گردشگری/ جاذبه های گردشگری مارماریس

يكشنبه ، 19 آبان 1392 ، 06:08

مارماریس شهری بندری در سواحل مدیترانه است که در جنوب غرب ترکیه و در استان موغلا واقع شده.

به گزارش بانکی دات آی آر، این شهر هم قدمت تاریخی زیادی دارد و هم مقصد بسیاری از گردشگرانی است که به ترکیه می روند.

موقیعت جغرافیایی

این شهر در جنوب غربی ترکیه بوده و از شمال به خليج گکوا از جنوب با دریای مدیترانه از شرق با شبه جزیره داتچا و از غرب با دریاچه کوی جییز ارتباط دارد.

شرایط آب و هوایی

مارماریس تابستان طولانی و هوای خوب دارد، در مارماریس عملاً بین ماه مه و اواخر پایانی ماه اکتبر برای مسافرت بهترین زمان است.

اقتصاد مارماریس

ماماریس که تا چندی پیش با ماهیگیری ، صنایع ابری و گیاهان معطر خود مشهور بود امروز بصورت یک شهر و مرکز توریستی بزرگی در آمده است.

امروزه بواسطه بنادر طبیعی برای کشتی های تفریحی دریای مدیترانه ، در كارخانجات کشتی سازی خلیج یالانجی نیز تعمیر و نگهداری کشتی های تفریحی انجام می پذیرد.

دیدنی ها

هيداس

خرابه ای حصار هیداس در 35 کیلومتری مارماریس و بروی جاده Erine-Bybassion قرار دارد. در جنوب این خرابه ها یک آرامگاه دیده میشود. در 3 کیلومتری هیداس نیز یک برج نگهبانی ساحلی و چند گور بروی این برج قرار دارد. قصبه باستانی هیداس در تفریحگاه سلیمیه واقع در شمال جزیره بوزبورون قرار دارد.

 

آبشار تورگورت


از جاده روستای تورگوت که در 35 کیلومتری مارماریس قرار دارد با یک پیاده روی 15 دقیقه ای می توان به این آبشار که از ارتفاع 10 متری سرازیر می شود رسید.

 

قلعه مارماريس

این قلعه که به نظر می رسد از سوی ion ها ساخته شده باشد در دوره اسکندر کبیر بازسازی شده و از طرف سلطان سلیمان قانونی در اثنای مسافرت به رودوس در سال 1522 به وسعت زیادی توسعه یافته و تعمیر گردیده است . از بالای قلعه می توان در شب و روز مناظر بدیع مارماریس را مشاهده نمود.

 

لوريما


در منطقه ای که قبلا" بنام Oplosika (توپخانه) نامیده میشد و اکنون در منتهی الیه جنوب غربی شبه جزیره بوزبورون قرار دارد قصبه لوریما ساخته شده است. جالب ترین بنا در محوطه مسکونی ، استحکاماتی است که بروی بورونباشی واقع شده و بخوبی حفاظت گردیده می باشد. در این استحکامات که در کناره جزیره رودوس و از سنگهای تراشیده شده منظم ساخته شده 9 برج مربعی وجود دارد. امروزه فقط برج شمالی آن قابل مشاهده است.

آموس، کاستابوس، آرامگاه ساربانا، از دیگر دیدنی های مارماریس هستند.

مراکز خرید

مغازه ها و فروشگاهها در مارماریس سرپوشیده و سر باز هستند شما با قدم زدن در شهر مارماریس می توانید خریدهای خوبی کنید.اجناس چرم و جیر عالی، لوازم مسی و برنجی، جواهرات و سایر اشیایی که از عقیق ساخته شده اند را در این مکانها پیدا میکنید.
در بین صنایع دستی زنان ، مشهورترین آنها انواع سوزن کاری را می توان در مارماریس پیدا نمود. همچنین عسل با طعم کاج و صنوبر عالی هم میشود در آنجا پیدا کرد.از اول مهر تا آخر آبان اکثر فروشگاهها و مغازه ها 50 درصد حراج میشوند.

حمل و نقل عمومی

فرودگاه دالامان در فاصله 100 کیلومتری این شهر قرار دارد . در بین ساعات 7 الی 22 سفرهای منظم برقرار می باشد.
فرودگاه میلاس شهر بودروم نیز در فاصله 147 کیلومتری قرار دارد ، فرودگاه نزدیک دیگری به این شهر میباشد.
حمل و نقل عمومي در اين شهر مبتني بر تاكسي اختصاصي، تاكسيهاي ون اشتراكي مي باشد.
تاكسيهاي اين شهر نسبتا گران مي باشد. نرخ اوليه تاكسي متر در بدو ورود به وسيله در حدود 2 دلار مي باشد و پس از طي يك مسير 10 كيلومتري در حدود 20 الي 30 دلار مي بايست پرداخت نمود. اين تاكسيها فقط به صورت اختصاصي اقدام به سوار نمودن مسافر مي نمايند.
تاكسيهاي ديگر تاكسيهاي ون هستند كه در شهر مارماریس به نام دل موش ناميده ميشوند و ظرفيت 10 سرنشين را دارا بوده و به صورت اشتراكي مورد استفاده مسافران قرار مي گيرند. اين تاكسيها در خطوط مشخصي حركت مي نمايند و كرايه آنها ثابت بوده و براي هر نفر در 1.5 لير جديد مي باشد. اين خودروها در طي مسير خود داراي ايستگاه نمي باشند و بنابه در خواست مسافر توقف مي نمايند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► گردشگری/ جاذبه های گردشگری قونیه
گردشگری/ جاذبه های گردشگری قبرس ◄

مطالب مرتبط
بنر