گردشگری/ جاذبه های گردشگری بدروم

يكشنبه ، 28 مهر 1392 ، 05:57

کمتر شهری وجود دارد که به 5000 سال تاریخ خود ببالد، نشانه هایی از چندین و چند تمدن را داشته باشد و هنوز پابرجا و زنده باشد. اما بدروم ترکیه این ویژگی ها را دارد.

به گزارش بانکی دات آی آر، بدروم را سرزمين آبي هاي ابدي مي دانند و درباره این شهر گفته اند كه به جاي آنكه در مكاني غرق در نور بخوابيد ، در اينجا غرق در نور زندگي كنيد.

موقعیت جغرافیایی

بدروم در استان موغله  ترکیه واقع شده‌است. این استان در منطقه اژه قرار گرفته است.

شرایط آب و هوایی

بدروم زمستانهایی معتدل و بارانی و تابستانهای گرم و خشک دارد. اما در این میان نسیم بعد از ظهری در تابستان ها، کمی از شدت گرما می کاهد.

اقتصاد بدروم

بدروم يك مركز توريستي است بيشتر درامد اين شهر از اين صنعت است . صنايع ديگري نيز در اين شهر وجود دارد. ساخت قايقها به مدل كرجي در كارخانه كشتي سازي ايچملر كه اكنون نام آن به شهر بودروم عجين گشته ، همانند گذشته ادامه دارد.در اين تاسيسات كه خود به اندازه كارخانه مي باشد با تكنولوژي مدرن كشتي هاي تفريحي بادباني بسيار لوكس بطول 30 متر توليد مي شود.

در بودروم يك لنگرگاه كشتي به ظرفيت 275 كشتي قرار دارد . همچنين در 12 منطقه نيز خدمات مربوط به تعمير و نگهداري كشتي ها انجام ميگيرد.

صنايع دستي ، كشاورزي و نساجي از ديگر صناعي اين منطقه است.

دیدنی ها

قلعه سنت پیتر (قلعه بدروم)


این قلعه که در جنوب غربی ترکیه در شهر بدروم واقع شده است، توسط تیمارگر شوالیه ها در سال 1402 ساخته شد و قلعه سنت پیترز نام گرفت. در بازدید از این قلعه به حال و هوای تاریخی جنگ های ترکان سلجوقی برمی گردید. می توانید از اشیای قدیمی و کلکسیون ظروف شیشه ای باستانی موجود در آن دیدن کنید. نمای بندر بین المللی و لنگرگاه از این قلعه برای شما سوژه زیبایی برای عکس گرفتن است. آن را از دست ندهید.

 

گشت با قایق


با تورهای روزانه قایق سواری می توانید به بازدید از سواحل زیب، غواصی و شنا در آبهای نیلگون بدروم بروید. ماهیگیری کنید و از عجایب زیر آبی عکس بگیرید و انواع ورزش های آبی را انجام دهید. در اغلب تورهای قوایق سواری استفاده از لوازم غواصی رایگان است.

 

بیتز


بیتز دهکده آرام و زیبایی در حدود 5 مایلی بدروم است. سواحل زیبا و بکری دارد و در مدت کوتاهی می توانید از بدروم به آنجا برسید. اگر با خودروی شخصی به آنجا می روید، به راحتی پارکینگ پیدا می کنید، در غیر این صورت تاکسی ها شما را به آنجا می برند. این دهکده به خاطر باغ های نارنگی اش معروف است. همچنین ورزش های آبی مثل اسکی روی آب در اینجا بسیار محبوب است. در پلاژهای آن، می توانید از سایبان ها، چترها و بالش های رایگان استفاده کنید.

 

آرامگاه ماسولوس هالی کارناسوس


این آرامگاه یکی از عجایب هفتگانه دنیای باستان بود و در هالی کارناسوس ماسولوس به نیابت از پادشاه ماسولوس و توسط همسر و خواهرش آرتمیسیا ساخته شد. این آرامگاه قبر بسیار بزرگی است که معماری یونانی و مصری در آن ترکیب شده است. امروزه تبدیل به موزه فضای باز شده است و زیبایی های معماری باستانی آن تحسین می شود. بعضی از مجسمه های این آرامگاه در موزه بریتانیا به نمایش گذاشته شده اند.

همچنین بدروم شب های زیبایی دارد و جذابيت شبهاي این شهر از ويژگيهاي آن است. از اماكن ديدنی اين شهر مي توان موزه باستان شناسي زير زميني ، موزه روباز ، تئاتر باستاني ، گور سنگها ، درب ميندوس ، قلعه چيفيت، مسجد مصطفي پاشا ، مسجد تپه جيك و مسجد عدليه را نام برد.

مراکز خرید

صنايع دستي در بودروم بسيار توسعه يافته است . پوشاك چرم ، بافتني ها ، منجوق ، زينت آلات نقره اي، سوزن دوزي ها و لوازم دكوري توليدي در بودروم را مي توان از فروشگاه هاي جاده بين ميدان اسكله تا هاليكارناس خريداري كرد. صندلهاي بودروم شهرت جهاني دارد . بازار بودروم يكي از مراكز ايده آل براي خريد و فروش است .در بودروم و اطراف آن 6 روز در هفته بازارهاي محلي كه در آنها از ميوه تا خشكبار و بقولي از شير مرغ تا جان آدميزاد عرضه ميشود برپا ميشود. سه شنبه بازار بودروم را فراموش نكنيد. پارچه هاي 100 درصد دستباف ميلاس و روميزي و پرده و لباس و بافتني هاي دكوري تهيه شده از اين پارچه ها را مي توان از اين بازارها خريداري كرد.


حمل و نقل عمومی بدروم :

فرودگاه میلاس - بودروم در 30 کیلومتری مرکز شهر است .
حمل و نقل عمومي در اين شهر مبتني بر تاكسي اختصاصي، تاكسيهاي ون اشتراكي مي باشد.
تاكسيهاي اين شهر نسبتا گران مي باشد. نرخ اوليه تاكسي متر در بدو ورود به وسيله در حدود 2 دلار مي باشد و پس از طي يك مسير 10 كيلومتري در حدود 20 الي 30 دلار مي بايست پرداخت نمود. اين تاكسيها فقط به صورت اختصاصي اقدام به سوار نمودن مسافر مي نمايند.
تاكسيهاي ديگر تاكسيهاي ون هستند كه در شهر بدروم به نام دل موش ناميده ميشوند و ظرفيت 10 سرنشين را دارا بوده و به صورت اشتراكي مورد استفاده مسافران قرار مي گيرند. اين تاكسيها در خطوط مشخصي حركت مي نمايند و كرايه آنها ثابت بوده و براي هر نفر در 1.5 لير جديد مي باشد. اين خودروها در طي مسير خود داراي ايستگاه نمي باشند و بنابه در خواست مسافر توقف مي نمايند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► درقاب تصویر/ دریاچه چورت یا میانشه
جاذبه‌های سحرآمیز یک روستای ایران/ عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر