گردشگری/ جاذدبه های گردشگری کوالالامپور

سه شنبه ، 16 مهر 1392 ، 11:25

کوالالامپور، پایتخت کشور مالزی و یکی از ایرانی پذیرترین شهرهای جهان است. این شهر و به طور کلی کشور مالزی ایرانیان زیادی را درخود جای داده است.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، ایرانیانی که در مالزی و به ویژه پایتخت این کشور هستند بسیاری شان برای تحصیل در دانشگاه های مختلف این کشور به آنجا می روند و گروهی دیگر هم گردشگر و توریست هستند.

 

موقعیت جغرافیایی

شهر کوالالامپور در ایالت سلانگو واقع شده و به جز قسمت شرقی آن دور تا دورش را کوهستان فرا گرفته است. به همین دلیل است به کوالالامپور و مناطق مجاور آن كلانگ به معني دره مي گويند. از طرفي به علت اسقرار اين شهر در محل تلاقي رودخانه هاي کلانگ و گمباک به آن پايتخت گل آلود نيز مي گويند.

شرایط آب و هوایی

از لحاظ آب و هوایی کشور مالزی و به ویژه کوالالامپور با توجه به نزدیکی به خط استوا فقط فصل تابستان دارد و با داشتن هوای گرم و مرطوب از طبیعت سبز و زیبائی برخوردار است. کوالالامپور دارای آب و هوایی یکنواخت بوده و میانگین دمای این کشور بین 21 تا 32 درجه سانتیگراد است.متوسط دمای  هوای کوالالامپور نیز در طول سال 27درجه سانتیگراد است.

اقتصاد کوالالامپور

در حال حاضر سریع ترین رشد فرم های صنعتی و اقتصادی در مالزی، متوجه کوالالامپور و مناطق شهری اطراف آن است.

با وجود انتقال پايتخت اداري و حكومتي مالزي به شهر پوتراجايا بشتر مراكز حكومتي وابسته به تجارت مانند بانک مرکزی مالزی ، شرکت های مالزی و کمیسیون اوراق بهادار و همچنین بسیاری سفارتخانه ها در شهر کوالالامپور باقی مانده است.

کوالالامپور مرکز اقتصادی و کسب و کار کشور مالزي است. در واقع مركزي براي امور مالی ، بیمه ، املاک ، رسانه ها و هنر در اين كشور است. توسعه زیرساخت در مناطق اطراف آن مانند فرودگاه بین المللی کوالالامپور و بندر كلانگ به تقويت اقتصادي اين شهر كمك بسزايي كرده است.

دیدنی ها

برج های دوقلوی پتروناس


يكي از مهم ترين علل جذابيت كوالالامپور برجهاي بلند پتروناس است كه از بلندترين برجهاي جهان مي باشند. زماني كه بر بلنداي آن مي ايستيد مي توانيد منظره اي زيبا و به ياد ماندني از كل شهر را مشاهده نماييد.

برجهاي پتروناس از بلندترين برجهاي دنيا است كه در حدود 452 متر ارتفاع دارد. برجهاي دوقلوي پتروناس در روزهاي سه شنبه و يكشنبه به روي بازديد كنندگان باز است . گيشه بليط در روزهاي اعلان شده از ساعت 30 : 8 صبح باز است. ساعت بازديد از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر مي باشد . اين بليط ها رايگان است. هر روز حدود 1300 بليط ارائه مي شود كه در حدود ساعت 11 صبح بليط تمام مي شود. در اين برجها هيچ رستوراني وجود ندارد. و تنها يك باشگاه در آن يافت مي شود كه به اعضاء آن اختصاص دارد .

اين ساختمان توسط Cesar Pelli تحت تأثير طرح هاي اسليمي طراحي شده است. اين برج ها 88 طبقه دارد كه تمام آن از شيشه و فولاد است. این برج بلند بالا به طور تقريبي 32.000 پنجره دارد .

گنتینگ هایلند

این مکان تفریحی که حدود یک ساعت با پایتخت فاصله دارد پيشرفته ترين و مجهزترين استراحتگاه مالزي است كه در ارتفاع 2.000 متري بالاي سطح دريا و شامل انواع سرگرمي ها و وسائل تفريحي در سطح بين المللي است. در گنتینگ هایلند انواع وسائل بازی برای کودکان و بزرگترها، دریاچه های مصنوعی با قایق و... وجود دارد.

