گردشگری/ جاذبه های گردشگری ژوهانسبورگ

سه شنبه ، 14 آبان 1392 ، 06:03

ژوهانسبورگ، پایتخت کشور آفریقای جنوبی و یکی از بزرگترین شهرهای این کشور است که در سال 2010 از شهرهای میزبان جام جهانی هم بوده است.

به گزارش بانکی دات آی آر، ژوهانسبورگ هرچند بزرگترین شهر دنیاست که هیچ رودخانه، دریاچه یا ساحلی ندارد، اما با موزه ها ، پاركها ، گالري هاي نقاشي وديدني هاي بسيار و همچنين معادن عظيم طلا در كمتر از يك قرن از يك كمپ كوچك به شهري بزرگ تبديل شده و خواستگاه بسياري از گردشگران است.

موقعیت جغرافیایی

این شهر در مرکز ایالت گاتنگ در شرق آفریقای جنوبی قرار گرفته است.

شرایط آب و هوایی

ژوهانسبورگ آب و هوای مرتفع نیمه‌گرمسیری دارد. این شهر بیشتر روزها آفتابی است و تابستان‌هایش (از اکتبر تا آوریل) روزهایی داغ و شب‌هایی خنک دارند. آب و هوای این‌جا در ماه‌های زمستانی (مه تا سپتامبر) خشک است و شب‌ها هوا کمی سرد می‌شود.

اقتصاد ژوهانسبورگ

ژوهانسبورگ از قدیم شهری ثروتمند و پر جمعیت بود. وجود معادن طلا از قدیم در این منطقه ، خاک آن را بسیار با ارزش کرده است. به همین دلیل امروزه این شهر قوی ترین اقتصاد را در آفریقای جنوبی دارد. اگر در کل شهرهای دنیا بخواهیم از حداقل چهل شهر نام ببریم که بسیار بزرگ هستند بی تردید ژوهانسبورگ یکی از این شهرها است. از نظر اهمیت حکومتی این شهر محل استقرار نظام قضایی این کشور است. همچنین این شهر مرکز تجارت الماس و طلا و شرکت ها و موسسات مربوطه است. به دلیل اهمیت تجاری این شهر رفت و آمد به ژوهانسبورگ از همه جای آفریقا و دنیا بسیار زیاد است.

گردشگري و توريسم نيز صنعتي است كه در اين شهر همواره مورد توجه بوده است و سالانه بسياري از گردشگران از كشهرهاي مختلف جهان از اين شهر ديدن مي كنند.

دیدنی ها

گلدریف سیتی


این جاذبه ی دیدنی معدن توریستی استخراج طلا و آشنایی با سبک زندگی و فرهنگ شهر ژوهانسبورگ در سالهای 1900 میلادی است و برای جوانهای ماجراجو شهر بازی نزدیک گلدریف سیتی خاطره ای فراموش نشدنی است.

لاین پارک


در این پارک  زیبا  میتوانید از نزدیک شیر، سلطان جنگل را ببنید و با زندگی آنها آشنا شوید .

سان سیتی

در این شهر هر آنچه شما می خواهید را خواهید یافت ، تیر اندازی با تفنگ و تیرو کمان ، جت اسکی و بازدید از باغ پروانه ها و برکه کروکودیل ها تنها گوشه ای از این برنامه ها است. سر خوردن با کابلی که طول آن دو کیلومتر است هیجان شما را به اوج می رساند و دیدار از هتل بزرگ شهر سان سیتی آرامش را به شما هدیه کند.

ساختمان پاناروما

این ساختمان بلندترين ساختمان آفريقاي جنوبي است كه با رفتن به پنجاهمين طبقه می توان مناظری زیبا از شهر ژوهانسبورگ را نظاره کرد.

مراکز خرید

در اين شهر شما مي توانيد هنر آفریقایی ، صنایع دستی ، کارهای تزئینی چوبی ، عتیقه جات ، پوشاك و البسه ، الماس ، طلا و جواهرات را از مراکز خرید ژوهانسبورگ ، بازارهای متعدد خیابانی و فروشگاه های زنجیره ای خريداري نماييد.
بزرگترین مرکز خرید ژوهانسبورگ سند تان سيتي (Sandton City) نام دارد و کلیه مارکهای معتبر در آن قرار داشته و از طرف دیگر به مجموعه ای از کلیه رستورانهای بین المللی بنام نلسون ماندلا متصل مي باشد.
از مراكز خريد ديگر اين شهر مي توان هارتبي اسپورت دام (Hartebeespoort Dam) ، جي بي ان سنترال (JBN Central) ، برايت واتر كومونز (Bright Water Commons) ، پيك ان پي (Pick n Pay) ، بازار ايست گيت (East Gate Shopping Mall) و بروما ليك (Bruma Lake) را نام برد.

حمل و نقل عمومی

فرودگاه بین المللی تامبو که بزرگترین فرودگاه آفریقا است در اين شهر واقع شده است.
استفاده از اتومبیل شخصی و تاکسی رایج ترین روش جابه جایی در اين شهر می باشد و اجاره اتومبیل بهترین گزینه است.
حمل و نقل عمومی در اين شهر بسیار نادر و اغلب ناقص است ، مترو نيز خطرناک مي باشد.
در اين شهر تاكسي به سختي پيدا مي شود و با وجود مجهز بودن تاكسي ها به سيستم تاكسي متر ، قيمتها توافقي است. براي به خدمت گرفتن تاكسي بهتر است از محل اقامت خود با شركتهاي تاكسيراني تماس بگيريد تا براي شما تاكسي بفرستند كه در اين صورت نرخ بر اساس تاكسي متر محاسبه مي گردد.
وسيله ديگر ميني بوس است ولي پيشنهاد ميگردد كه در اين شهر از ميني بوسها استفاده نشود زيرا مسيرهاي منظمي نداشته و اكثرا باعث گيج شدن ماسافران مي گردد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► گردشگری/ جاذدبه های گردشگری کوالالامپور
گردشگری/ جاذبه های گردشگری دبی ◄

مطالب مرتبط
بنر