گردشگری/ جاذبه های گردشگری دبی

يكشنبه ، 1 دی 1392 ، 08:10

دبی که آن را دبی هم می نویسند، یکی از نام آشناترین و پرطرفدارترین شهرهای مقصد برای گردشگران ایرنی است.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، ایرانیان زیادی تا به حال به دبی سفر کرده اند و به طور کلی این شهر امیرنشین گردشگران بسیاری از ایران را هر سال می پذیرد.

موفعیت جغرافیایی

امیرنشین دبی در جنوب کشور ایران و در حاشیه خلیج فارس قرار دارد و جزئی از کشور امارات متحده عربی است.

شرایط آب و هوایی

امارات، آب و هواي خشك و آفتابي دارد و در طول سال باران زيادي نمي بارد و بارش باران عمدتا در فصل زمستان ديده مي شود. گاهي اوقات بادهاي شديد موجب طوفان شن و هواي تار و كدر مي شود. دماي هوا در تابستان به شدت گرم و بهترين زمان سفر به دبي بين پاييز و بهار است

اقتصاد دبی

دبی از دیگر امارت‌های امارات متحده عربی متمایز می‌باشد از این لحاظ که درآمد نفت آن تنها 6 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد و اکثر درآمد امارت دبی از منطقه آزاد جبل علی، فروش ملک به اتباع خارجی در مناطق آزاد، اعطای اقامت، صدور مجدد کالا، ترانزیت مسافر و کالا و همچنین قسمت بزرگی نیز از گردشگری و دیگر خدمات مالی و تجاری تشکیل می‌گردد.

دیدنی ها

برج خلیفه

برج خلیفه آسمان خراشی است که در شهر دبی قرار دارد. این برج با ۱۶۰ طبقه و ارتفاع ۸۲۸ متر (به گفته سازندگان این برج ارتفاع برج خیلفه تا نوک آنتن آن به بیش از یک کیلومتر می ‌رسد هر چند تا کنون ارتفاع واقعی این برج اعلام نشده ‌است چرا که با اصرار اماراتی‌ ها طول این برج در زمان ساخت افزایش یافت و از اعلام اولیه فراتر رفت)، در حال حاضر عنوان بلندترین سازه ساخته شده به دست بشر را به خود اختصاص داده‌است. برج خلیفه در روز چهارم ژانویه ۲۰۱۰ گشایش یافت. این برج در خیابان شیخ زاید در دبی واقع شده و دارای بخش‌هایی با کاربردهای تفریحی، مسکونی، تجاری و اداری می‌ باشد و بخشی از آن نیز به عنوان هتل درنظر گرفته شده‌ است. گل صحرایی اصلی ‌ترین ایده‌ ی طراحی برج دبی را به معماران آن داده ‌است. این طراحی نه تنها از نظر شکل فیزیکی نیروی وارده توسط باد در طبقات آخر را مهار می‌کند، بلکه به ساکنان هر کدام از طبقات نمایی منحصر به فرد و بدون اشراف به سوی سایر واحدها می‌ دهد ، همچنین استفاده از طاق در نمای برج نشان دهنده الهام گرفتن طراحان برج خلیفه از معماری اسلامی است

 

پارک آبی وایلد وادی

يک ماجراجويی فراموش نشدنی در پيشرفته ترين پارک آبی دنيا در انتظار شماست. اين پارک با مساحتی حدود 5 هکتار مابين هتل مشهور برج العرب و هتل ساحلی جميرا قرار دارد. پارک آبی Wild Wadi به شکلی طراحی گرديده تا ساعتهای مديدی از لذت و هيجان را به جستجوگران هيجان و همچنين خانواده ها تقديم نمايد. این پارک با بيش از 23 نوع وسيله تفريحی و سرگرمی آبی که بيشتر آنها با هم مرتبط بوده و در امتداد هم قرار دارند، بازديد کنندگان را قادر میسازد تا بصورت پيوسته از حرکت بر روی آب در طول اين مراحل لذت ببرند. طراحی هنرمندانه وسيله ها شامل هشت سرسره آبی انفجاری و دو بخش موج سواری در اين پارک، هيجان فوق العاده ای را برای تمامی سنين به همراه می آورد. شما می توانيد حالت بی وزنی را در قسمت سرسره سرعت در حالت سرخوردن با سرعت 80 کيلومتر در ساعت بدون ديدن کوچکترين آسيبی تجربه نماييد. اين سرسره بلندترين و پر سرعترين سرسره دنيا (بغير از آمريکای شمالی) می باشد که يک سقوط نفس گير 33 متری همراه با يک آبشار عمیق را برای شما خلق می نمايد. اين پارک بر اساس افسانه قديمی سندباد طراحی گرديده است. نوع طراحی و توجه به جزئيات مانند خلق شخصيت های کارتونی برای کمک کردن به ساختار موضوع باعث گرديده تا اين پارک آبی، جايزه بهترين طراحی پارک های آبی را از طرف انجمن نوآوری در ساخت پارک های آبی، به خود اختصاص دهد.

