهای بالا در نظر گرفته اند که میتوانید تمامی خرید های خود را از این منطقه انجام دهید.

معمولا یکی دیگر از برنامه های تورهای مسافرتی بازدید یک روزه از شهر "ازمیر" میباشد. در ازمیر نیز پاساژ بسیار بزرگی میباشد که میتوان به فروشگاه زارا در آن اشاره کرد. بهترین خریدهای خود را در سفر به کوش آداسی میتوانید از سوکه و ازمیر انجام دهید.

حمل و نقل عمومی

در کوش آداسی به خاطر گرانی سوخت هزینه تاكسي بسيار بسيار گران و سرسام آور است و یا بايد فكر تاكسي سوار شدن را از سرتان بيرون كنيد يا مثلاً براي يه مسافت كوتاه 40 دلار هزینه کنید. به همین دلیل مردم آنجا بيشتر از وسيله نقليه عمومي به نام دلموش كه چيزي بين ون و ميني بوس هاي خودمان هست استفاده ميكنند كه قيمت معقولي دارد و در 6 خط سرويس دهي و تا 12 شب هم كار می کند.

 

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

================

► گردشگری/ جاذبه های گردشگری دبی
گردشگری/ جاذبه های گردشگری بیروت ◄

مطالب مرتبط
بنر