گنتینگ هایلند یکی از مراکزی است که در صورت رفتن به مالزی به هیچ وجه نباید آن را از دست بدهید. این مرکز همچنین یک مرکز خرید هم دارد.

پارک آبی سان‌وِی

سان‌وِی، پارک آبی دوست داشتنی شهر کوالالامپور است. این پارک به دلیل محیط بسیار سرسبز و طبیعت زیبای و ساحل های شنی (یکی از زیباترین ساحل های ساخته شده به دست انسان)، هرساله گردشگران فراوانی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می کند. سان‌وِی مرکز خرید زیبایی دارد که به سبک معماری مصری ساخته شده است. در آن، زمینی نیز برای پاتیناژ وجو دارد.

موج سواری روی آب یکی از اصلی ترین جاذبه های پارک آبی سان وی کوالالامپور است. ترن هوایی های هیجان انگیز، پل معلق که 428 متر ارتفاع دارد، باغ وحش تقریبا بزرگی که دقیقا حس حیات وحش را به بازدیدکننده ها منتقل می کند و پیاده روی در ساحل نیز از دیگر جذابیت های پارک آبی هستند.

اكواريوم KLCC

این آکواریوم دیدنی شما را با تونلی که در زیر آن قرار گرفته به دیدنش دعوت می کند. در این آکواریوم انواع ماهی ها و موجودات آبزی کوچک و بزرگ در شرایطی مشابه شرایط طبعیی زندگی خود، زندگی می کنند و پذیرای شما هستند. دیدن این موجودات آبزی یکی از بهترین خاطرات شما می تواند باشد.

باغ وحش نگارا، باغ پروانه ها، باغ پرندگان، غار باتوو، موزه ملی، پارک آهوها، باغ گلها، برج مخابراتی KL، شهر چینی ها، سرزمین عجایب معادن و... از دیگر دیدنی های کوالالامپور هستند.

مراکز خرید

كوالالامپور به عنوان پناهگاه خریداران است. خرید در كوالالامپور با قیمت‌های مناسب و حراج‌های بزرگ همراه است، از جواهرات و ابریشم تا ظروف آشپزخانه، البسه طراحان سرشناس و دستگاه‌های الكترونیكی. پرسه در بازارهای خیابانی تجربه‌ای پیش‌بینی نشده و لذت‌بخش است. فروشگاه‌های بزرگ و مراكز تجاری بسیاری نیز در این شهر خواهید یافت كه با توجه به آب و هوای گرم و شرجی كوالالامپور، لذت خرید شما را با تهویه مطبوع دو چندان می‌كنند. بازار‌های ارزان‌قیمت در روز‌های یكشنبه و فروشگاه‌های شیك منطقه بانگسار نیز بخشی دیگر از جاذبه‌های خرید كوالالامپور هستند.
اگر برنامه‌ای جدی برای خرید در كوالالامپور دارید، یك چمدان بزرگ بخرید، پول خود را پس‌انداز كنید و در سررسید خود سوم خرداد تا دوازدهم مرداد را برای سفر به مالزی علامت بگذارید كه زمانی‌ است كه كارناوال حراج بزرگ برپا می‌شود. در این دوره زمانی كوالالامپور پر است از حراج‌هایی كه تا ۷۰% تخفیف دارند.
از مراكز خريد آن مي توان بازار مركزی يا سنترال ماركت ، مركز خرید سوریا و مركز خرید لوت ۱۰ را نام برد

حمل و نقل عمومی

فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور مهم‌ترین فرودگاه بین‌المللی در کشور مالزی است كه در حدود 50 کیلومتری جنوب این شهر واقع شده است.شما می توانید با قطار سریع السیر در کمتر از 30 دقیقه به مرکز شهر بروید. اگر ترجیح می دهید با ماشین به شهر بروید، از بزرگراه حدود یک ساعت راه خواهد بود.
کوالالامپور مجهز به اتوبوس، قطار های شهری، تاکسی و سیستم حمل و نقل سریع است. همه این وسایل در مرکز شهر که قطب اصلی حمل و نقل به شمار می رود٬ به یکدیگر متصل شده اند. البته شهر به خوبی توسط بزرگراه ها، شاهراه های پر سرعت و تندراه هایی که مخصوص وسایط سریع السیر است٬ به تمام مسیر های شهری متصل شده است.

خبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

► گردشگری/ جاذبه های گردشگری آنکارا
گردشگری/ جاذبه های گردشگری ژوهانسبورگ ◄

مطالب مرتبط
بنر