 

تور صحرا


تور صحرا (Safari) يکی از معروفترين تورهای دبی است. هدف اصلی در ارائه اين تور، نشان دادن چهره واقعی کوير و زندگی باديه نشينان به بازديدکنندگان می باشد. مدت زمان اين تور می تواند بين چند ساعت تا چند روز متفاوت باشد. در رايج ترين تور شما حدود ساعت 3 يا چهار بعدازظهر به طرف صحرا حرکت کرده و در اولين قسمت با ماشين های چهار محور (4WD) به گردش در ميان تپه های شنی کوير می پردازيد. سپس به يک کمپ می رسيد که بصورت سنتی ساخته شده است. صرف شام، نوشيدنی، استفاده از بوفه کامل، موزيک و رقص عربی در زير آسمان زيبا کوير و منقش کردن دست خانمها به طرح های سنتی به وسيله حنا از برنامه های اين بخش می باشد. اين تور با بازگشت در حدود ساعت 10 شب پايان می يابد. امکانات شامل گشت با خودروهای 4WD، 20 دقیقه رانندگی بر روی شن، اسکی بر روی شن (از 100 درهم)، لوازم عکاسی، شتر سواری، رقص عربی، بار، نقاشی با حنا، قلیان، قهوه خانه عربی، خیاط محلی، نوشیدنیهای سبک (چای، قهوه و آب معدنی) و رستوران میباشد. شروع به کار از ساعت 9:30 صبح است.

اتوبوس شگفت آور


این تور برای نخستین بار در خاورمیانه ارائه می شود. شما سوار بر یک اتوبوس می شوید، ابتدا گردشی در شهر خواهید داشت و سپس سوار بر همان اتوبوس وارد خور دبی می شوید و ساعتی را به گردش بر روی این خور می پردازید. داخل این اتوبوس به امکانات مختلفی از جمله سیستم برودتی مجهز گردیده است. جلیقه نجات و سایر تجهیزات مورد نیاز در مواقع ضروری نیز در این اتوبوس تعبیه گردیده است. یک راهنما در طول سفر اطلاعات جالبی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

حمل و نقل دبی
فرودگاه بین‌المللی دبی بزرگترين فرودگاه كشور امارات متحده عربي بوده و دارای یک مرکز خرید می‌باشد. این فرودگاه جوایز بسیاری به خاطر طراحی و سرویس عالی اش برده است.

استفاده از اتومبیل شخصی و تاکسی رایج ترین روش جابه جایی در اين شهر می باشد. البته تعداد قابل توجهی اتوبوس نیز مسافران را جابه جا می نمایند. پیاده روی و دوچرخه سواری متداول نیست. اتوبوسهای برقی، قطار شهری و مترو در اين شهر وجود ندارد. استفاده از موتور سیکلت نیز بسیار محدود است. اجاره یک اتومبیل در خیلی از مواقع از هزینه کرایه تاکسی در طول یک روز کمتر خواهد شد ولي قيمت تاكسي در مقايسه با شهرهاي ديگر از نرخ بالايي برخوردار نيست.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► گردشگری/ جاذبه های گردشگری ژوهانسبورگ
گردشگری/ جاذبه های گردشگری کوش آداسی ◄

مطالب مرتبط
بنر